بهترین گوشی های 5G موجود در بازار ایران 2023

گوشی های 5G موجود در بازار ایران

تقریباً دو سال از معرفی اولین گوشی مجهز به فناوری شبکه 5G توسط کمپانی ZTE می‌گذرد. بعد از چالش‌های فراوان و بحث‌های جنجالی درباره استفاده زودهنگام این تکنولوژی با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های کافی در جهان، غول‌های سازنده موبایل یکی یکی تصمیم به تجهیز گوشی‌های خود به فناوری 5G گرفتند. سامسونگ، وان پلاس، اپل، هوآوی و … از جمله سازندگای هستند که وارد این عرصه شدند. جهش از نسل 4G به نسل 5G یعنی جهش در قیمت گوشی. البته این جهش در ابتدای راه طبیعی است و بعد از گذشت چند سال و با فراگیر شدن این تکنولوژی، قیمت گوشی های 5G موجود در بازار ایران متعادل خواهد شد. اگر فکر می‌کنید 5G در ایران جایی ندارد، باید بگویم شاید در حال حاضر درست بگویید. اما قطعاً در سال‌های نه چندان دور نسل 5G یکی از خواسته‌های اصلی کاربران گوشی‌های هوشمند در ایران خواهد بود. با ورود قدرتمند اپراتورهای بزرگ مانند ایرانسل که همین چند روز پیش چهارمین سایت تجاری سازی 5G را در تهران ایجاد کرد، ورود نسل 5G به ایران و گستره شدن آن محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

از گوشی های 5G موجود در بازار ایران چه خبر؟

همان طور که گفتم، جهش به این مهمی یعنی جهش در قیمت. اگر می‌خواهید امسال (2021) برای داشتن گوشی‌ 5G هزینه کنید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید تا بتوانید از میان بهترین موبایل های 5G معرفی شده در سال 2021 انتخاب کنید. این شکلی، نه تنها از ویژگی 5G، بلکه از قابلیت‌ها و قدرت این گونه موبایل‌ها بهره‌مند خواهید شد. با اون یا این همراه باشید تا از بهترین موبایل‌ های 5G معرفی شده در سال 2021 پرده برداری کنیم. البته همه موارد این لیست در سال 2021 عرضه نشدند. بعضی از آن‌ها چند ماه قبل از ژانویه 2021 روانه بازار و یا معرفی شدند.

گوشی های 5G موجود در بازار ایران
گوشی های 5G به زودی در تمام جهان فراگیر خواهند شد

iPhone 12 Pro Max

اول از همه سراغ غول مرحله آخر می‌رویم. iPhone 12 Pro Max بزرگ‌ترین پرچم‌دار سری جدید آیفون است که نمایشگر فوق‌العاده‌اش آن را از سایر رقبا متمایز کرده. صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی OLED آیفون 12 پرو مکس دارای کنتراست عالی و وضوح تصویر بسیار بالاست. عمر باتری این موبایل نسبت به آیفون‌های قبلی بهتر است، بنابراین تماشای فیلم یا انجام بازی برای طولانی مدت زیاد نگران کننده نیست. اما یادمان نرود که این فهرست برای چیست.

گوشی های 5G موجود در بازار ایران آیفون
از بهترین گوشی های 5G موجود در بازار ایران آیفون 12 پرو مکس است

علاوه بر ویژگی‌های برتر آیفون 12 پرو مکس، این موبایل دارای فناوری شبکه 5G است که اگر دسترسی به اینترنت 5G داشته باشید، هیچ لگی در پابجی نخواهید داشت. آیفون 12 پرو مکس ضد آب است و می‌تواند 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام بیاورد. یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی، تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو است.


Samsung Galaxy S21 Ultra

این گوشی که اوایل سال 2021 معرفی شد را می‌توان بهترین گوشی محبوب نزد ما ایرانی‌ها دانست. از آنجایی که بیشتر ما از اندروید استفاده می‌کنیم و سامسونگ همیشه جزو اولین انتخاب‌های ما بوده است، گلکسی S21 اولترا که جدیدترین پرچم‌دار سری کهکشانی‌هاست، بهترین گزینه می‌تواند باشد. صفحه نمایش 6.8 اینچی منحنی AMOLED (که همچنین دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است)، یک تراشه سطح بالا، تا 16 گیگابایت رم و یک دوربین چهار لنز، گلکسی اس 21 اولترا را تبدیل به رقیب اصلی آیفون کرده است.

گوشی های 5G موجود در بازار ایران
گوشی های 5G موجود در بازار ایران سامسونگ

مزیت این پرچم‌دار نسبت به آیفون پرو مکس در کم‌هزینه‌تر بودن آن است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، یک فرکانس فوق العاده گسترده 12 مگاپیکسلی و یک جفت دوربین عکاسی تلویزیونی 10 مگاپیکسلی به همراه امکان بزرگنمایی نوری تا 10 برابر این گوشی‌ را تبدیل به یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای جیبی کرده است. Samsung Galaxy S21 Ultra همچنین دارای یک باتری بزرگ است. بنابراین می توانید برای مدت طولانی‌تری از 5G (و همه ویژگی‌های دیگر) لذت ببرید. S21 اولترا از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود این محصول برای کارهای هنری بهتر از سایر تلفن‌های هوشمند هم‌رده باشد.


گوشی های 5G موجود در بازار ایران OnePlus 8 Pro

OnePlus 8 Pro یکی از بهترین موبایل‌های 5G موجود است. جدای از 5G بودن، ویژگی برجسته آن بدون شک صفحه نمایش 6.78 اینچی خمیده و مایع AMOLED با 513 پیکسل در هر اینچ است. این صفحه نمایش دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است که چندین پله از سایر گوشی‌های هم‌رده‌اش جلوتر است و می تواند به تجربه کاربری بهتر کمک کند.

گوشی های 5G موجود در بازار ایران
گوشی های 5G موجود در بازار ایران one plus

وان پلاس 8 پرو یک پرچمدار دارای تراشه اسنپدراگون 865 و رم 12 گیگابایت است. دوربین آن دارای چهار لنز است که توسط یک لنز 48 مگاپیکسلی هدایت می‌شود و یک باتری بزرگ 4510 میلی آمپری نیز در آن وجود دارد. صحبت از باتری و شارژدهی شد. این محصول، اولین گوشی OnePlus است که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و همچنین اولین گوشی دارای امتیاز واقعی مقاومت در برابر آب است. در واقع می‌توان گفت هیچ چیز کم که ندارد هیچ، زیاد هم دارد.

پیشنهاد مطالعه: ارزانترین گوشی هوشمند در بازار ایران

iPhone 12 mini

آیفون 12 مینی ، همانطور که از اسمش معلوم است کوچکترین محصول سری 12 آیفون است. دارای یک نمایشگر نسبتاً کوچک 5.4 اینچی می‌باشد که به راحتی قابل حمل است. این گوشی برخی از قابلیت‌های سخت‌افزاری آیفون 12 آیفون را دارد. از جمله پردازنده یکسان، دوربین ها و از همه مهم‌تر نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی یعنی 5G.

گوشی های 5G موجود در بازار ایران
گوشی های 5G موجود در بازار ایران آیفون 12 مینی

طراحی ظریف آیفون مینی 12 یکی یا دو مسئله را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به خصوص در بخش باتری. متأسفانه این گوشی هم مانند بیشتر گوشی‌های اپل با مشکل عمر شارژدهی دست و پنجه نرم می‌کند. به هر صورت اگر از طرفی عاشق گوشی اپل هستید اما نمی‌خواهید هزینه بسیار سنگین بابت نسخه‌های بزرگتر این سری یعنی آیفون 12 پرو و پرو مکس بپردازید، و از طرف دیگر هم می‌خواهید حتماً گوشی 5G بخرید، بهترین گزینه آیفون 12 مینی است.


Google Pixel 5

موبایل‌های Google Pixel معمولاً از پرچمدار متوسط کوچک‌تر هستند و مطمئناً این ویژگی در مورد Pixel 5 نیز صادق است. زیرا صفحه نمایش 6 اینچی آن نسبت به اکثر موبایل های 5G کوچکتر است. این کوچکی به سادگی حمل و استفاده از آن باعث کمک می‌کند. البته خوش‌دستی و راحتی حمل برای خیلی‌ها جزو اولین و مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی است.

گوشی های 5G موجود در بازار ایران
گوشی های 5G موجود در بازار ایران گوگل پیکسل

طراحی فلزی که در مقایسه با تعداد زیادی از رقبای پلاستیکی یا شیشه‌ای، طراوت‌بخش استو از لحاظ نرم افزار که هیچ حرفی نمی‌توان زد. چون گوگل توسعه دهنده‌ی اصلی اندروید است و مطمئناً برای محصولات خودش کم نمی‌گذارد. فقط فراموش نکنید که هنوز آیفون مینی از این گوشی کوچک‌تر است. اما از لحاظ قیمت هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کند. از طرف دیگر اگر از آیفون مثل خیلی‌ها متنفر هستید و می‌خواهید یکی گوشی اندوریدی مینی با قابلیت 5G داشته باشید که سرش به تنش بی‌ارزد، گوگل پیکسل 5 بهترین گزینه است.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین گوشی پوکو را بخوانید.

Motorola G 5G

بدون مقدمه، Motorola G 5G بهترین موبایل 5G ارزان قیمت در بازار ایران است. البته محصولات ارزان‌قیمت دیگری هم وجود دارند اما شاید از لحاظ فنی به قدرتمندی این گوشی نباشند. Motorola G 5G یک گوشی بزرگ با صفحه نمایش 6.7 اینچی و سنسور اثر انگشت در اطراف بدنه است. پردازنده، دوربین و صفحه نمایش آن همگی از آنچه انتظار می‌رود باکیفیت‌تر است. البته نباید این گوشی را با پرچم‌داران سامسونگ و اپل مقایسه کنید. شاید دوست داشته باشید با بهترین گوشی های پرچمدار 2021 آشنا شوید.

گوشی های 5G موجود در بازار ایران
گوشی های 5G موجود در بازار ایران موتورولا

قیمت Motorola G 5G در بازار ایران تقریباً یک پنجم قیمت اپل 12 پرو مکس است. بنابریان موتورولا وان 5G یک موبایل عالی نیست و برخی از ویژگی‌های سایر گوشی‌ها از جمله پرچم‌داران خود برند موتورولا را ندارد. اما با این قیمت بسیار مناسب است.


حرف آخر

سال 2021 سکوی پرتاب گوشی‌های 5G است. از این به بعد کم‌تر سازنده‌ای موبایلی روانه بازار خواهد کرد که فقط از 4G پشتیبانی می‌کند. همانطور که در ابتدا گفتم تکنولوژی‌های جدید در اول کار همیشه گران هستند و به تدریج با تعادل قیمت پیدا می‌کنند. البته به این معنا نیست که اگر در ایران صبر کنید، قطعاً گوشی‌های ارزان‌تری به دست خواهید آورد. با مشکلاتی مانند نوسانات ارزی شاید بهتر باشد همین الان گوشی 5G مناسب بخرید تا بتوانید زمانی که این نوع شبکه گسترده شد بدون دغدغه گرانی از آن لذت ببرید. در این پست چند مورد از بهترین موبایل های 5G معرفی شده در سال 2021 را به شما معرفی کردم تا تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری داشته باشید.

اگر این مطلب را دوست داشتید سری به مطلب گران ترین گوشی های بازار ایران بزنید.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید