هر آن چیزی که قبل از دیدن فیلم همیلتون 2020 باید بدانید

الکساندر همیلتون

به قول باراک اوباما در سال 2009 فردی لاغر اندام اجرایی داشت که ما همه به او خندیدیم اما حالا کی قراره بهش بخنده! در سال 2009 لین مانوئل میراندا اولین قطعه از فیلم همیلتون را با پیانو در کاخ سفید اجرا کرد و همه خندیدند اما 7 سال بعد با تئاتر همیلتون اون برادوی را در هم کوبید و بازی را برای تئاترهای موزیکال تغییر داد. حال فیلم همیلتون در سوم جولای امسال در شبکه دیزنی پلاس به نمایش درآمد و همه با زندگی الکساندر همیلتون پدر سرمایه گذاری آمریکا آشنا شدند. با اون یا این همراه باشید تا هر آن چیزی که قبل از دیدن همیلتون باید بدانید را بفهمید.

الکساندر همیلتون کیست؟

الکساندر همیلتون زاده‌ی چارلز تاون کاراییب (سنت کیتس و نویس کنونی) است. او در کودکی مادر خود را در اثر بیماری از دست داد و با پسرعمویش زندگی می‌کرد که بعدها پسرعموی او خودکشی کرد. الکساندر همیلتون در اوایل نوجوانی سوار کشتی شد و به نیویورک آمد تا خط داستانی جدیدی برای خودش ایجاد کند. او توسط کالج کینگ بورسیه شد و سپس در جنگ‌های استقلال آمریکا شرکت کرد و اینگونه دست راست جرج واشنگتن اولین رییس جمهور آمریکا شد. بقیه‌ی داستان تاریخ سازی توسط همیلتون بود اما اخلاق و یک‌دندگی او مانع پیشرفت او شد به صورتی که دشمنانش از کوره در رفتن، حاضر جوابی و کارهای او علیهش استفاده کردند و شهرت الکساندر همیلتون را به چالش کشیدند.

فیلم همیلتون
تصویر الکساندر همیلتون را بر روی 10 دلاری ببینید

الکساندر همیلتون مؤسس نظام مالی آمریکا و پدر سرمایه‌گذاری این کشور، عضو حزب فدرالیست و گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا و نویسنده در روزنامه‌ی نیویورک پست بود. افرادی که با او در ارتباط بودند می‌گویند تا وقتی که قلم‌پر در دست همیلتون است او همیشه برای دشمنانش تهدید بوده است و هیچکس از نوشته‌های او در امان نبود حتی رییس جمهور وقت جان آدامز، آزارها و رنج‌های زیادی از نوشته‌های همیلتون کشیده است. در آخر او در دوئل حان خودش را از دست داد.

ژانر این فیلم چیست؟

فیلم همیلتون در ابتدا یک تئاتر در برادوی بود که به مدت 4 سال به روی صحنه می‌رفت. بیشتر هنرمندان هالیوودی حداقل 2 الی 3 بار برای دیدن همیلتون به تئاترهای برادوی رفته‌اند تا این تئاتر انقلابی را ببینند. همانطور که می‌توانید حدس بزنید فیلم همیلتون ژانر موزیکال، درام و بیوگرافی دارد. کسانی که فیلم بینوایان 2012، لالالند و آنی را پسندیدند و بسیار دوست دارند، قطعا با فیلم الکساندر همیلتون 2020 شگفت زده خواهند شد، چون موسیقی‌های این فیلم سبک رپ و هیپ‌هاپ دارد. به نوعی همیلتون اولین تئاتری است که در برادوی به روی صحنه رفته و تمام موسیقی‌هایش سبک رپ و هیپ‌هاپ دارند. قافیه‌ها و سرعت خواندن بازیگران شما را به اوج می‌برند مخصوصا وقتی سبک رپ را دوست داشته باشید.

همیلتون
بازیگران نمایش موزیکال همیلتون

در فیلم همیلتون لین مانوئل میراندا (الکساندر همیلتون)، فیلیپا سو (الیزابت اسکایلر)، لزلی اودام جونیور (آرون بور)، دیوید دیگز (توماس جفرسون/ لافایت)، جوناتان گروف (شاه جرج سوم)، آنتونی راموس (جان لارن/ فیلیپ همیلتون)، کریستوفر جکسون (جرج واشنگتن)، جزی جونز (پگی اسکایلر/ ماریا رینولدز)، رنه الیز گلدزبری (آنجلیکا اسکایلر) و اوکریت اونائودان (جیمز مدیسون/ هرکول مولیگان) نقش آفرینی می‌کنند. این بازیگران، بازیگران اصلی و اوریجینال تئاتر برادوی همیلتون هستند. در انگلیس و استرالیا بازیگران دیگری این نقش‌ها را بر عهده دارند. در همیلتون 46 آهنگ در دو بخش 23 آهنگی وجود دارد و کل فیلم 141 دقیقه است. نگران این زمان زیاد نباشید، می‌توانید در میان دو پرده فیلم کمی استراحت کنید و برای بخش دوم فیلم به پای تلویزیون یا لپ تاپ خود برگردید. همیلتون نامزد گلدن گلوب 2021 نیز شده است اما برای اسکار 2021 شانسی ندارد.

فیلم همیلتون و لافایت
الکساندر همیلتون و ژنرال لافایت در تئاتر موزیکال همیلتون

داستان فیلم همیلتون چیست؟

یک راست برویم سراغ داستان فیلم همیلتون و بگوییم اصلا داستان این تئاتر چیست که تمام جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. این فیلم داستان زندگی پدر سرمایه گذاری آمریکا، اولین وزیر خزانه‌داری و موسس نظام مالی آمریکا یعنی الکساندر همیلتون را از زمان مهاجرتش به نیویورک تا هنگام مرگش در دوئل نشان می‌دهد. تمام سختی‌هایی که همیلتون در این مسیر طولانی و پر پیچ و خم کشیده است در این تئاتر به خوبی نشان داده شده‌اند، به قول معروف همیلتون این ضرب المثل که می‌گوید هر که طاووس خواهد باید جور هندوستان کشد را به خوبی معنا و بیان کرده است.مطلب مورد انتظار ترین فیلم های 2021 را بخوانید.

این تئاتر جایزه‌های بسیاری از جمله 11 تونی آواردز و گرمی بهترین موسیقی تئاتری را برده است. فیلم همیلتون نیز اخیرا توسط US TODAY جزو 10 فیلم برتر نیم سال اول 2020 بوده است که از این نظر این فیلم را جزو فیلم‌هایی می‌کند که حنما باید دید. شاید برایتان جالب باشد که نمره‌ی این فیلم در سایت IMDB از 9 پایین‌تر نیامده است. تمام شخصیت‌های در تاریخ آمریکا نقش بسیار مهمی داشتند و به قول معروف استقلال آمریکا از انگلیس مدیون این شخصیت‌های بزرگ آمریکا است، اما تنها کسی که واقعا به حق خود نرسید در واقع خود الکساندر همیلتون است که دشمنانش شهرت و اعتبار او را به خاک مالیدند و همیلتون را از دور سیاست خارج کردند. در آخر این فیلم نوع خاص خودش را دارد و شما را غافلگیر می‌کند، پس هر چه زودتر برایش زمانی باز کنید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب هر آن چیزی که درباره ماتریکس 4 باید بدانید بزنید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید