آنر بند 5 یا می بند 6 ؛ کدام را بخرم؟

آنر بند 5 یا می بند 6

از تکنولوژی‌ها و گجت‌های پر فایده برای کاربران مچ بند هوشمند است. اوایل مچ‌بندها و ساعت هوشمند فقط به عنوان دستبند سلامتی استفاده می‌شد. ورزشکاران و افرادی که سلامتی و وضعیت بدنشان برایشان اهمیت داشت بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کردند، اما سازندگان شرکت به این فکر افتادند که با اضافه کردن برنامه‌های بیشتر به مچ‌بندها می‌توانند مخاطب خود را از یک قشر خاص به عموم مردم تغییر دهند. و این‌گونه شد مچ‌بندها در بین عموم مخصوصا جوانان رواج پیدا کرد. در ادامه با اون یا این همراه باشید تا به بررسی دو مچ بند محبوب بپردازیم تا بفهمید آنر بند 5 یا می بند 6 را بخرید!

تفاوت میان آنر بند 5 و می بند 6

مچ بند آنر بند 5 محصول شرکت هوآوی و می بند 6 محصول برند شیائومی است. هر دو آن‌ها از برندهای مطرح در بازار هستند و جزو پرطرفدارترین مچ بند های هوشمند قرار دارند. چون این مچ‌بندها از طریق بلوتوث به گوشی همراه متصل می‌شوند، شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که فقط به برند خود سرویس می‌دهند، اما این دو مچ بند هوشمند به انواع گوشی‌های هوشمند متصل می‌شوند و با هر برندی سازگارند. پس نگرانی خود را از این بابت کنار بگذارید.

خرید آنر بند 5 یا می بند 6
خرید Honor band 5

مشخصات کلی آنر بند 5 و می بند 6

فرم صفحه می بند 6 به صورت بیضی طراحی شده است و بند این مچ‌بند از جنس سیلیکون ساخته شده است. بند این محصول انعطاف پذیر و قابل تعویض است که می‌توانید در رنگ‌های مختلف آن را از بازار تهیه کنید. ابعاد می بند 6، 12.7 × 18.6 × 47.4 میلی‌متر و وزن آن 13 گرم است. صفحه نمایش این مچ‌بند از جنش شیشه ضد ضربه است.

در مقابل، آنر بند 5 فرم صفحه مستطیل شکل دارد و جنس بند آن همانند می بند 6، از جنس سلیکون ساخته شده است. ابعاد آنر بند 5، 43 × 17.2 × 11.5 میلی‌متر و وزن آن 22 گرم است. از نظر ظاهری هر دو مچ‌بندها به زیبایی طراحی شده است اما نمی‌توان برتری ظاهری آنر بند 5 نسبت به مچ بند هوشمند شیائومی را انکار کرد. در هر صورت سلیقه‌ها برای انتخاب متفاوت است.

صفحه نمایش

آنر بند 5 هوآوی یک صفحه نمایش 0.95 اینچی OLED با رزولوشن 120* 240 دارد، در صورتی که صفحه نمایش می بند 6 ، 1.56 اینچی AMOLED با رزولوشن 152 * 456 است. هر دو صفحه نمایش‌ها لمسی هستند. اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگتر و رزولوشن بالاتر هستید می بند 6 برای شما مناسب‌تر است.

قیمت آنر بند 5 یا می بند 6
خرید MI BAND 6

ویژگی و قابلیت‌ها

از ویژگی‌های مهم برای کاربران نمایش زبان فارسی به حساب می‌آید که هر دو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و به‌راحتی کاربر با آن‌ها می‌تواند کار کند. آنر بند 5 از نسخه بلوتوث 4.4 و IOS نسخه 9.0 و بالاتر و می بند 6 با نسخه بلوتوث 5.0 و IOS نسخه 10 سازگار است.

این مچ‌بندها قابلیت‌های مشترکی نیز دارند مانند: شمارش گام، محاسبه‌ی کالری مصرف شده، محاسبه‌ی مسافت طی شده، ذخیره مسیر طی شده، هشدار عدم تحرک، پایش تنظیم خواب، نمایش پیام‌های متنی، اعلان تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی، مشاهده تماس‌های دریافتی، اعلان شبکه‌های اجتماعی، امکان تنظیم هشدار، کنترل پخش موسیقی، قابلیت تعیین اهداف روزانه، کنترل دوربین گوشی هوشمند، پشتیبانی از زبان فارسی و غیره.

آنر بند 5 یا می بند 6 فروش
Honor band 5 در دست

تنها تفاوت میان قابلیت‌های این دو مچ بند هوشمند در پاسخ به تماس دریافتی‌ و نداشتن ژیروسکوپ در آنر بند 5 است. آنر بند با تماس مخاطب می‌توان از روی مچ‌بند فقط رد تماس کرد اما در می بند 6 امکان پاسخ نیز در آن فراهم است.
حسگرهای موجود در آنر بند 5 ، شمارش ضربان قلب، حسگر نور محیط ، حسگر مادون قرمز جهت تشخیص بستن دستبند روی دست، شتاب‌سنج، سنجش اکسیژن خون است و در می بند 6، علاوه بر حسگرهای آنر بند 5، ژیروسکوپ نیز دارد.


باتری و حافظه

باتری به کار برده شده در آنر بند 5، 100 میلی‌ آمپر و باتری می بند 6، 125 میلی آمپر است و هر دو از نوع لیتیوم پلیمری هستند. باتری‌های نوع لیتیوم پلیمری عمر طولانی‌تری نسبت به نوع لیتیوم یونی دارند. این نوع باتری‌ها در برابر گرما و حرارت نیز مقاوم هستند. این مچ‌بندها در حالت استفاده استاندارد، عمر باتری آن‌ها، تا 14 روز شما را همراهی می‌کند و در حالت استند بای تا 21 روز روشن می‌ماند.

آنر بند 5 یا می بند 6
Mi band 6 بر روی دست

هر دو مچ‌بند تا عمق 50 متر زیر آب را تحمل می‌کند از این رو برای استفاده از استخر و ورزش شنا نیز مناسب است. در قسمت باتری هر دو مانند هم عمل می‌کنند و کارایی یکسانی دارند. می بند 6 دارای رم 2 مگابایت و حافظه داخلی 32 مگابایتی است.

فعالیت‌های ورزشی

این مچ‌بندها بسیار مناسب ورزشکاران است. و از 30 نوع فعالیت ورزشی مانند سبک آزاد، تردمیل، استخر، دوچرخه سواری، یوگا، طناب زنی، حرکات کششی، تمرینات شکم و پهلو، بسکتبال، والیبال، پیلاتس، زومبا و … پشتیبانی می‌کند و به‌راحتی می‌توان با این مچ‌بندها ضربان قلب، اکسیژن خون ، شمارش قدم‌ها، پرش، سوزاندن کالری و ….. خود را پایش کنید.

نصب و راه‌اندازی

برای نصب و راه‌اندازی هر کدام اپلیکشن جداگانه دارند که بر روی گوشی همراه شما نصب و از طریق بلوتوث به هم متصل می‌شوند. آنر بند 5 از طریق اپلیکشن Huawei health با گوشی شما در ارتباط است. و می بند 6 با اپلیکشن MI fit و Mi wear سازگار است.

اپلیکیشن آنر بند 5 یا می بند 6
اپلیکیشن Huawei health برای تمامی ساعت هوشمند هواوی

آنر بند 5 یا می بند 6 بخرم؟

هر دو این مچ بندها قابلیت بسیار زیادی دارند، اما اگر ژیروسکوپ و پاسخ به تماس نیازی ندارید آنر بند 5 بگیرید و اگر طرفدار شیائومی هستید می بند 6.

قیمت Honor band 5 چقدر است؟ قیمت Mi band 6 چقدر است؟

اگر مچ بند ارزان قیمت با قابلیت فوق‌العاده می‌خواهید سراغ honor band 5 بروید چون حدود 500 هزار تومان ارزان‌تر است.

بهترین مچ بند هوشمند تا 1 میلیون تومان کدام است؟

هر دو این مچ بندها قیمتی تا 1 میلیون تومان دارد، هر چند با بالا رفتن قیمت دلار شاید قیمت می بند 6 کمی از 1 میلیون تومان بیشتر شود.

قیمت آنر بند 5 و می بند 6

اگر از نظر قیمت این دو مچ‌بند را با هم مقایسه کنیم باید اول به تفاوت و قابلیت‌های آن‌ها توجه کرد . آنر بند 5 قیمت مناسب‌تر نسبت به ساعت هوشمند شیائومی دارد. اما قابلیت‌های آن‌ها تا حدود زیادی شبیه به هم هستند و فقط در موارد معدود مانند ژیروسکوپ، پاسخ به تماس و صفحه نمایش با هم تفاوت دارند.

برنامه آنر بند 5 یا می بند 6
برنامه Mi health برای تمام ساعت هوشمند شیائومی

برای استفاده عادی و نیمه حرفه‌ای آنربند 5 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد از طرفی هم قیمت پایینتری دارد. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر باشد و قیمت برایتان مهم نیست می بند 6 مناسب شماست. تاکنون نقطه ضعف چشم‌گیری برای این دو مچ‌بند اشاره نشده است.


آنر بند 5 یا می بند 6 بخرم؟

هر دو این مچ بندها قابلیت بسیار زیادی دارند، اما اگر ژیروسکوپ و پاسخ به تماس نیازی ندارید آنر بند 5 بگیرید و اگر طرفدار شیائومی هستید می بند 6.

قیمت Honor band 5 چقدر است؟ قیمت Mi band 6 چقدر است؟

اگر مچ بند ارزان قیمت با قابلیت فوق‌العاده می‌خواهید سراغ honor band 5 بروید چون حدود 500 هزار تومان ارزان‌تر است.

بهترین مچ بند هوشمند تا 1 میلیون تومان کدام است؟

هر دو این مچ بندها قیمتی تا 1 میلیون تومان دارد، هر چند با بالا رفتن قیمت دلار شاید قیمت می بند 6 کمی از 1 میلیون تومان بیشتر شود.

جمع بندی

در این مطلب به دو مچ‌بند پرفروش از دو شرکت هوآوی و شیائومی پرداخته شد. حال با توجه به مزایا، قابلیت‌ها، هزینه و امکانات این مچ‌بندها، تصمیم نهایی برای خرید با شماست. هر دو جز, بهترین‌ها در مچ‌بندها به حساب می‌آید. لطفا نظرات خود را در مورد این دو مچبند سلامتی با ما در میان بگذارید. نظرات شما برای خرید این مچ‌بندها دوستان دیگر را کمک می‌کند. اگر مدل‌های بیشتری می‌خواهید به مطلب 5 مچ بند هوشمند ارزان بروید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید