فیلم‌ های جدید مارول (فاز چهارم)

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول

مارول با فیلم‌ها و سریال‌هایش ثابت کرد که چیزی بیشتر از یک استودیوی سازنده‌ی کمیک و داستان‌های مصور است. با وجود طرفداران زیادی که از سراسر جهان، سریال های جدید مارول، بازی های مارول، و کامیک‌‌های مارول MARVEL را دنبال می‌کنند؛ قطعا دنیای سینمایی و سریالی مارول، یکی از بزرگترین بخش فیلم‌های بلاک‌باستری و سینمای امروزه را تشکیل می‌دهد. استودیوی مارول برای سال‌های پیش رو  سریال و فیلم‌های مختلفی را در نظر گرفته است. فاز چهارم دنیای سینمایی مارول قرار است عناوین جذابی را به همراه داشته باشد که قطعا طرفداران مارول را هیجان‌زده خواهد کرد. با اون یا این همراه باشید.

فیلم The Eternals

یکی از جدیدترین فیلم‌های مارول در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول که به زودی قرار است اکران شود، فیلم The Eternals می‌باشد. این فیلم توسط کلوئی ژاو کارگردانی خواهد شد که در سال 2020 با فیلم Nomadland توانست جایزه‌ی اسکار را دریافت کند. داستان فیلم راجع به نژادی از ابرقهرمان‌هاست که برای هزاران سال روی زمین مخفیانه زندگی کردند و از زمین مراقبت کردند.

حال جان انسان‌های روی زمین در خطر است و باید از آن‌ها در برابر نیروهای شر محافظت کنند. آنجلینا جولی و ریچارد مدن، کیت هرینگتون، سلما هایک از جمله ستارگانی هستند که در این فیلم بازی خواهند کرد. رامین جوادی نیز به عنوان آهنگساز این فیلم حضور خواهد داشت.

تاریخ اکران: 14 آبان 1400

فیلم Spiderman : No way home

حالا که چهره‌ و هویت مرد عنکبوتی افشا شده است، پیتر پارکر درگیر مشکلات بیشتری گردیده. پیتر حالا به سختی می‌تواند زندگی معمولی خود را به عنوان پیتر پارکر جوان و زندگی ابرقهرمانانه‌اش را به عنوان مرد عنکبوتی معروف جدا کند؛ به طوری که حتی پلیس نیز به دنبال اوست. مرد عنکبوتی پس از دردسرهای فراوان از دکتر استرنج کمک می‌خواهد، اما او نمی‌داند چه عواقبی در انتظار اوست…

فیلم مرد عنکبوتی جدید با بازیگری تام هالند.

این فیلم سومین فیلم اختصاصی مرد عنکبوتی با بازیگری تام هالند خواهد بود که با حضور دکتر استرنج و دشمن قدیمی مرد عنکبوتی یعنی دکتر اختاپوس جذاب‌تر نیز شده است. آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس، جیمی فاکس در نقش الکترو، و بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج ظاهر خواهند شد و زندایا در نقش MJ نیز حضور دارد.

تاریخ اکران: 26 آذر 1400

سریال Hawkeye

یکی از شخصیت‌های محبوب‌ اونجر‌زها، یعنی کلینت بارتون، دوباره با تیر و کمانش به چشم‌ تماشاگران باز خواهد گشت. کلینت بارتون یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های اونجرزهاست که در دنیای سینمایی مارول چندان به آن پرداخته نشده بود. اما حالا جرمی رانر با شخصیت کلینت بارتون با سریال اختصاصی‌اش به شبکه‌ی دیزنی پلاس برخواهد گشت.

سریال Hawkeye یک خواننده‌ و بازیگر معروف را نیز در لیست بازیگران خود دارد. هیلی استینفیلد از دیگر ستارگان این مجموعه خواهد بود که در نقش کیت بیشاپ، دوست و همراه کلینت بارتون ظاهر خواهد شد. این سریال اکشن و تخیلی در ماه نوامبر سال 2021 منتشر می‌شود.

تاریخ انتشار: 3 آذر 1400

فاز چهار دنیای سینمایی مارول Ms. Marvel

سریال Ms. Marvel از جدیدترین سریال‌های مارول است که چهره‌ی جدیدی از کامیک‌های مارول را بر روی صفحه‌ نمایش‌‌ها خواهد آورد. شخصیت جوانِ Ms. Marvel توسط بازیگر کانادایی Iman Vellani نقش‌آفرینی خواهد شد. نویسندگی این سریال را Bisha K. Ali برعهده دارد که در نویسندگی سریال‌های Sex Education و a Funeral نقش داشته است.

از سریال‌های آینده دار مارول.

داستان سریال راجع به یک دختر جوان است که به تازگی متوجه قدرت‌هایش می‌شود و درگیر چالش‌های جدیدی در زندگی خود می‌شود. این شخصیت در کامیک‌های مارول یک دختر مسلمان و جوان آمریکایی‌ست که ابرقدرت خود به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد. یکی از قدرت‌های وی کوچک یا بزرگ کردن اعضای بدن خود مانند دست است.

تاریخ انتشار: سال 2022

فیلم Doctor Strange 2

قسمت دوم دکتر استرنج، قطعا فیلم مهمی خواهد بود. چرا که با تمدید نشدن سریال واندا ویژن برای فصل دوم و حوادثی که در اواخر سریال لوکی افتاد، مطمئنا باید شاهد اتفاقات عجیب و غریبی باشیم. بندیکت کامبربچ بار دیگر در نقش دکتر استرنج حضور خواهد داشت و داستان فیلم حول محور مولتی ورس‌ها خواهد چرخید و به احتمال زیاد شخصیت‌های مختلفی را در این فیلم خواهیم دید.

الیزابت اولسن نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

ریچل مک آدامز نیز در نقش دکتر پالمر حاضر خواهد شد. کارگردانی این فیلم را Sam Raimi و تهیه کنندگی آن را کوین فایگی برعهده دارند. به گفته‌ی سازندگان قسمت دوم دکتر استرنج، این فیلم بسیار متفاوت‌تر از دیگر آثار MCU خواهد بود.

تاریخ اکران: 5 فروردین 1401

فیلم Thor 4

فیلم Thor: Ragnarok به کارگردانی تایکا وایتیتی توانست موفقیت بالایی را کسب کند و نمره‌ی بالایی را نیز از منتقدین دریافت کند. حالا تایکا وایتیتی قسمت چهارم از این سری فیلم را خواهد ساخت و قرار است که ادامه‌ی فیلم راگناروک باشد. قسمت چهارم Thor، قرار است در سال 2022 منتشر شود و به گفته‌ی کارگردان فیلم، احتمالا بیشتر شاهد کمدی در این قسمت باشیم.

فیلم Thor 4 بازیگران معروف زیادی دارد.

فیلم Thor 4، بیست و نهمین فیلم در دنیای MCU خواهد بود و بازیگران معروف زیادی از جمله‌ کریس همسورث، کریستین بیل، ناتالی پورتمن، راسل کرو، مت دیمون، تسا ثامپسون در این فیلم حضور خواهند داشت.

تاریخ اکران: 16 اردیبهشت 1401

فیلم Black Panther 2

پلنگ سیاه، شخصیتی متفاوت و به یاد ماندنی در دنیای سینمایی مارول است که با فیلم اختصاصی خود و حضور در میان اونجرزها محبوبیتی بالا بدست آورد. اما بازیگر شخصیت پلنگ سیاه، چدویک بوزمن، نتوانست بیشتر در این نقش هنر خود را نشان دهد و بسیار زود در سنین جوانی چشم از جهان فروبست. شخصیت پلنگ سیاه برای ‌طرفداران مارول و دنیای سینما بسیار خاص و دوست‌داشتنی بود. به همین علت، مارول و کوین فایگی تصمیم گرفتند که دنباله‌ی فیلم پلنگ سیاه را بسازند و سرزمین متفاوت واکاندا و شخصیت‌ها و غنائمش را بیشتر به ‌‌طرفداران مارول نشان دهند.

تاریخ اکران: 17 تیر 1401

فیلم The Marvels

فیلم The Marvels از دیگر فیلم‌های دنیای MCU خواهد بود که در سال 2022 منتشر خواهد شد. بری لارسون در نقش کاپیتان مارول یا کارول دنورس در این فیلم حضور خواهد داشت و کارگردانی این فیلم برعهده‌ی Nia DaCosta خواهد بود. همچنین شخصیت Ms. Marvel از سریالی با همین عنوان که قرار است بزودی منتشر شود نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

کاپیتان مارول شخصیت اصلی فیلم است.

ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری از دیگر چهره‌های آشناییست که در این فیلم حضور پیدا می‌کند. تهیه کنندگی این فیلم برعهده‌ی کوین فایگی بوده و چیزی از داستان فیلم منتشر نشده است.

تاریخ اکران: 19 مهر 1401

سریال She-Hulk

در دنیای مارول، فقط یک هالک وجود ندارد و هالک‌های زیادی در کامیک‌بوک‌های مارول حضور دارند. از دیگر سریال‌های مارول برای شبکه‌ی دیزنی پلاس، سریال She-Hulk است که در سال 2022 بر روی پلتفرم‌ها منتشر می‌شود. خانم Tatiana Maslany بازیگر سریال Orphan Black، در نقش جنیفر والتز در این سریال بازی خواهد کرد.

او وکیلی‌ست که متوجه می‌شود دارای ابرقدرت است و باید با آن کنار بیاید. مارک روفالو در نقش دکتر بروس بنر باهوش یا هالک که یکی از اونجرزهاست؛ در این سریال حضور خواهد داشت. نویسندگی این سریال برعهده‌ی Jessica Gao می‌باشد که در کارنامه‌ی خود، چنده جایز‌ی امی را ثبت کرده است.

تاریخ انتشار: سال 2022

فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

نگهبانان کهکشان، یکی دیگر از فیلم‌هاییست که طرفداران مارول بسیار منتظر آن هستند. این فیلم در سال 2023 منتشر می‌شود و جیمز گان، کارگردان فیلم از الان آن را یکی از بزرگترین فیلم‌های مارول خوانده است. بازیگران قبلی فیلم همگی در قسمت سوم نگهبانان کهکشان حضور خواهند داشت که می‌توان به کریس پرت، دیو باتیستا، بردلی کوپر و وین دیزل اشاره کرد.

تور نیز در این فیلم حضور دارد.

البته نگهبانان کهکشان قبل از فیلم سوم خود در فیلم جدید Thor نیز حضور خواهند داشت. داستان فیلم احتمالا به داستان‌های پس از Avengers Endgame مرتبط خواهد بود و نگهبانان کهکشان به دنبال گامورا خواهند گشت.

تاریخ اکران: 15 اردیبهشت 1402

فیلم Ant-Man 3

فرنچایز مرد مورچه‌ای یکی از جذاب‌ترین، و سرگرم‌کننده‌ترین مجموعه‌های مارول است. مرد مورچه‌ای در فیلم‌های اونجرز نیز حضور داشت و فیلم‌های اختصاصی مرد مورچه‌ای نیز محبوبیت بالایی را در بین طرفداران مارول بدست آورد. قسمت سوم فیلم Ant Man در سال 2023 به کارگردانی Peyton Reed منتشر خواهد شد و دوباره هنرمندی پائول راد را در این فیلم شاهد خواهیم بود. اونجلین لیلی و مایکل داگلاس نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

تاریخ اکران:  28 بهمن 1401

فصل دوم سریال لوکی (Loki)

فصل اول سریال لوکی با هنرمندی تام هیدلستون، قطعا داستان جذاب و سرگرم‌کننده‌ای داشت، اما سوال‌های زیادی را برای تماشاگران باقی گذاشت. فصل دوم سریال لوکی گرچه هنوز تایید نشده اما قطعا باید انتظار فصل دوم این سریال موفق را داشته باشیم. اگرچه این سریال برای فصل دوم تایید رسمی نشده، اما در صورت تایید باید در سال 2023 شاهد انتشار این سریال باشیم.

زمان انتشار فصل دوم سریال لوکی: در صورت تایید سال 2023

در نهایت

مارول برنامه‌های زیادی برای فاز چهارم و فا‌زهای بعدی دنیای سینمایی و سریالی‌اش دارد. عناوین بسیار جذاب و متنوعی برای سال‌های پیش رو از سوی مارول منتشر خواهد شد که قطعا طرفداران را راضی نگه خواهد داشت و به تعداد طرفدارانش خواهد افزود. حال سوال این است که دنیای پس از Endgame و اونجرز چگونه خواهد بود؟ آیا فاز چهارم مارول به موفقیت فازهای قبلی سینمایی‌اش خواهد بود یا خیر؟ باید منتظر ماند و دید که آثار جدید MCU چه واکنش‌هایی از سوی طرفداران خواهند گرفت.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید