تریلر؛ جایگزین تیک تاک آمد!

تریلر جایگزین تیک تاک

با درگیری‌هایی که کشور چین و آمریکا بر سر اپلیکیشن تیک تاک داشتند و همچنین تحریم تیک تاک توسط دونالد ترامپ، باعث شد تا بیشتر تیک تاکرهای معروف احساس خطر کنند، به همین دلیل به دنبال اپلیکیشن جدیدی بودند که خلاقیت‌های خود را در آن به رخ کشند و مهاجرت کنند. تریلر (Triller) همان اپلیکیشن بود که جایگزین تیک تاک شد و تا الان بیشتر تیک تاکرها عضو این اپلیکیشن شدند. با اون یا این همراه باشید.

Triller چیست؟

در حال حاضر، این اپلیکیشن در صدر جدول دانلودهای App Store است. حالا بیایید ببینیم تریلر چیست و چرا دانلود این برنامه در آمریکا بسیار افزایش یافته است؟ از آنجا که دونالد ترامپ اپلیکیشن تیک تاک را تحریم کرد، تریلر دانلودش سر به فلک کشید، چون این اپلیکیشن را نسخه بزرگسال تیک تاک می‌دانند. این اپ در سال 2015 وارد رقابت شد و سعی کرد با اپلیکیشن‌های دیگری مانند دابسمش، تیک تاک، اسنپ چت و … رقابت کند. اما با وجود قدرت دیگر اپلیکیشن‌ها نتوانست آن‌طور که باید و شاید جایگاه خود را پیدا کند.

اپلیکیشن Triller
اپلیکیشن تریلر را برای اندروید و آیفون دانلود کنید

تا این‌که تحریم اپلیکیشن تیک تاک پیش آمد و ظرف 3 هفته اپلیکیشن Ttiller راه 3 ساله را رفت و یک شبه تبدیل به رتبه اول پردانلودترین اپلیکیشن اپ استور شد. با توجه به این پیشرفت بیایید ببینیم با تریلر می‌توانید چه کارهایی انجام دهید. مانند TikTok ، تجربه Triller نیز ریشه در موسیقی، به خصوص سبک هیپ‌هاپ دارد. افراد می‎توانند چندین بار از خود در حال لب‌خوانی با آهنگ‎ها فیلم بگیرند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی برنامه، بهترین ویدیوها را برای اشتراک گذاشتن با دنیا طراحی و ادیت کنند. برخلاف TikTok، تریلر تمام درباره موسیقی است چون سرمایه‌گذارانی مانند اسنوپ داگ،21 Savage و Migos دارد. تمام کارهایی که با تیک تاک می‌توانستیدانجام دهید به صورت کامل با تریلر هم می‌توانید انجام دهید چون در این اپلیکیشن هر آهنگی که بخواهید را می‌توانید لب‌خوانی کنید و ویدیو بسازید.

تریلر از کجا آمد؟

از سال 2015، دو سال قبل از ورود رقیب، این برنامه وجود داشت. اما سرمایه‌گذاری مناسبی روی ان انجام نشد و اپلیکیشن تیک تاک و قبل آن موزیکالی با سرمایه‌گذاری و تبلیغات عالی توانستند بازار را دست خود بگیرند. تا این‌که بحران ایجاد شد و از آن زمان، سرمایه قابل توجهی از صنعت بازی و سرگرمی، به ویژه از Proxima Media به سمت این اپلیکیشن رفت و بودجه‌ی آن‌ها تأمین شد.

آیا تیک تاکرها به Triller مهاجرت می‌کنند؟

نظر دادن درباره‌ی این موضوع هنوز زود است، چون تریلر در اوایل تغییرات بزرگ قرار دارد، اما اینفلوئنسرها و تیک تاکرها علاقه زیادی به مهاجرت به ریلر نشان دادند. کافی‌ست بگوییم جاش ریچاردز تیک تاکر معروف با 20 میلیون دنبال‌کننده چندی پیش به تریلر روی آورد. سپس چارلی دآملیو که بیشترین تعداد دنبال کننده در تیک تیک را دارد و ملکه تیک تاک نام دارد، اکانت تریلر خود را ساخت و چند ویدیو در این اپلیکیشن به اشتراک گذاشت.

چارلی دآملیو در تریلر
چارلی دآملیو و خانوادش به تریلر پیوستند

کین داوسون که یک آژانس استعدادیابی و تبلیغات دارد می‌گوید، کسانی که با من کار می‌کنند و تیک تاکر هستند ابراز نگرانی زیادی از آینده‌ی خود در تیک تاک دارند، اما هنوز هم تیک تاک با قدرت در حال کار است. پیش‌بینی می‌شود بعد از تیک تاک، آن‌ها به سمت تریلر خواهند رفت و تریلر باید زیرساخت‌های درآمدزایی خود را به روز رسانی کند.

کسب درآمد از Triller امکان پذیر است؟

بله! در تریلر هم می‌توانید به کسب درآمد بپردازید، اما با تیک تاک یک فرق بزرگ دارد. تیک تاک کسب درآمد خود را بر روی نشان دادن تبلیغات گذاشته بود، ولی در اپلیکیشن تریلر قضیه کاملا متفاوت است وشما می‌توانید از طرفداران خود کسب درآمد کنید. راه دیگر کسب درامد از تریلر که تصور می‌شود در ایران کاربردی نداشته باشد، همکاری با لیبل‌های موسیقی بزرگ برای درست کردن ویدیو با آهنگ‌های آن‌هاست.

تریلر در اوایل راه خود برای تبدیل شدن به تیک تاک است و هنوز راه زیادی دارد. اما همیشه یادتان باشد اگر از اول یک اپلیکیشن با آن باشید، احتمال بسیار زیادی دارد که به راحتی بتوانید مخاطب جذب کنید واز بزرگان آن اپ شوید. نظرتان درباره تریلر چیست؟ آیا اپلیکیشن‌هایی مانند تریلر و تیک تاک نیاز به بومی سازی دارند؟

اگر این مطلب را دوست دارید، سری هم به مطلب گرفتن دعوتنامه کلاب هاوس بزنید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید