گران ترین گوشی های بازار موبایل را بشناسید

گران ترین گوشی بازار

در خواب دیدم که با گوشی اپل آخرین مدل خودم که از همه گران‌تر بود به دیگران فخر می‌فروختم، اما وقتی بیدار شدم قضیه کاملا فرق می‌کرد. برخی از خوره‌های تکنولوژی گران ترین گوشی بازار را می‌‎خرند تا از تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز استفاده کنند و برخی دیگر برای پُز دادن به آشنایان گوشی گران می‌خرند. به هر حال با اون یا این همراه باشید تا گران ترین گوشی های بازار را بدانید و با گران‌ترین گوشی‌های اپل، سامسونگ، شیائومی و بهترین گوشی موبایل در بازار … بیشتر آشنا شوید.

توجه: ممکن است برخی از محصولات معرفی شده به مرور زمان با نوسان دلار و متغیر بودن موجودی آن در بازار دچار تغییرات قیمت یا ناموجودی باشند.

قیمت گوشی های سامسونگ

برند سامسونگ با پرچمداران خاص خودش در حال رقابت با گوشی های اپل است. آخرین گوشی سامسونگ دیگران را به تحسین انداخته و بسیار هم گران است، سامسونگ Galaxy Z fold 3 نام دارد.

گوشی گلکسی فولد
گوشی تاشو سامسونگ Galaxy fold

دیگر گوشی گران سامسونگ در بازار موبایل که جزو گران ترین گوشی های بازار به حساب می‌آید، موبایل Samsung galaxy Z flip است. البته افراد کمی هستند که این گوشی خاص را بخرند. این گوشی تاشو چشم هر کسی که نگاهش می‌کند را خیره می‌کند. البته در اوایل عرضه‌ی گلکسی فولد و فلیپ مشکلاتی چون شکستن صفحه نمایش و … وجود داشت.

گرانترین مدل گوشی سامسونگ

گوشی Galaxy Z Fold 2

از طراحی‌های نوین و ایده‌های خلاقانه‌ی سامسونگ می‌توان به گوشی‌های تاشوی سامسونگ اشاره کرد. گوشی گلکسی زد فولد 2 لقب گرانترین گوشی سامسونگ 2020 را دارد. این گوشی طراحی خاصی دارد و بدلیل نوع طراحی متفاوتش از قیمت بیشتری برخوردار است.

جنس مواد استفاده شده در این گوشی از شیشه و آلومینیوم می‌باشد که آن را بسیار محکم و مقاوم می‌کند. هردو صفحه نمایش این گوشی از پنل‌های اختصاصی سامسونگ یعنی Super Amoled ساخته شده تا رزولوشن بالا و کیفیتی چشم‌نواز را در اختیار کاربر بگذارد.

گرانترین مدل گوشی سامسونگ
یک گوشی خاص برای افراد خاص

گوشی گلکسی زد فولد 2 جدا از طراحی متفاوتش، در بخش پردازنده‌ نیز از یک تراشه‌ی قوی اسنپ دراگون استفاده کرده تا بتواند راحت‌تر از پس مولتی تسکینگ بربیاید. نوع تراشه‌ی استفاده شده در این گوشی، اسنپ دراگون 865+ همراه با دوازده گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی‌ست. از دیگر عوامل قیمت بالای این گوشی، تکنولوژی اینترنت 5G می‌باشد.

سامسونگ سعی کرده که همه‌ی ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدارش را به گوشی‌های تاشوی خود نیز منتقل کند تا محصولی خوب را بسازد. نتیجه‌ی این تلاش‌ها حتی از ایده‌پردازی چنین محصولی نیز بهتر شده است و سامسونگ محصولی مدرن و خوب را روانه‌ی بازار کرد. سامسونگ با سری گلکسی زد فولد توانست به خوبی، قدرت برند خود را به نمایش بگذارد. گلکسی زد فولد 3 مدل بعدی این گوشی است.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

پرچمدار سال 2021 سامسونگ که گرانترین گوشی سامسونگ نیز می‌باشد؛ با حاشیه‌های زیادی معرفی گردید. نبود شیار کارت حافظه‌ در گوشی‌های پرچمدار خبر جدیدی نبود. اما نبود شارژر گوشی در درون جعبه از اخباری بود که سر و صدای زیادی در دنیای تکنولوژی به پا کرد.

این اقدام که نخست توسط اپل انجام شد حالا به برند سامسونگ نیز سرایت کرده بود و به جز خود گوشی هیچ لوازم جانبی دیگری درون جعبه قرار نگرفت. اما گوشی سامسونگ S21 اولترا علی‌رغم نداشتن شارژر، به یکی از بهترین پرچمدارهای سامسونگ تبدیل گردید.

گرانترین گوشی سامسونگ
s21 ultra یک گوشی فوق‌العاده

این گوشی‌ حتی بسیاری از طرفداران اپل را نیز به خود جذب کرد و رقیبی سرسخت برای خانواده‌ی آیفون 12 شد. صفحه نمایش 120 هرتزی Super Amoled با رزولوشن بالا در S21 اولترا را می‌توان یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها در میان گوشی‌ها دانست. خصوصا که پشتیبانی از قلم S-Pen نیز به آن اضافه شده است.

از دیگر ویژگی‌های رده‌بالای این گوشی دوربین 108 مگاپیکسلی و قابلیت عکس‌برداری و فیلمبرداری 8K همراه با زوم 100 برابری سامسونگ است که باعث شده به معنای واقعی کلمه لقب پرچمدار را از آن خود کند و جزو گرانترین گوشی دنیا شود.

گوشی سامسونگ نوت 20

خانواده‌ی نوت سامسونگ همیشه جزو گرانترین گوشی سامسونگ بودند. پشتیبانی از قلم نوت و انجام کارهای مختلف با این قلم جذاب، از مهم‌ترین مشخصه‌های سری نوت است. گوشی سامسونگ Note 20 از آخرین گوشی‌های این خانواده‌ی مستطیلی‌شکل و بزرگ می‌باشد که از بدنه‌ای پلاستیکی همراه با شیشه ساخته شده.

می‌توان به گوشی سامسونگ Note 20 برادر کوچکترِ سامسونگ Note 20 Ultra نیز گفت که در بخش دوربین نسبت به برادرش تغییرات کوچکی را داشته است. اما سامسونگ سعی کرده که همه‌ی ویژگی‌های بالارده را در این گوشی حفظ کند. به همین دلیل نیز این گوشی از قیمت بالایی برخوردار است.

بهترین گوشی سامسونگ
قلم Spen جذاب است

صفحه نمایش با کیفیت و روشن گوشی تنها نقطه‌ی قوت آن نیست؛ بلکه حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایت، پردازنده‌ی پر سرعت، و رم هشت گیگابایتی نیز باعث شده که گوشی Note 20 بتواند عملکردی بسیار خوب را به نمایش بگذارد.

از دیگر نکات مثبت گوشی نوت 20، پشتیبانی از اینترنت 5G است که این گوشی را خا‌ص‌تر کرده است. لازم به ذکر است که علی‌رغم تغییر سنسور دوربین نسبت به نوت 20 اولترا، این گوشی هنوز هم یک گوشی حرفه‌ای برای عکاسی محسوب می‌شود.

مطلب بهترین گوشی های 5G بازار ایران را هم بخوانید.

قیمت گوشی های اپل

گوشی اپل آیفون در ایران همیشه یک کالای لوکس به حساب آمده است و هر کسی که مرفه و پولدار بود یک گوشی آیفون داشت، اما رفته رفته اپل مدل‌های ارزان‌تر هم وارد بازار کرد تا تمام مردم بتوانند گوشی آیفون بخرند.

گوشی آیفون پرو مکس
آیفون پرو مکس گران ترین گوشی بازار ایران است

از این‌ها بگذریم، می‌رسیم به گران ترین گوشی اپل یعنی Iphone 11 pro max. آیفون پرو مکس در حافظه‌های متفاوت وارد بازار شده است که گران ترین گوشی بازار اپل حافظه‌ی 512 دارد. مدل‌های جدید گوشی اپل نیز به بازار آمده است که جزو گرانترین‌ها هستند.

گرانترین گوشی اپل

گوشی IPhone 12 Pro

گوشی‌های اپل ‌مطمئنا کاربران زیادی را دارند. گوشی IPhone 12 Pro جزو اولین خط تولیدهای اپل می‌باشد که با اینترنت 5G مجهز شده. گوشی اپل IPhone 12 Pro در رنگ‌های ساده و جذاب، با طراحی مینیمال در سال 2020 معرفی شد.

این گوشی نسبت به نسل گذشته‌ی خود بهبودهای فراوانی را به خود دیده است و بدون شک از قیمت بالایی نیز برخوردار است. به طوری که می‌توان IPhone 12 Pro را گرانترین گوشی ایران و گرانترین گوشی اپل دانست.

گرانترین گوشی اپل
آیفون 12 فروش خوبی داشته است

اپل برای ساخت صفحه نمایش گوشی به سراغ پنل‌های روشن OLED رفته و رزولوشن بالاتری را برای این پنل قرار داده است. البته این صفحه نمایش با جدیدترین گوریلا گلس‌ مقاوم شده و همراه با ظرافت و روشنایی بی‌نظیر خود، مقاومت خوبی را در برابر خش و شکستگی دارد. پردازنده‌ی قوی‌تر و دوربین بهتر از دیگر دلایلی‌ست که باعث شده این گوشی قیمت بالاتری را نسبت به رقبای خود داشته باشد.

دوربین‌های اپل از دیرباز به کیفیت خوب و طبیعی معروف بودند. حالا در IPhone 12 Pro برای بار دیگر شاهد کیفیت خوب این دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری معمولی و حرفه‌ای هستیم. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به فشارسنج، قطب‌نما، شتاب‌سنج، و تشخیص چهره‌ی بیومتریک یا همان Face ID اشاره کرد. همچنین این مدل 512 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

گوشی آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 که به تازگی وارد بازار شده است، گرانترین گوشی اپل در حال حاضر است. این گوشی که با حافظه 1 ترابایتی معرفی شده، در نوع خودش بی نظیر است. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد کیفیت دورین‌های آیفون 13 اپل است، به حدی که می‌توان با آن فیلم عروسی ضبط کرد.

گرانترین مدل گوشی اپل
جدیدترین محصول اپل

آیفون 13 پرو مکس صفحه‌نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن 1284×2778 پیکسل دارد. اپل اولین بار است که این صفحه نمایش را برای آیفون در نظر گرفته است، این صفحه‌نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی مخصوص بازی

قیمت گوشی های شیائومی

گوشی های شیائومی از نظر قیمت و کارایی توانسته‌ به خوبی کاربران خود را راضی نگه دارد. شیائومی نیز سعی کرده است که همیشه بهترین کیفیت را در قالب ارزان‌ترین قیمت راهی بازار کند، به همین دلیل گران‌ترین گوشی شیائومی و پرچمدارانش قیمتی نصف قیمت گوشی های سامسونگ و گوشی های اپل دارند.

گران ترین گوشی شیائومی
دوربین شیائومی Mi note 10 باور نکردنی است

اگر می‌خواهید پرچمداری با قیمت ارزان و کیفیتی مثال زدنی بخرید که تمام نیازهایتان را برطرف کند گوشی‌های شیائومی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. گوشی های شیائومی شاید جزو گران ترین گوشی های بازار نباشند، اما توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند.

گرانترین مدل گوشی شیائومی

گوشی شیائومی Mi 11

شیائومی از جمله برندهایی‌ست که امروزه طرفداران زیادی را پیدا کرده است. گوشی‌های شیائومی از میان‌رده گرفته تا پرچمدار، به کیفیت بالا و به صرفه بودن معروفند. یکی از گوشی‌هایی که گرانترین گوشی شیائومی نیز محسوب می‌شود، مدل Mi 11 می‌باشد.

گوشی شیائومی می 11 از جدیدترین پرچمدار‌های شیائومی‌ست که حتی علی‌رغم گران بودن نیز، قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر رقبای خود دارد. پشتیبانی از اینترنت 5G برای پرچمدارهای جدید، چیز تازه‌ای نیست. اما طراحی شیک و مینیمال، با رنگ‌های جالب از جمله نکات مثبتِ گوشی پرچمدار شیائومی Mi 11 می‌باشد.

گرانترین مدل گوشی شیائومی
یک دوربین فوق‌العاده در کنار صفحه نمایش قوی

گوشی Mi 11 شیائومی از ویژگی‌های جذاب زیادی بهر‌ه‌ می‌برد. این گوشی با تراشه‌ی 888 اسنپ‌دراگون با 8 گیگابایت رم و حافظه‌ی 256 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. صفحه نمایش Super Amoled و 90 هرتزی گوشی سرعت بالایی را در دستان کاربر قرار خواهند داد.

با دوربین حرفه‌ای این گوشی و قابلیت فیلمبرداری 8K و 4K می‌توان از این گوشی به عنوان دوربین فیلمبرداری نیز استفاده کرد و فیلم‌هایی با رزولوشن بالا را ضبط نمود. گوشی شیائومی Mi 11 به صرفه ترین گوشی گران‌قیمت در بازار ایران است.

گوشی شیائومی Mi 11i

شیائومی Mi 11i، که از دیگر گوشی‌های لیست گرانترین گوشی شیائومی محسوب می‌شود، با قیمتی کمتر از Mi 11 عرضه می‌شود. اما این گوشی دست کمی از دیگر پرچمداران موجود در بازار ندارد. ویژگی‌های جذاب Mi 11i، این گوشی را تبدیل به رقیب قدرتمند دیگر پرچمداران کرده است.

تراشه‌ی 888 اسنپ‌دراگون که جزو پرسرعت‌ترین پردازنده‌های دنیاست؛ در این گوشی نیز بکار رفته است. صفحه نمایش Super Amoled و 120 هرتزی گوشی Mi 11i باعث شده تا از رقبای پرچمدار سامسونگی خود عقب نماند و یک پنل جذاب و روشن را در اختیار طرفداران شیائومی بگذارد.

گرانترین گوشی شیائومی
یک گوشی خوش دست و خوب

دوربین 108 مگاپیکسلی این مدل، از دیگر نکاتی‌ست که باعث شده تا رقیب جدی دیگر پرچمداران محسوب ‌شود. چرا که با این دوربین، از سطوح مقدماتی گرفته تا حرفه‌ای، می‌توان به راحتی به عکاسی و فیلمبرداری پرداخت.

گوشی Mi 11i با اینترنت 5G به بازار روانه می‌شود و حتی گواهی IP53 یعنی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نیز داراست. گوشی شیائومی Mi 11i از جذابتر‌ین مدل‌های پرچمدار موجود در بازار است که قیمتی کمتر نسبت به رقبایش دارد.

قیمت گوشی های هوآوی

هوآوی نیز در سال‌های اخیر توانسته جای خود را در بازار موبایل ایران باز کند و فروش بسیار خوبی داشته باشد. برند هوآوی نیز مانند شیائومی سعی در ارائه گوشی‌هایی دارد که تمام اقشار مردم بتوانند آن‌ها را بخرند، به همین دلیل مدل‌های مختلف با مشخصات مختلف را روانه‌ی بازار می‌کند، دقیقا برعکس اپل.

گرانترین مدل گوشی هواوی

گوشی هواوی P40 Pro

پس از تحریم‌های گسترده‌ی آمریکا بر روی شرکت هواوی، فروش گوشی‌های هواوی بسیار کم‌تر شد. اما این تصمیم باعث نشد که هواوی از عرضه‌ی محصولات خود دست بکشد. هواوی پر قدرت‌تر از قبل به ساخت گوشی‌های خود ادامه داد.

هواوی P40 Pro یکی از گوشی‌های فوق‌العاده‌ی هواوی است. پرچمداری که شاید اگر تحریم نمی‌بود می‌توانست فروش بسیار بالایی را در منطقه‌های مختلف تجربه کند. گوشی P40 Pro با بهترین دوربین‌های لایکا همراه با بهترین کیفیت‌ مجهز شده است.

گرانترین مدل گوشی هواوی
هواوی P50 نیز به بازار آمده است

این گوشی از صفحه نمایشی چشم‌نواز بهره می‌برد؛ به طوری که کم‌ترین حاشیه‌ را به خود اختصاص داده است. استفاده از تراشه‌ی قوی هواوی به اسم Kirin 990 باعث گردیده که حتی برای تجربه‌ی گرافیکی‌ترین بازی‌ها نیز متناسب باشد.

گرانترین گوشی هواوی ویژگی‌های جذاب دیگری را نیز دارد. داشتن استاندارد ضد آب بودن IP68 و شارژ بسیار سریع باتری 4200 میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های دوست‌داشتنی این گوشی هستند. هواوی، پشتیبانی از اینترنت پر سرعت 5G نیز از قلم نینداخته و آنتن‌های 5G را نیز برای گرانترین گوشی هواوی گذاشته است.

گرانترین مدل گوشی الجی

الجی با اینکه بیخیال بازار تلفن همراه شده است، اما گوشی گران قیمت جذابی را از خود باقی گذاشت تا همه را متحیر کند. مانند سامسونگ آن‌ها با گروه BTS نیز همکاری دارند.

گوشی ال جی وینگ LG Wing

ال جی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برندها در زمینه‌ی محصولات الکترونیک است. مدت زمان زیادی از حکمرانی گوشی‌های ال جی بر دنیای گوشی‌های هوشمند نمی‌گذرد. اما با پیدا شدن رقیب‌های سرسخت در بازار گوشی‌های هوشمند ال جی به آرامی کنار کشید و به تولید مدل‌های محدود در مقیاس کم اکتفا کرد.

یکی از آخرین محصولات ال جی، گوشی LG Wing می‌باشد که می‌توان آن را از جهات بسیاری تحسین کرد. این گوشی در سال 2020 معرفی شد و به خاطر طراحی جالبش توانست توجهات زیادی را جلب کند. بیشتر از همه، مهم‌ترین نکته‌ی قابل تحسین گوشی ال جی وینگ، ایده‌ی جذاب گنجاندن دو نمایشگر در یک گوشی‌ست که باعث شده یک گوشی مدرن و خاص توسط ال جی ساخته شود.

گرانترین گوشی الجی
گوشی متفاوت از الجی

گوشی ال جی وینگ مجهز به تراشه‌ی اسنپ دراگون 765 و صفحه نمایش POLED است و هردو صفحه نمایش با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند. ال جی، پشتیبانی از اینترنت 5G را نیز برای این گوشی قرار داده تا هیچ کم و کاستی برای آن نگذارد و جزو بهترین گوشی ال جی باشد.

گوشی ال جی وینگ از دیگر گوشی‌هایی‌ست که در لیست گرانترین گوشی ایران قرار می‌گیرد. قیمت بالای این گوشی عمدتا بدلیل استفاده از طراحی‌ای متفاوت و استفاده از دو نمایشگر است که باعث شده همانند دیگر گوشی‌ها نباشد.

گرانترین گوشی مایکروسافت

گوشی مایکروسافت Surface Dou

شرکت‌های زیادی وارد عرصه‌ی ساخت گوشی‌های تاشو و مدرن شدند. مایکروسافت هم از این ژانر جدید عقب نماند و سعی کرد که به دنیای گوشی‌های تاشو وارد شود. گوشی مایکروساعت Surface Dou اولین تلاش مایکروسافت برای رقابت با دیگر کمپانی‌ها بود.

یک گوشی تاشو با طراحی‌ای ساده و جذاب از سوی مایکروسافت که چندان توجه طرفداران دنیای تکنولوژی را جلب نکرد. اما علی‌رغم کم‌توجهی به این گوشی، مایکروسافت سرفیس دو راه خود را به لیست گرانترین گوشی دنیا باز کرد.

گوشی مایکروسافت surface due
گوشی تاشو مایکروسافت Surface due

گوشی Surface Dou مایکروسافت، از صفحه نمایش IPS ساخته شده است اما رزولوشن بالایی را دارد. صفحه نمایش گوشی بالعکس دیگر رقبای خود حاشیه‌های بزرگی دارد اما طراحی کلی گوشی به طوریست که به راحتی در جیب جا می‌شود و بسیار جمع‌و‌جور تر و فشرده‌تر می‌باشد.

پردازنده‌ی این گوشی اسنپ دراگون 855 همراه با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی‌ست. سیستم عامل اندروید 10 نیز بر روی این گوشی نصب شده و برای مولتی تسکینگ بهینه گردیده است. به گفته‌ی خود مایکروسافت این گوشی را می‌توان از بهینه‌ترین گوشی‌ها، برای افرادی که در طی روزمره از مولتی تسکینگ زیاد استفاده می‌کنند دانست.

گرانترین مدل گوشی پوکو

گوشی پوکو نیز امروزه در میان مردم محبوب شده است. این گوشی معروف به ارزانی هستند اما گرانترین گوشی پوکو کدام است؟

گوشی POCO F3

گوشی پوکو F3 یک گوشی 5G آینده دار است. شاید اگر نمی‌گفتند این گوشی پوکو میان رده است، با پرچمداران شیائومی تفاوتی نداشت. هر چند این گوشی به نوعی پرچمدار پوکو است. رنگ آبی این گوشی همراه با دوربین 3 ماژول آن زیبایی بصری بسیار خوبی ایجاد کرده اسن که فقط باید در دستتان آن را لمس کنید.

گرانترین گوشی پوکو
گرانترین گوشی پوکو را بخرید

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 با بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده است. اگر دوست دارید برای بازی این گوشی را بخرید ناامید نخواهید شد چون، صفحه نمایش این گوشی6.67 اینچی و تمام صفحه است. همچنین این گوشی Corning Gorilla Glass 5 دارد تا محافظت کاملی را ارائه دهد.

پردازنده قدرتمند پوکو F3، اسنپ دراگون 870 است که خیالتان بابت اجرای هر بازی راحت می‌کند. شاید این گوشی برای عکاسی حرفه‌ای مناسب نباشد اما دوربین 3 ماژول آن به خوبی شما را راضی خواهد کرد، پس اگر گرانترین گوشی پوکو را می‌خواهید، بهتر است این گوشی را هر چه سریعتر بخرید.

جمع بندی

گرانترین گوشی موبایل جهان شاید در دستان شما باشد، به همین دلیل باید سری به این لیست بزنید تا گرانترین گوشی هر برند را بشناسید. از آیفون 13 گرفته تا گوشی خاص و تاشو Galaxy Z fold تفاوتی ندارد هر کدام را بخرید، یکی از خاص‌ترین گوشی‎‌های بازار را خریدید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب بهترین ایرباد بازار بزنید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید