مشخصات گلکسی زد فولد 3 سامسونگ (تکنولوژی آینده)

گلکسی زد فولد 3

با گسترش تکنولوژی، به طور روزمره شاهد تغییر و تحولات عظیمی در دنیای گوشی‌های هوشمند هستیم. ایده‌هایی خلاقانه و انقلابی که باعث شده‌اند، دسته‌بندی جدیدی را در میان دنیای گوشی‌های هوشمند بسازند. گوشی سامسونگ مخصوصا سری گوشی های فولد سامسونگ که در سال 2019 به بازار عرضه گردید، انقلابی بودند. گوشی‌هایی که با شعارِ داشتن گوشی هوشمند و تبلت به صورت یکجا، طراحی شدند. حالا سامسونگ جدیدترین مدل از خانواده‌ی Fold به اسم گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold 3) را معرفی کرده است. با اون یا این همراه باشید.

توجه: ممکن است برخی از محصولات معرفی شده به مرور زمان با نوسان دلار و متغیر بودن موجودی آن در بازار دچار تغییرات قیمت یا ناموجودی باشند.

معرفی Galaxy Z Fold 3

احتمالا ضرب المثلِ قدیمیِ “تا 3 نشه، بازی نشه” را شنیده‌اید. گلکسی زد فولد 3 شاید مترادف همین عبارت باشد. سومین مدل از سری گوشی های تاشوی سامسونگ که به احتمال زیاد، تابحال بزرگترین بلندپروازی این برند کره‌ای بوده است.

بلندپروازی‌ای که برای کمپانیِ سامسونگ بسیار موفقیت‌آمیز بوده و این برند را به اهدافش نیز رسانده است. Galaxy Z Fold 3 جدیدترین مدل از سری فولد می‌باشد که سامسونگ با شعارِ آینده در دستان شما آن را تبلیغ می‌کند.

گوشی و تبلت یکجا.

به گفته‌ی خود سامسونگ، این بار سازندگان این سری سعی کردند که بسیاری از ایرادات سری پیش را برطرف کنند و همین کار را نیز کردند. با اینحال، جزئیات کوچکی را نیز باقی گذاشتند تا کاربرانِ هیجان مدل‌های بعدی این سری را در سال‌های آینده‌ نیز داشته باشند.

گلکسی زد فولد 3 مانند دیگر گوشی‌ها نیست. این گوشی چه از نظر طراحی و چه از نظر قیمت، تفاوت بسیاری با گوشی‌های معمولی و یا حتی گوشی‌های پرچمدارِ خودِ سامسونگ دارد. این گوشی را از جهات بسیاری می‌توان جایگزینِ کاربردی اما گران‌ترِ گوشی‌های سری Note نیز دانست که پیش‌تر با شکل مستطیلی و ابعاد بزرگ‌شان و مهم‌تر از همه، قلم نوت معروف بودند.

دانلود ویدیو از آپارات | انباکسینگ گلکسی زد فولد 3

Galaxy Z Fold 3 را می‌توان بهترین مدل از خانواده‌ی فولد نام‌گذاری کرد که نسبت به دو مدل قبلی طراحی کامل‌تری را گرفته و حتی ضدآب گردیده است. از دیگر ویژگی‌های اضافه شده به گلکسی زد فولد 3، پشتیبانی از قلم سامسونگ (S Pen) می‌باشد که این گوشی تاشو را حرفه‌ای‌تر می‌سازد.

با پشتیبانی از S Pen، گلکسی زد فولد 3 بیشتر و بیشتر شبیه به سری‌های نوت شده و یا حتی می‌توان آن را جایگزین Note 21 نیز دانست. البته قلم سامسونگ به صورت جدا فروخته می‌شود و همراه با خود گوشی عرضه نمی‌شود. در ادامه، به مشخصات گلکسی زد فولد 3 می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی تا 5 میلیون

طراحی گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3 بیشتر از هرچیزی به طراحی‌ جالبِ کتاب مانندش معروف است. یک گوشی کوچک 6.2 اینچی که پس از باز شدن به یک تبلت 7.6 اینچی بزرگ تبدیل می‌شود و دارای دو صفحه نمایش مجزا می‌باشد. این دو صفحه نمایشِ جدا توسط یک لولای محکم به هم وصل شده‌اند که می‌تواند گوشی را باز و بسته کند.

طراحی این گوشی شاید نوآورانه‌ترین و سخت‌ترین کار ممکن در سال 2021 باشد. جدا از این‌که ایده‌ی ساخت چنین گوشی‌هایی چندان جدید نیست؛ اما ساختن این گوشی‌های تاشو به صورتی که بتواند به طور صحیح کار کند نیازمند ریسک زیادی‌ست که با آزمون و خطای زیادی به موفقیت می‌رسد.

این گوشی طراحی کتابی دارد

Galaxy Z Fold 3 نیز حاصل آزمون و خطاهای سامسونگ با مدل‌های قبلی است که مکانیزم آن بسیار قوی‌تر و پیشرفته‌تر شده است. بهبود لولا و استفاده‌ از مواد جدید در بدنه‌ی این گوشی، باعث شده که وزن کمتری را داشته باشد و حتی نسبت به نسل‌های قبل 80 درصد قوی‌تر گردد و در برابر خرابی و یا شکستگی مقاوم باشد.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 از پنل اختصاصی سامسونگ یعنی Amoled ساخته شده است که با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی مجهز گردیده است.

استفاده از پنل‌های سامسونگ یعنی Amoled در گوشی‌های مختلف ویژگی‌ مطلوبی به حساب می‌آید، چرا که از بسیاری از پنل‌های موجود در بازار کیفیت بالاتری را دارد. صفحه نمایش Galaxy Z Fold 3 در حالت تبلت می‌تواند بهترین انتخاب برای خواندن کتاب و جستجو در وب باشد.

صفحه نمایش آمولد رنگ‌های شفافی را به نمایش می‌گذارد

بهبود رابط کاربری در این گوشی باعث شده تا برای انجام چندکار مختلف همزمان، بهتر از هر مدل موجود دیگری در بازار باشد. صفحه نمایش آمولد گلکسی زد فولد 3، از قلم سامسونگ یعنی S Pen و S Pen Pro نیز پشتیبانی می‌کند.

این قلم‌ها به صورت جدا عرضه می‌شوند و آن‌ ها را باید جدا بخرید، تا بتوانید از آن استفاده کنید. اما بهرحال، پشتیبانی از S Pen در Galaxy Z Fold 3 می‌تواند جایگزین جدیدی را برای سری نوت سامسونگ معرفی کند و بسیاری از طرفداران سری نوت سامسونگ را به سمت و سوی خود بکشد.

پیشنهاد مطالعه: ارزانترین گوشی لمسی بازار

دوربین اصلی و سلفی Galaxy Z Fold 3

در بخش دوربین، سامسونگ برای گلکسی زد فولد 3 از دوربین‌های متوسطی استفاده کرده است. یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید برای گرفتن عکس‌های عریض، و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو که قابلیت زوم دو برابری دارد.

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ
اگر گوشی سامسونگ خاص می‌خواهید در خرید درنگ نکنید

دوربین سلفی در این گوشی از تکنولوژی جدیدی استفاده می‌کند و زیر نمایشگر گوشی پنهان شده است. یک دوربین 4 مگاپیکسلی که با کمک پیکسل‌های اطرافش در زیر پنل جلویی مخفی گردیده و هنگام استفاده می‌توان به سختی متوجه آن شد.

اما درباره‌ی عملکرد دوربین‌های استفاده شده در Galaxy Z Fold 3 می‌توان گفت که کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی چندان بالا نیست، اما عکس‌های متوسط و خوبی را می‌گیرد. جزئیات عکس با دوربین اصلی به راحتی قابل دیدن است و عکس‌ها با این سنسور بسیار روشن و شارپ هستند.

گلکسی زد فولد 3
این گوشی خوش دست است

دوربین سلفی اما به مانند دوربین اصلی خوب نیست و سنسور 4 مگاپیکسلی عکس‌های ضعیف‌تری را نسبت به دوربین اصلی ثبت می‌کند. اما به دلیل مکانیک جالب این گوشی، می‌توانید از دوربین اصلی نیز به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید.

اگرچه کیفیت دوربین‌ها در حد یک گوشی پرچمدار نیست و بیشتر به گوشی‌های میان‌رده نزدیک‌تر است تا یک گوشی پر سر و صدای 1500 دلاری؛ اما کیفیت قابل قبول و راضی‌کننده‌ای دارند. با اینحال، سامسونگ می‌توانست بیشتر و بهتر روی بخش دوربین گلکسی زد فولد 3 کار کند.

بهتر است مطلب بهترین گوشی 5G را هم بخوانید.

مشخصات گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3 از تراشه‌ی اسنپ دراگون 888 در قلب خود استفاده می‌کند و ظاهراً مثل پرچمدارهای قبلی سامسونگ یعنی S21 و Note 20، دیگر خبری از تولید نسخه‌‌ای با تراشه‌ی اگزینوس نیست. تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 888 یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های حال حاضر دنیاست که در این گوشی نیز به راحتی می‌تواند از پس کارهای سنگین و مولتی تسکینگ بر بیاید.

رابط کاربری سامسونگ برای انجام چندکار به صورت همزمان بهینه شده و بسیاری از برنامه‌ای معروف را نیز سازگار با دستگاه خود کرده است. بعنوان مثال می‌توان از دو برنامه بصورت همزمان نیز استفاده کرد و دسترسی‌های سریع‌تری به برنامه‌های مختلف داشت. کاری که بیشتر بر روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر‌ها رایج بود و هم‌اکنون در اندروید نیز می‌تواند ویژگی مهمی باشد.

قلم سامسونگ را به صورت جداگانه باید خرید

گلکسی زد فولد 3 با دو نسخه 12/256 و 12/512 عرضه می‌شود که هردوی آن‌ها از کارت میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین Galaxy Z Fold 3 از یک باتری 4400 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که با وجود دو صفحه نمایش و قابلیت 5G باتری تقریبا کوچکی برای این گوشی بنظر می‌رسد.

اما سامسونگ حداقل فست شارژ 25 واتی را برای این گوشی قرار داده تا باتری کوچکش را جبران کند. متاسفانه شارژر این گوشی، درون جعبه وجود ندارد و باید یک شارژر جدا تهیه کنید.

در نهایت

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ شاید بهترین تبلت موجود در بازار باشد، با توجه به اینکه قابلیت جمع شدن و تبدیل به یک گوشی کوچک را نیز دارد و جای چندان زیادی را نیز نمی‌گیرد. اما قیمت گلکسی زد فولد 3 بسیار بالاست و مطمئنا در برخی از جزئیات خود از پرچمدارها نیز عقب می‌ماند. اما اگر دوست دارید که چند قدم جلوتر از بقیه در تکنولوژی باشید و می‌خواهید گوشی و تبلت را یکجا داشته باشید، قطعا Galaxy Z Fold 3 بهترین گزینه‌ی موجود در بازار است.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید