بهترین گوشی های پرچمدار 2021 کدامند؟

گوشی های پرچمدار 2021

سال 2020 علی‌رغم همه‌ی خوبی و بدی‌هایی که داشت، یک نکته‌ی خیلی مهم را برای جهانیان اثبات کرد. تکنولوژی، کرونا نمی‌شناسد و این توسعه و گسترش را از گوشی های پرچمدار سال قبل می‌توان به راحتی فهمید. اما امسال کمپانی‌های بزرگ، باز هم قدم جدید و دیگری برداشتند و با نگاهی به جدیدترین گوشی های پرچمدار 2021 می‌شود این مفهوم را به خوبی درک کرد و می‌توان با یک نیم نگاه کلی نتیجه گرفت که آن‌ها بالاخره مخاطبین گوشی‌های پرچمدار خود را به خوبی شناخته‌اند. به طوری که حتی بازار گوشی‌های پرچمدار، پیشتازِ دیگر عرصه‌های فن‌آوری همچون قطعات کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ها شده است. در ادامه، همراه اون یا این باشید؛ تا نگاهی به جدیدترین و بهترین گوشی های پرچمدار 2021 داشته باشیم. چرا که امسال قرار است سال خوبی برای طرفداران پرچمدارها باشد.

گوشی های پرچمدار 2021 IPhone 12 Pro Max

تازه‌ترین محصول و اسمارت‌فون اپل، یعنی آیفون دوازه پرو مکس با طراحی ساده و مینیمالیستیک خود، اولین گوشی‌ از این شرکت است که مجهز به صفحه نمایش 6.7 است. بدنه‌ی این گوشی از جنس شیشه و Gorilla Glass ساخته شده. تغییر مهم این نسل نسبت به سری یازده آیفون، استفاده از پنل نمایشگر اولد (OLED) با رزولوشن 1284×2778 است؛ تا تجربه‌ی بهتری به آیفون‌بازها بدهد.
اپل، همیشه به کیفیت بالای دوربین‌های گوشی‌اش معروف بوده و در این اسمارت‌فون هم با دوربین 12 مگاپیکسلی خود توانسته امتیاز 130 را در سایت‌ dxomark بدست آورد، که امتیاز بالایی در میان دوربین‌های گوشی‌هاست. همچنین آیفون دوازده پرو مکس قابلیت فیلمبرداری 4K در نرخ 24/30/60 FPS را داراست.

گوشی های پرچمدار 2021
آیفون 12 پرو مکس از گوشی های پرچمدار 2021

پردازنده‌ی قدرتمند A14 با معماری 5 نانومتری که بهبود 50 درصدی نسبت به نسل قبل خود داشته، رتبه‌ی دوم در پنج پردازنده‌ی برتر موبایلی جهان را دارد و مناسب انواع کارهای روزمره و حتی حرفه‌ای مثل گیمینگ خواهد بود و برای اولین‌بار در خانواده‌ی آیفون، شاهد اینترنت 5G هستیم. این گوشی در سه نسخه‌‌ی 128/256/512 و همه‌ی نسخه‌ها با Ram 6 عرضه می‌شوند.
اما متاسفانه هنوز هم اپل Touch ID را به گوشی‌های خود برنگردانده است. تنها ایرادهای جزئی که می‌توان گرفت، پشتیبانی نکردن از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، حذف شارژر از داخل جعبه‌ی گوشی و استفاده از باتری 3600 میلی آمپری باشد. چرا که در دنیایِ جدیدِ اسمارت‌فون‌ها بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و حتی میان‌رده با باتری 4000 میلی آمپری یا بیشتر به بازار می‌آیند؛ اما همانطور که گفتم این نقطه‌ ضعف بزرگی نیست، به دلیل اینکه نسل جدید پردازنده‌های آیفون (A14) باعث بهبود عملکرد باتری شده و سازگاری بیشتری با عمر طولانی‌مدت آن دارد. در پایین امتیاز این گوشی در سایت‌های اندازه‌گیریِ عملکردِ پردازنده را برایتان قرار می‌دهیم:
AnTuTu Benchmark: 638584
GeekBench: 4240

پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین گوشی بلک شارک شیائومی را بخوانید.


گوشی پرچمدار سامسونگ Samsung Galaxy S21 Ultra

سامسونگ گلکسی S21 اولترا که جدیدترین اسمارت‌فون این شرکت کره‌ای است این بار برای نسل یازدهم خود بجای عدد 11، عدد 21 را انتخاب کرده که نشان دهنده‌ی سال 2021 است و این انتخاب اسم در واقع بسیار هوشمندانه بنظر می‌رسد.
بزرگترین تفاوت این سری تغییر طراحی و بهبود و پیشرفت آن است؛ خصوصا طراحی دوربین‌ها که این‌بار علی‌رغم بزرگ بودن آن‌ها بسیار جمع و جورتر و جذابتر بنظر می‌رسند.
شاید فکر کنید که شکل دوربین‌ها بسیار شبیه به خانواده‌ی Note 20 است، اما در واقع اینگونه نیست. طراحی دوربین‌ها بطوری صورت گرفته که انگار بخشی از گوشی است و نه یک بخش جدا از پشت بدنه‌‌ی گوشی.
شاید نقطه‌ی قوت این گوشی را بتوان صفحه‌ نمایش آن دانست. یک صفحه‌ نمایش 6.8 اینچی، با پنل اختصاصی خود سامسونگ یعنی Dynamic Amoled با رزولوشن 1440×3200 و با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی! حس‌گر اثر انگشت هم زیر این صفحه قرار می‌گیرد. و اما مقاومت S21 Ultra هم نسبت به نسل قبل افزایش داشته. صفحه‌ی این گوشی و بدنه‌ی آن با جدیدترین گوریلا گلس‌ یعنی گرویلا گلس ویکتوس مجهز شده‌اند که مقاومت بدنه و صفحه‌ی نمایشگر در برابر سقوط از ارتفاع را چند برابر کرده.

گوشی های پرچمدار 2021
دوربین سامسونگ، گوشی های پرچمدار 2021

در قسمت پردازنده‌، متاسفانه این اسمارت‌فون دو نسخه‌ی متفاوت دارد. نسخه‌ی آمریکا و چین که مجهز به تراشه‌ی 888 اسنپ‌دراگون هستند و نسخه جهانی که از نسل جدید پردازنده‌ی خود سامسونگ یعنی اگزینوس 2100 بهره می‌برد. تراشه‌های اگزینوس سامسونگ به عملکرد کند و داغ شدن و سازگار نبودن با باتری‌ها معروف هستند. و سال‌هاست که سامسونگ این تراشه را در گوشی‌های میان‌رده و گاهاً پرچمدار خود بعنوان نسخه‌ی جهانی عرضه می‌کند. با این وجود نسل جدید اگزینوس یعنی اگزینوس 2100 نسبت به نسل قبلی خود 50 درصد بهبود داشته و هم‌رده با اسنپ‌دراگون 865 از سال قبل قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که هردو نسخه‌ی جهانی و آمریکا/چین از معماری 5 نانومتری در بکار بردن این تراشه‌ها استفاده کرده‌اند. این گوشی‌ با رم 12/16 و حافظه‌‌ی 128/256/512 بدون پشتیبانی از مموری کارتِ جانبی به کاربران عرضه می‌شود.

گوشی های پرچمدار 2021
بهترین پرچمدار سامسونگ از گوشی های پرچمدار 2021

بزرگترین جهش این نسل، نسبت به سری S20 جدا از حذف شدن شارژر از بسته‌ی گوشی، توسعه‌ی عملکرد دوربین، خصوصا پیشرفته‌تر شدن در حالت فوکوس می‌باشد. گوشی S21 Ultra از سیستم دوربین چهارگانه برخوردار است. دوربین اصلی آن از یک لنز غول‌پیکر 108 مگاپیکسلی و دوربین سلفی از یک لنز 40 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. امتیاز این گوشی در سایت‌ dxomark عدد 121 است که امتیاز بالایی است اما رقابت را به آیفون می‌بازد. ولی در بخش فیلمبرداری این دوربین پیشتاز است و ویژگی‌هایی مثل فیلمبرداری 8K در 24 FPS و فیلمبرداری 4K در 30/60 FPS را داراست. در بخش باتری، جدیدترین پرچمدار سامسونگ از یک باتریِ بزرگ 5000 میلی آمپری تغذیه می‌شود. باتری‌ای که با وجود نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و صفحه نمایش 6.8 اینچی کاملا وجود آن منطقی و کاربردی‌ست. همچنین این گوشی از اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کند.
و در آخر امتیاز‌های پردازنده‌ی این گوشی پرچمدار را در سایت‌های مختلف قرار می‌دهی:

Exynos 2100SnapDragon 888
AnTuTu: 657150AnTuTu: 657150
GeekBench: 3518GeekBench: 3244
امتیازات دو تراشه مرکزی سامسونگ

پرچمدار شیائومی Xiaomi Mi 11

شرکت شیائومی که به گوشی‌های ارزان‌قیمت اما مشخصات بالا معروف است؛ امسال هم با معرفی Mi 11 وارد صحنه‌ی نبرد شد. گوشی Mi 11 اولین اسمارت‌فونی بود که از تراشه‌ی 888 اسنپ‌دراگون استفاده کرد. صفحه نمایش 6.81 اینچی گوشی با پنل Amoled در رزولوشن 1440×3200 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی مجهز شده است و برای محافظت از این صفحه‌ نمایش، آخرین نسل گوریلا گلس یعنی Victus استفاده شده و بدنه‌ی پشتی ان از گوریلا گلس 5 تشکیل می‌شود. البته یک نسخه‌ی دیگر از آن هم وجود دارد که از بدنه‌ی چرمی تشکیل شده. حسگر اثر انگشت هم ‌طبق معمول زیر نمایشگر است. همانطور که اشاره شد، تراشه‌ی 888 اسنپ‌دراگون به کار رفته در این گوشی با معماری 5 نانومتری، می‌تواند به راحتی از پس کارهای شما اعم از گیمینگ، مولتی تسکینگ، و کارهای گرافیکی بربیاید. بی‌دلیل نیست که این پردازنده، لقب پرسرعت‌ترین‌ تراشه‌ی موبایلی جهان را از آنِ خود کرده است. این گوشی، با رم 8/12 و در نسخه‌های 128/256 و بدون پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی عرضه می‌شود.

پیشنهاد می‌شود مطلب بهترین گوشی پوکو 2021 را بخوانید.

گوشی های پرچمدار 2021
شیائومی می 11 طراحی بسیار زیبایی دارد

در بخش دوربین، شیائومی هم به نسبت رقبای خود از یک لنز بزرگ 108 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی و یک لنز 20 مگاپیکسلی بعنوان دوربین سلفی استفاده کرده. امتیاز دوربین‌های این گوشی تا ساعت نوشته شدن این مطلب منتشر نشده، اما گزارشات نشان می‌دهند که بهبود 30 درصدی نسبت به خانواده‌ی نسل قبل خود یعنی Mi 10 داشته است.
با داشتن یک باتری حجیم 4600 میلی آمپری و توان شارژ شدن 55 واتی، اصلا نگران تمام شدن باتری خود نباشید چرا که این گوشی می‌تواند تا دو روز زیر استفاده‌های متعدد دوام بیاورد و در صورت اتمام شارژ، تنها با 45 دقیقه شارژ شدن، شارژتان به 100 می‌رسد. نکات عجیب این گوشی فقط به اینجا منتهی نمی‌شود، چرا که این گوشی هم مثل بقیه‌ی گوشی‌های پرچمدار رقیب خود از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. مزایای بزرگ این گوشی پرچمدار، داشتن پردازنده‌ و دوربین قوی، اما با قیمتی پایین‌تر از رقبای خود است و احتمال می‌رود که بتواند جایگاه پرفروش‌ترین گوشی پرچمدار 2021 را کسب کند. در آخر، امتیازهای عملکرد این گوشی در سایت‌ها:
AnTuTu: 668722
GeekBench: 3489

پیشنهاد مطالعه: گوشی لمسی ارزان قیمت که می‌توان خرید

پرچمدار هوآوی Huawei P50 and P50 Pro

سال قبل، جدال و کشمکش گوگل و هواوی به نفع گوگل تمام شد. و گوگل تمامی خدمات‌دهی خود را به شرکت هواوی منع کرد. اما این اقدام جلوی هواوی را نگرفت تا بار دیگر یک پرچمدار خیلی خوب و شاهکار را نسازد. اگر خدمات‌ مهم گوگل را در نظر نگیریم شاید سری P40 هواوی را بتوان گفت که از بهترین پرچمدارهای سال قبل است. امسال هم هواوی قصد ادامه‌ی این خانواده را دارد و بزودی باید منتظر انتشار سری Huawei P50 در اوایل فروردین ماه باشیم. علاوه‌ بر قدرت بالا و باتری بزرگ، طراحان گوشی چندی پیش خبر از بزرگترین لنز دوربین برای این گوشی دادند.

گوشی های پرچمدار 2021
هواوی پی 50 و هواوی پی 50 پرو از گوشی های پرچمدار 2021

برخی لیک‌ها هم از گوشی منتشر شده که احتمالا صفحه‌ نمایش 6.6 اینچی، همانند P40 Pro از سال قبل را خواهد داشت و احتمالا از پردازنده‌ی پرسرعت و اختصاصی خود هواوی یعنی Kirin 9000 با طراحی 5 نانومتری قدرت خواهد گرفت.

OnePlus 9 Series

وان‌پلاس، کمپانیِ نام آشنای این روزها با دو گوشی پرچمدار خود در سال 2020 یعنی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند؛ امسال هم همه‌ی طرفدارانش را چشم به انتظار سری نهم این خانواده گذاشته است.

گوشی های پرچمدار 2021
وان پلاس‌ها به احتمال در مارچ 2021 معرفی می‌شوند

طبق شایعات و لیک‌هایی که در سطح اینترنت منتشر شده، احتمالا این‌بار، این خانواده سه گوشی خواهد داشت که هنوز اسمی برای آن‌ها انتخاب نشده است اما انتظار می‌رود که شامل یک نسخه‌ی معمولی یعنی OnePlus 9 و یک نسخه‌ی واقعا پرچمدار یعنی OnePlus 9 Pro و یک نسخه‌ی ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر که یحتمل OnePlus 9 Lite/9E/9R خواهد بود. احتمالا همه‌ی نسخه‌ها از پردازنده‌های جدید اسنپ‌دراگون 888 و 870 و صفحه‌ نمایش Amoled با نرخ تازه‌سازی 90/120 برخوردار خواهند بود.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بهترین گوشی های 5G را بخوانید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید