بهترین گوشی‌ بلک شارک شیائومی در بازار 2021

گوشی بلک شارک شیائومی

با پیشرفت دنیای بازی‌های موبایلی، و همچنین منتشر شدن نسخه‌ی بازی‌هایی مثل بازی پابجی، کالاف دیوتی برای موبایل، مارکت جدیدی برای اسمارت‌فون‌ها بوجود آمد و برخی از شرکت‌ها با وارد شدن به این مارکت شانس خود را امتحان کردند. مارکتی که مخاطبانش، گیمرها، استریمرها، یوتیوبرها و نوجوانان بودند. یعنی طراحی و ساختِ اسمارت‌فون‌های ویژه‌ی گیمینگ با قابلیت‌های خفن‌، که بهتر از یک گوشی معمولی بنظر برسند و حتی پرچمدار خوبی هم باشند. شیائومی هم از این قافله عقب نماند و با ساخت خط تولیدی خصوصی گوشی‌های گیمینگ تحت عنوان گوشی بلک شارک (Black Shark) توانست موفقیت زیادی را در این بازار کسب کند جایی که گوشی پوکو را نیز داریم. چرا که نسبت به رقبایش، قیمت پایین‌تری را با همان ویژگی‌ها یا حتی بهتر ارائه می‌داد. با اون یا این همراه باشید تا نگاهی به گوشی بلک شارک شیائومی داشته باشیم.

BlackShark 3 & 3 Pro گوشی‌ بلک شارک شیائومی

گوشی BlackShark 3 و BlackShark 3 Pro که در سال 2020 منتشر شدند، تا به الان اخرین مدل از گوشی‌های بلک شارک است. دو گوشی قدرتمند با ظاهری متفاوت که نه تنها گیمینگ را به قدمی فراتر می‌برد، بلکه حتی با داشتن دوربین‌هایی خوب می‌تواند نقش یک گوشی پرچمدار را هم داشته باشند. در بخش صفحه‌نمایش نسخه‌ی معمولی از یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی FHD+ و پرو 7.1 اینچی WQHD بهره‌ می‌برد، که خیلی بزرگ محسوب می‌شود. هردو از پنل آمولد استفاده می‌کنند تا تجربه‌ی خوبی از بازی کردن داشته باشید. همچنین هر دو مدل از نرخ لمسی 270 هرتزی و نرخ تازه‌سازی صفحه‌ی 90 هرتزی استفاده می‌کنند. این یعنی سریع‌ترین واکنش لمسی که می‌توانید در میان کل گوشی‌ها داشته باشید. این صفحه‌نمایش هیچ بریدگی ندارد و مخصوص گیمر‌‌ها طراحی شده تا بتوانند تجربه‌ی بهتری داشته باشند.

گوشی بلک شارک شیائومی
گوشی بلک شارک شیائومی 3

طراحی عقب گوشی که از جنس فلز است، بسیار عجیب و جالب است. در پایین و بالای بدنه‌ی پشتی دو پنج‌ضلعی قرار دارد که بالایی جایگاه دوربین‌هاست. هردو گوشی از دوربین 64 مگاپیکلسی اصلی و 20 مگاپیکسلی سلفی در خود استفاده کرده‌اند که کیفیت بسیار خوبی را هم در عکاسی معمولی و هم فیلمبرداری ارائه می‌دهند. در بخش پردازنده، بهترین پردازنده‌ی 2020 یعنی اسنپ‌دراگون 865 استفاده شده که همراه با سیستم خنک‌کننده‌ی داخلی و بیرون گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازی‌ها دارد و از 5G هم پشتیبانی می‌کند.

از آنجایی که گوشی BlackShark 3 & 3 Pro برای گیمر‌ها طراحی شده، جک هدفون حذف نشده و جدا از این، از باتری بزرگی هم بهره‌ می‌برند. نسخه‌ی معمولی از یک باتری 4700 میلی‌آمپری و نسخه‌ی پرو از یک باتری 5000 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که هردو توان شارژ سریع 65 واتی را پشتیبانی می‌کنند. همچنین این گوشی مانند دیگر گوشی‌های گیمینگ دکمه‌‌ی فیزیکی مخصوص هم دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید ک یک کنترلر گیم‌پد بلک شارک اختصاصی بلوتوثی همراه با خنک‌کننده داخل جعبه برای گیمرها تعبیه شده است

گوشی‌ بلک شارک شیائومی

گرچه گوشی بلک شارک 3 در برابر آب مقاوم نیست و امکان ارتقای حافظه‌ی داخلی هم ندارد و فقط به رم‌های 8/12 و 128/256/512 محدود هستید؛ اما رابط کاربری JoyUi سوار بر اندروید 10، که با هدف بهینه بودن برای گیمینگ توسط شرکت سازنده ساخته شده، تجربه‌ی نرم افزاری خوب و سبکی را برای اجرای بازی‌ها و استفاده‌ی کلی  در اختیار می‌گذارد. عموما، این دو مدل بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی گیمینگ می‌باشند که ارزانتر از سری ROG ایسوس است.

BlackShark 3 Pro BenchmarkBlackShark 3 Benchmark
596.454587.664

اگر دوست داشتید، مطلب بهترین پرچمداران سال 2021 را بخوانید.

BlackShark 2 & BlackShark 2 Pro

گوشی‌های گیمینگ سال 2019 بلک شارک که هرچند برای امسال کمی قدیمی‌ بنظر می‌رسد، هنوز هم گزینه‌ی خوبی است و نسبت به گوشی‌های گیمینگ جدیدتر از قیمت پایین‌تری هم برخوردار است. ولی به این معنا نیست که شما عملکردی ضعیف‌تر را خواهید گرفت. بلک شارک 2 و بلک شارک 2 پرو که بسیار شبیه هم هستند، از بدنه‌ی فلزی ساخته شدند و طراحی خفن و جذابی را در بدنه‌ی پشتی دارند، طوری که احساس می‌کنید این گوشی‌ها مستقیما از فضا آورده شده‌اند! گرچه این دو گوشی سبک نیستند اما طراحی آن‌ها بسیار نازک است. صفحه نمایش این دو گوشی که تقریبا هردو 6.3 اینچ است از پنل آمولد در رزولوشن FullHD+ ساخته شده که گرچه از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی یا بالاتر برخوردار نیست؛ اما، شرکت سازنده ادعا می‌کند که از نرخ واکنش لمسی بالایی برخوردار است.

با انواع مدل‌های پرچمدار شیائومی آشنا شوید.

گوشی بلک شارک شیائومی 2

دوربین اصلی هردو مدل 48 مگاپیکسلی‌ و دوربین سلفی آن‌ها بترتیب 20 و 24 مگاپیکسلی‌ست که می‌تواند در شرایط عکاسی و فیلمبرداری روزمره کیفیت قابل قبولی ارائه دهد، ولی برای محیط‌های کم‌نور یا عکاسی در شب احتمالا بسیار مناسب نباشد. درون این دو گوشی پردازنده برتر سال 2019، یعنی اسنپ‌دراگون 855 و 855+ با رم 8/12 جای گرفته که با وجود قدیمی‌تر بودن نسبت به نسل‌های جدید سری هشتم اسنپ‌دراگون، هنوز هم قابلیت اجرای بسیاری از بازی‌های امروزی را در کیفیت و فریم‌ریت بالا دارد. شاید از تنها نقطه‌ضعف های این گوشی استفاده از باتری کوچک‌تر نسبت به رقبای خود باشد. یک باتری 4000 میلی‌آمپری که علی‌رغم پشتیبانی از شارژ سریع، مناسب ساعت‌های طولانی گیمینگ نمی‌باشد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، می‌توانید مطلب بهترین گوشی آنر را بخوانید.

گوشی بلک شارک شیائومی 2

رابط کاربری هردو گوشی JoyUi، سوار بر اندروید 9 است که با توجه به پشتیبانی چند‌ساله‌ی شیائومی از گوشی‌های خود احتمالا آپدیت‌هایی را برای اندروید 10 هم دریافت کرده. رابط کاربری JoyUi، احساس نرم‌افزاری کاملا چشم‌نوازی را به گیمر‌ها می‌دهد و برای گیمینگ بسیار بهینه و مناسب است. همچنین این گوشی دارای دکمه‌های فیزیکی اختصاصی گیمینگ و کنترلر پد درون جعبه نیز می‌باشد.


BlackShark 2 Pro BenchmarkBlackShark 2 Benchmark
442.971464.953

BlackShark & BlackShark Helo

اولین گوشی‌های بلک شارک شیائومی که در سال 2018 عرضه شدند، توانستند ‌‌طرفداران زیادی را به این برند جذب کنند. اما هرچه جلوتر رفتیم، گوشی‌های جذاب‌تری آمدند و حتی این نسل هم بسیار بهبود یافت. اما با اینحال گوشی بلک شارک و بلک شارک هلو گوشی‌های بدی نیستند. هردوی آن‌ها، مثل دیگر مدل‌ها از جنس فلز و شیشه‌ است، اما راجع به طراحی کلی گوشی نمی‌توان زیاد اکتفا کرد، چون کمی قدیمی‌ست. با این‌حال، یک صفحه نمایش IPS LCD در رزولوشن FullHd و 6 اینچی، قسمت صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهند. که یک صفحه نمایش LCD علی‌رغم روشنایی بالا، برای گیمینگ چندان جذاب بنظر نمی‌رسد.

گوشی بلک شارک شیائومی helo

دوربین اصلی هردو مدل 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 20 مگاپیکسل است، که کیفیت آن‌ها خوب و معمولی است. در بخش باتری در هردو مدل از یک باتری 4000 میلی‌آمپری بکار برده شده که نسبتا برای گیمینگِ چند ساعته کم است، و تنها مزیت آن پشتیبانی از شارژ سریع می‌باشد. متاسفانه در این گوشی خبری از جک هدفون نیست و درگاه آن حذف شده که ممکن است چندان مفید نباشد.

در بخش پردازشی، یک اسنپ‌دراگون 845 همراه با سیستم خنک‌کننده جای‌گرفته که هرچند قدیمی است، اما هنوز هم توانایی فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌ها دارد. و تنها دلیل محبوبیت این دو گوشی در سال انتشار همین توان اجرایی بالای آن‌ها بود. اما ممکن است برای بازی‌هایی که در سال‌های آینده منتشر می‌شوند، کم بیاورد. چرا که فقط در دو نسخه‌ی رم 6/8 عرضه می‌شوند. رابط کاربری JoyUi که در این دو گوشی سوار بر اندروید 8 است، چون در نسخه‌های اولیه انتشار بوده چندان سریع نیست و کمی باگ دارد که احتمالا شیائومی با آپدیت آن‌را درست کرده باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ مدل‌های جدیدتر این برند بروید تا تجربه‌ی متفاوتی از گیمینگ را داشته باشید.

BlackShark Helo BenchmarkBlackShark Benchmark
332.385355.979

گوشی BlackShark 4

اگرچه گوشی‌های بلک‌شارک، مختصرا برای پوکو نیست و جزو دسته‌ی گوشی‌های گیمینگ شیائومی محسوب می‌شود، اما یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ با قیمتی مناسب می‌باشد. گوشی BlackShark 4 با طراحی متفاوت و جذابی که دارد، عضو اول سری چهارم خانواده‌ی بلک‌شارک به حساب می‌آید. این گوشی بدنه‌ای فلزی را داراست و با صفحه‌نمایش Amoled سامسونگ در رزولوشن 1080 مجهز شده است. نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی، و نرخ لمسی 720 هرتزی، روان‌ترین تجربه‌ی کاربری را در کارهای معمولی و گیمینگ به شما خواهد داد. اندازه‌ی صفحه‌نمایش این گوشی 6.67 اینچ است که همراه با وزن 210 گرمی‌اش، برای یک گوشی گیمینگ بسیار جمع‌وجور بنظر می‌رسد و حتی اثر انگشت نیز در کناره‌ی دستگاه بر روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته است.

گوشی بلک شارک
بلک شارک 4 قوی‌ترین گوشی گیمینگ ارزان است

در قسمت دوربین، این گوشی از یک لنز دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی و یک لنز 20 مگاپیکسلی برای سلفی استفاده می‌کند که کیفیت عکاسی و فیلمبرداری با آن‌ها متوسط و خوب است. همچنین حالت فیلمبرداری 4k نیز برای این گوشی اضافه شده است. اما همه‌ی این قدرت و توان، به کمک اسنپ‌دراگون 870 با معماری 7 نانومتری میسر شده است. همراه با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی طعم سرعت بالای گوشی را خواهید چشید. از آنجایی که گوشی در دسته‌ی گیمینگ قرار می‌گیرد و با در نظر مخاطب‌های گیمر طراحی شده است، دکمه‌های فیزیکی اختصاصی را نیز از قلم نینداخته و برای بازی‌های مختلف مثل می‌توان این دکمه‌ها را تنظیم و از آن‌ها استفاده کرد. سیستم خنک‌کنندگی گوشی نیز نسبت به یک گوشی معمولی بسیار پیشرفته‌تر است و بهتر می‌تواند گوشی را خنک و کارآمدتر نگه‌دارد. گوشی بلک شارک 4 از اینترنت نسل پنجم 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

در نهایت

با بوجود آمدن مارکت جدید برای طرفداران گیم‌های موبایلی، بسیاری از شرکت‌های مختلف وارد این بازار شدند تا خود را اثبات کنند. شیائومی نیز با برند بلک شارک و الگوی همیشگی‌اش، یعنی ویژگی‌های خوب و قیمت‌ خوب‌تر توانست جایگاه خوبی میان رقبای خود همچون ایسوس، نوبیا، و ریزر باز کند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به گوشی های 5G بندازید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید