بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی (سری Mi)

بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی

گوشی های شیائومی در این چند ساله توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای میان دنیای اسمارت‌فون‌ها باز کنند و امروزه ایرانی‌ها، اعم از فروشندگان و خریداران، موبایل های شیائومی را حتی بیشتر از پیش جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهند و دیگر نمی‌توان مثل قدیم، تنها گوشی موجود در بازار را، فقط از دو برند سامسونگ و هواوی دانست. شرکت شیائومی که اکثرا آن‌را با گوشی های ردمی می‌شناسند، در دنیای گوشی های پرچمدار 2021 هم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. سری Mi که با هدف فروش در مارکت‌های پرچمدار تولید می‌شوند از همین دسته هستند و رقبای جدی‌ای برای دیگر گوشی‌های پرچمدار محسوب می‌شوند؛ چرا که قیمتی پایین‌تر از دیگر رقیبان خود و حتی گاهی ویژگی‌های بهتری را نیز دارند. با اون یا این همراه باشید تا نگاهی به بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی داشته باشیم.

گوشی های پرچمدار شیائومی Mi 11

مدل شیائومی Mi 11 جدیدترین پرچمدار این برند برای سال 2021 است که از مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه شده به آن نسبت به نسل قبل، حالت‌های عکاسی بیشتر به دوربین 108 مگاپیکسلی‌ش است. ‌همچنین طراحی دوربین‌ها بسیار ساده‌تر شده و مانند دیگر طرح‌های دوربین گوشی‌ها، در سال 2021 نیست.

بعد از دوربین، اولین چیزی که به چشم می‌خورد صفحه نمایش زیبای گوشی‌ است. یک صفحه نمایش آمولد بسیار جذاب، با رزولوشن 1440×3200 در 6.8 اینچ؛ که از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی
گوشی Mi 11 سریع است.

جنس بدنه‌ی این گوشی از فلز و شیشه تشکیل شده‌ست و یک نسخه‌ی دیگر هم دارد که بدنه‌ی آن کاملا از چرم مصنوعی ساخته شده و حس متفاوت و سبکی را به شما می‌دهد. این نوآوری را پیش‌تر نیز در دیگر برند‌ها دیده بودیم، و حالا برای اولین‌بار شیائومی هم این ایده را روی جدیدترین پرچمدار خود پیاده کرده است.

در قلب این زیبای خفته، جدیدترین تراشه‌ی اسنپ‌دراگون یعنی 888 جای گرفته که عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازی و مولتی تسکینگ دارد. گرچه این گوشی فقط 8 گیگ رم دارد اما هنوز هم بسیاری از کارهای سنگین و نیمه سنگین را تواناست. مدل Mi 11، یک باتری 4600 میلی‌آمپری را در خود جای داده که گرچه نسبت به رقبای خود کمی پایین‌تر است اما با شارژ سریع 55 واتی اصلا لازم نیست نگرانی‌ای داشته باشید.

بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی
این گوشی رنگبندی‌های بسیار خوبی دارد

همچنین این گوشی، شارژ وایرلس 50 واتی را نیز پشتیبانی می‌کند. علی‌رغم نقاط قوت این گوشی، چند نقطه‌ی ضعف هم دارد که برای این قیمت منطقی بنظر می‌رسد. متاسفانه در این گوشی خبری از گواهی IP68 و مقاومت در برابر آب و گرد و خاک نیست اما به گفته‌ی خود شیائومی، این برند تا حد زیادی سعی کرده که گوشی را در برابر آن‌ها مقاوم طراحی کند تا کاربرها نگران چنین موقعیت‌هایی نباشند.

همچنین بسیاری از کاربران در سطح اینترنت ذکر کرده‌اند که Mi 11 مشکل داغ شدن را دارد که احتمالا این مشکل بخاطر این باشد که گوشی هنوز در عر‌ضه‌ی اولیه‌ست و با آپدیت‌های نرم‌افزاری درست شود.

بهتر است مطلب بهترین گوشی های پوکو را بخوانید.

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

گوشی Mi 11 Ultra که به تازگی معرفی شده، از دیگر پرچمدارهای 2021 شیائومی است. این مدل دارای یک صفحه‌نمایش آمولد 6.8 اینچی با رزولوشن 1440×3200 با نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتزی است که تجربه‌ی سریع و روان را به کاربر بدهد. جنس بدنه از شیشه و فلز ساخته شده اما مانند برادر کوچک‌تر‌ِ خانواده‌ی خود یک نسخه‌ی دیگر نیز دارد که تماما از چرم مصنوعی ساخته شده و سبک‌تر از دیگر نسخه‌هاست.

این گوشی نیز تازه‌ترین و قوی‌ترین تراشه‌ی جهان، اسنپ‌دراگون 888 را درون خود جای داده که امتیازات بالایی را در بخش‌های مختلف اعم از استفاده‌ی بهینه از باتری و توان پردازشی قوی دارد. تنها تفاوت Mi 11 Ultra نسبت به عضو کوچک‌تر خانواده‌اش، استفاده از رم 12 گیگ به جای 8 است که عملکرد گوشی را روان‌تر و به کمی سریع‌تر از حد معمول می‌رساند.

دارای دو نمایشگر

باتری این گوشی نیز، بهبود قابل توجهی داشته و به 5000 میلی‌آمپر رسیده که تا دو روز استفاده جوابگو خواهد بود. شیائومی در معرفی به شارژ سریع هم اشاره کرد، اما احتمال می‌رود با Mi 11 تفاوت چندانی نداشته باشد. این گوشی گواهی IP68 را نیز داراست، بدین معنا که در برابر آب و گرد و خاک تا حدودی می‌تواند مقاومت کند. طراحی دوربین‌های این گوشی شبیه طراحی سامسونگ گلکسی S20 است، اما تفاوت عمده‌ای را دارد. همه‌ی دوربین‌ها در یک کادر مستطیلی؛ در بخش پشتی و بالای گوشی متمرکز شده‌اند. اما چیز دیگری هم کنار دوربین‌ها به چشم می‌خورد.

بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی
می 11 اولترا قیمت بالایی خواهد داشت

همه‌ی ما شیائومی را به استفاده از خلاقیت در گوشی‌هایش می‌شناسیم. نوآوری این گوشی‌ هم، به استفاده از یک صفحه‌نمایش کوچک در کنار همان دوربین‌ها خلاصه می‌شود که می‌توان از آن برای کارهای مختلف مانند گرفتن عکس به نحو راحت‌تر، یا کارهای مربوط به ویجت‌های مختلف مانند عوض کردن آهنگ، خواندن پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها استفاده کرد. در بخش دوربین نیز، این گوشی از سه دوربین 50، 48، 48 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. گرچه این گوشی، یک گوشی بسیار خوب است اما هنوز به طور رسمی وارد بازار ایران نشده است. تا الان این گوشی از بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی بوده است.

بهترین گوشی های بلک شارک را اینجا بخوانید.

گوشی پرچمدار شیائومی Mi 10T

مدل Mi 10T که در سپتامبر سال 2020 معرفی شد، هنوز هم از مدل‌های خوب شیائومی است که در میان دنیای اسمارت‌فون‌ها توجهات زیادی را نتوانست به خود جلب کند. با اینحال Mi 10T یک گوشی واقعا خوب و بصرفه است. این گوشی از جنس شیشه و فلز، همراه با یک صفحه‌نمایش IPS LCD، با قطر 6.67 اینچ در رزولوشن 2400×1080 می‌باشد که نسبتا از روشناییِ خوبی برخوردارست؛ همچنین این مدل، نسبت به رقبای خود یک قدم جلوتر رفته و بجای 120 هرتز، از نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند که فوق‌العاده سریع و روان است. گوشی تقریبا وزن زیادی دارد اما خوش‌دستی آن‌را علی‌رغم این سنگینی می‌توانید حس کنید. در بخش دوربین، گوشی Mi 10T از یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی‌، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دو دوربین 13 عریض و 5 ماکرو تشکیل شده است. عملکرد دوربین در شرایط عکاسی عادی و روزانه عالی‌ست، اما در عکاسی شب، و محیط‌های نوری تاریک نقاط ضعف زیادی دارد.

گوشی Mi 10t نسخه 5G دارد

تراشه‌ی استفاده شده در این گوشی، تراشه‌ی 865 اسنپ‌دراگون می‌باشد که در سال انتشار خود، یعنی 2020 توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان دهد و با این که یک‌سال از زمان انتشارش گذشته، هنوز هم جایگاه خوبی را میان دیگر پردازنده‌ها داراست. و برای کارهای مختلف مناسب است. تنها نقطه‌ی ضعف آن، رم 6 گیگابایتی آن است که علی‌رغم خوب بودن پردازنده، احتمالا در بسیاری از کارها کمی عقب‌تر بماند. اما از نکات مثبت این مدل می‌توان به باتری عظیم 5000 میلی‌آمپری اشاره نمود که تا مدت زیادی می‌توانید بدون دغدغه از خالی شدن باتری، آن استفاده کنید.


گوشی شیائومی Mi 10T Pro

این مدل، نسخه‌ی پروی خانواده‌ی Mi 10T  است که ارتقای چندان مهمی نسبت به نسخه‌ی معمولی نداشته‌ است. در این نسخه نیز صفحه‌نمایش 6.67 اینچی IPS LCD در رزولوشن FHD+ با نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی را با جنس بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی و باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری مشاهده می‌کنید. تراشه‌ی بکار رفته در هردو مدل نیز یکسان است و هردو از اسنپ‌دراگون 865 استفاده می‌کنند اما تنها تفاوت عظیم نسخه‌ی Pro، ارتقای رم از 6 به 8 گیگ می‌باشد که مطمئنا تفاوت چشمگیری در عملکرد آن بوجود می‌آورد. همچنین در بخش دوربین نیز از یک سنسور دیگر 108 مگاپیکسلی استفاده شده که عملکرد آن‌را نسبت به نسخه‌ی معمولی بسیار مورد تفاوت قرار می‌دهد.

گوشی mi 10t pro با دوربین 108 مگاپیکسلی

از نکته‌های منفی این گوشی، می‌توان به نبود گواهی IP68 و لنز تله‌فوتو اشاره کرد. متاسفانه، در این مدل خبری از شارژ وایرلس نیست، ولی همچنان از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. اما از نکته‌های مثبت آن می‌توان به پشتیبانی از اینترنت 5G اشاره کرد که فعلا در داخل ایران کاربرد چندان وسیعی ندارد.

اگر بدنبال ذخیره‌ی بودجه‌ی خود هستید، پیشنهاد ما به شما قطعا نسخه‌ی معمولی است، چون تفاوت زیادی در بین این دو مدل وجود ندارد، و حتی در بسیاری از موارد، عملکرد فیلم‌برداری و عکاسی با نسخه‌ی معمولی بسیار بهتر از نسخه‌ی Pro بوده است.


پیشنهاد مطالعه: ارزانترین گوشی لمسی هوشمند

گوشی شیائومی Mi 10 Pro

این مدل در اوایل سال 2020 معرفی شد، و توانست در بین گوشی‌های نیم‌سال اول 2020 فروش فوق‌العاده‌ای را کسب کند. گوشی Mi 10 Pro که با خانواده‌ی T تفاوت دارد، از یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی FHD+ تشکیل شده، اما فقط به نرخ‌ تازه‌سازی 90 و 60 هرتزی محدود است. جنس بدنه‌ی مدل Mi 10 Pro شیشه می‌باشد و وزن قابل توجهی ندارد؛ پس بسیار سبک و خوش دست است. گرچه این گوشی، از پردازنده‌ی فوق‌العاده‌ی اسنپ‌دراگون 865 همراه با 8 گیگابایت رم بهره می‌برد، اما از باتری کوچک‌تری برخوردا است که فقط 4500 میلی‌آمپر است. البته این حجم برای استفاده‌ی روزانه و میان‌مدت بسیار مناسب است و احتمالا در استفاده‌ی طولانی‌مدت شارژتان زود تمام شود. اما شیائومی در این گوشی نیز قابلیت شارژ سریع را قرار داده تا این نگرانی کم‌ و کم‌تر شود.

گوشی mi 10 pro با دوربین پنجگانه

در بخش دوربین نیز، یک سنسور 108 مگاپیکلسی برای دوربین اصلی، یک سنسور 20 مگاپیکسلی برای سلفی، دو دوربین 8 و 12 مگاپیکلسی تله‌فوتو، و یک دوربین 20 مگاپیکسلی عریض قرار داده شده و عملکرد دوربین‌‌های این گوشی نسبت به مدل‌های بالا بسیار بهتر و عالی‌تر است.

جمع بندی

سری Mi شیائومی، جزو گوشی‌های پرچمدار این برند محسوب می‌شوند و توانسته‌اند موفقیت بسیاری را کسب کنند. گوشی‌های Mi شیائومی همیشه بهترین پردازنده‌ها و عملکرد را دارند. و بطوری طراحی شده‌اند که با گوشی‌های پرچمدار برندهای دیگر، مثل آیفون، سامسونگ، هواوی و دیگر برندها رقابت کنند. سری ‌Mi، معمولا در گوشی‌های خود مشخصاتی رده بالا را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. اگر این مطلب را دوست داشتید سری به گوشی های میان رده شیائومی بزنید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید