هر چیزی که درباره بازی پابجی باید بدانیم

بازی پابجی

در تاریخچه‌ی بازی‌های ویدیویی، بازی‌های مختلف و زیادی وجود داشتند که سبک جدیدی را در دنیای بزرگ گیم پدید آوردند. در این میان، برخی کمپانی‌ها توانستند از این سبک‌های جدید به نحو احسنت استفاده کنند و بهترین بازی‌ها را بسازند. یکی از این بازی‌ها که توانست یک ایده‌ی اولیه را به بهترین شکل ممکن اجرا کند، بازی پابجی (PUBG) بود. بازی‌ای که شاید تا چندسال پیش هیچ‌کس فکرش را نیز نمی‌کرد. به طوری که پربازدیدترین بازی در شبکه‌ی اجتماعی توییچ شد و جایگاه مهمی را در میان گیم‌های گسترده به عنوان یک بازی بتل رویال باز کسب کرد. با اون یا این همراه باشید

بازی پابجی چیست؟

اگر سری به دنیای گیم زده باشید و یا با دوستان گیمرتان حرف زده باشید، قطعا راجع به Pubg شنیده‌اید. بازی پابجی در ایران میان نوجوانان و جوانان، یکی از پرطرفدارترین بازی‌های شوتر آنلاین چندنفره است که تاکنون منتشر شده و توانسته یکی از معروفترین بازی‌های بتل رویال شود.

این بازی توسط شرکت بازی‌سازی کره‌ای به اسم BlueHole منتشر شد و سریع توانست جای خود را در میان بازی‌های برتر استیم پیدا کند.

بازی پابجی در همه دستگاه‌ها قابل اجراست.

بازی پابجی برای کامپیوتر اولین بار برای ویندوز در سال 2017 و سپس برای موبایل در سال 2018 عرضه گردید. محبوبیت بالای این بازی، باعث شد تا سازندگان آن، برای پلتفرم‌های دیگر نظیر پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز نسخه‌ای را بسازند تا همه بتوانند در هر کنسول و دستگاهی این بازی را تجربه کنند.

دانلود بازی پابجی در گوگل پلی | دانلود بازی پابجی آیفون

داستان بازی پابجی

داستان بازی پابجی درباره جنگیدن است. درباره جنگیدن تا آخرین قطره‌ی خون و تلاش برای زنده ماندن. داستان از یک هواپیما شروع می‌شود. هواپیمایی بزرگ که شامل صد بازیکن است و از روی یک جزیره رد می‌شود. جزیره‌ای که همه‌ی این صد نفر وظیفه دارند در آن بپرند.

بازیکنانی که بر روی این جزیره می‌پرند؛ و با دوستان خود یا تنها آمده‌اند و قرار است که خون بریزند، بجنگند و زنده بمانند تا نجات یابند و برنده شوند. این بازیکن‌ها بر قسمت‌های مختلف این نقشه‌ی بزرگ می‌توانند بپرند و وقتی به زمین رسیدند، باید اسلحه‌های مختلف، و وسایل و لوازم اولیه جنگی پیدا کنند تا بتوانند مبارزه کنند.‌

اسلحه‌های مختلفی در پابجی وجود دارد.

اسلحه‌های مختلف و گوناگونی درون بازی قرار داده شده و حتی کلاه و جلیقه‌هایی ضدگلوله و کالاهای داروئی نیز برای بازیکن‌ها قرار گرفته تا بازی چالش‌برانگیزتر شود. ماشین‌های مختلفی نیز درون بازی وجود دارد تا بازیکن بتواند مسافت‌های طولانی را با ماشین طی کند یا به دنبال دشمنان بگردد. همچنین بازیکنان باید سعی کنند تا توسط دیگر بازیکن‌ها کشته نشوند و بیشتر زنده بمانند.

پابجی موبایل بسیار معروف است.

سیستم بازی به طوری طراحی ‌شده که در 15 الی 20 دقیقه یک بازی صد نفره را به اتمام برساند. به همین دلیل نقشه‌ی بازی کوچک و کوچکتر می‌شود تا بازیکن‌ها در مناطق کوچکتری قرار بگیرند و درگیری‌های بیشتری را تجربه کنند. برخی از بازیکنان از دسته پابجی نیز استفاده می‌کنند تا راحت‌تر بازی کنند.

همچنین هرچند دقیقه یکبار، جعبه‌هایی هوایی نیز توسط هواپیما برای بازیکن‌ها فرستاده می‌شود که حاوی وسائل و لوت‌های حرفه‌ایست و می‌تواند به بازیکنان کمک کند. آخرین تیمی بتواند از دست همه‌ی بازیکن‌ها نجات یابد یا آن‌ ها را بکشد، به عنوان برنده‌ی بازی محسوب می‌شود. این بازی جزو بهترین بازی های اندروید 2021 است.

پابجی موبایل

پس از فروش بالای این بازی، شرکت سازنده‌ی بازی تصمیم به انتشار یک نسخه‌ی موبایل به اسم پابجی موبایل نمود که در سال 2018 توسط شرکت Tencent Games منتشر گردید. پابجی موبایل به صورت رایگان منتشر شد و بلافاصله‌ به محبوبیت بالایی در اپ استورها رسید و توانست گیمرهای زیادی را به سمت و سوی خود بکشد.

محبوبیت بازی در کشورهای مختلف خصوصا هند و چین به قدری زیاد شد که تعداد بازیکن‌های پابجی موبایل از پابجی نسخه‌ی کامپیوتر نیز بیشتر گردید. جالب است بدانید که بازی پابجی موبایل حتی در سال 2020 در کشور هند بن شد و دولت هند این بازی را ممنوع اعلام کرد.

بازی پابجی
این بازی بسیار محبوب است

بازی پابجی موبایل، تنها بازی بود که در تلویزیون‌های هند، تبلیغات خود را به نمایش گذاشت و تبلیغاتش را از چندین شبکه پخش کرد. اما بسیاری معتقدند که دلیل  این عملِ دولت هند، اختلافات بین چین و هند بود که باعث ممنوعیت این بازی در هند و حذف آن از گوگلی پلی و اپ استور شد.

اما بازی پابجی موبایل با وجود طرفدارانِ زیاد خود، به محبوب‌ترین بازی رایگان آنلاین تبدیل شد و نقدهای مثبت زیادی را نیز دریافت کرد. حتی شرکت Tencent Games نسخه‌های سبک‌تر بازی را برای کسانی که موبایل خوبی ندارند نیز منتشر کرد تا همه بتوانند از تجربه‌ی این بازی لذت ببرند. Pubg توانست تا مدت زیادی به عنوان بهترین عنوان بازی بتل رویال در موبایل و حتی در پی سی حکمرانی کند.

سازنده بازی پابجی

سازنده‌ی بازی پابجی که برندن گرین نام دارد، یکی از جوانان نابغه‌ی ایرلندی بوده که خود نیز در دوران جوانی‌اش گیم‌های مختلفی را بازی می‌کرده است. او در ابتدا حتی چیزی از کدنویسی و برنامه‌نویسی بازی نمی‌دانست و فقط ایده‌ی ساخت بازی‌های بتل رویال را در ذهن خود داشت. او برای ساخت بازی پابجی علم طراحی بازی و کدنویسی را یاد گرفت تا ایده‌‌ی خود را عملی سازد.

برندن گرین‌، سازنده‌ی بازی پابجی.

برندن گرین، در مصاحبه‌ای گفته بود که ایده‌ی ساخت بازی‌ پابجی را از مجموعه‌های Hunger Games الهام گرفته بود. وی قصد داشت که همان هیجانِ مجموعه‌های Hunger Games را به بازی پابجی تزریق کند و معتقد بود که بیشترِ بازی‌های آنلاین شوتر زود خسته‌کننده می‌شوند. برندن گرین با کمک یک شرکت کره‌ای توانست که بازی پابجی را بسازد و به موفقیت عظیمی دست یابد.

پابجی موبایل 2021

با وجود انتشار بازی‌های مختلف، مثل کال آف دیوتی و فری فایر، و همچنین گذشت چندین سال از انتشار بازی پابجی موبایل، این بازی در سال 2021 نیز طرفداران خود را دارد. شرکت سازنده‌ی بازی، تا به امروز آپدیت‌های مختلف و خوبی را برای بازی Pubg mobile منتشر کرده تا بتواند هنوز هم این بازی را در صدر بازی‌های پرطرفدار نگه دارد.

بازی پابجی در سال 2021

اضافه کردن اسلحه‌های جدید، حالت‌های بازی جدید، ماشین‌های متنوع و بسیاری از چیزهای دیگر نه تنها بازی را جذاب‌تر کرده، بلکه توانسته به تعداد بازیکنان بیافزاید و انگیزه‌ی مخاطبین را برای تجربه‌ی بازی بیشتر کند.

با اینحال، بازی پابجی موبایل رقبای زیادی را دارد که باعث شده از تعداد بازیکن‌های این بازی کمی کاسته‌ شود. اما این بازی، هنوز هم بعنوان یکی از برترین بازی‌های بتل رویال پرطرفدار شناخته می‌شود.

بازی پابجی 2

اخیرا در همین سال شرکت سازنده‌ی pubg اعلام کرده بود که نسخه‌ی دومی نیز برای این بازی محبوب در راه است. کمپانی BlueHole قصد دارد که یک پابجی دیگر، به عنوان نسخه‌ی دوم این بازی بسازد. پابجی 2 قرار است که در سبک بتل رویال ساخته شود و به احتمال زیاد پشتیبانی بهتری برای کنسول‌های نسل جدید خواهد داشت و از گرافیک‌های بهتری نیز برخوردار خواهد بود.

پابجی موبایل
گرافیک بازی هر بار بهتر می‌شود

بازی پابجی 2 قبل از سال 2022 منتشر نخواهد شد. البته یک نسخه به عنوان Pubg: New State برای موبایل منتشر شده که نسخه‌ی بهبود یافته شده و متفاوتی از پابجی موبایل است و با PUBG 2 مرتبط نیست.

سخن آخر

Pubg تا به امروز یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی‌ست که منتشر شده و با وجود رقیبان زیادی که در عرصه‌ی گیم دارد؛ هنوز هم در لیست ده بازی برتر استیم قرار دارد. این بازی در طول این سال‌ها با آپدیت‌های مختلف، تغییرات زیادی را در بازی اعمال کرده که بازیکن‌های خود را بیشتر و بیشتر کند. اما سوال اصلی این است که آیا می‌تواند جایگاه خود را در لیست بازی‌های پرطرفدار نگه‌دارد یا توسط بازی‌های دیگر کنار زده خواهد شد.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

4 نظر در “هر چیزی که درباره بازی پابجی باید بدانیم”

دیدگاهتان را بنویسید