کدام ایرپاد اپل را بخرم؟

ایرپاد اپل

اگر دنبال خرید ایرپاد هستید پس احتمالاً یا شما هم مثل من از پیچ و تاب سیم هندزفری خسته شدید یا این که می‌خواهید با مد روز پیش بروید. البته احتمال دیگری هم هست که شاید می‌خواهید خود را برای روز مبادا آماده کنید. چون همان طور که بویش می‌آید، تا چند نسل دیگر، خبری از جک 3.5 میلی‌متری در گوشی‌ها نخواهد بود. آن وقت مجبور به خرید هندزفری بی‌سیم خواهید شد. البته خدا می‌داند که آن موقع قیمت این نوع محصولات چقدر است. پس بهتر است الان فکر چاره کنید. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که کیفیت را فدای پول نمی‌کنند، حتماً به دنبال ایرپادهای اپل هستید تا حداقل خیالتان از بابت پولی که پرداخت می‌کنید تا چند سال بعد راحت باشد. البته اگر اندرویدباز هستید هم باز جای نگرانی نیست. چون ایرپادهای اپل روی گوشی‌های اندرویدی هم کار می‌کنند. البته یادتان نرود که به هر حال این سری محصولات، مخصوص دستگاه‌های اپل هستند و قطعاً برخی از ویژگی‌های آن برای دستگاه‌های غیراپلی در دسترس نیست. اما اصلاً ایرپاد چیست؟ اپل چند نوع ایرپاد دارد؟ تفاوت ایرپاد نسل 1 و 2 در چیست؟ جدیدترین نوع ایرپاد اپل کدام است؟ قیمت ایرپاد اپل در ایران چند است؟ آیا با این نرخ دلار، خریدن ایرپاد اپل، پول دور ریختن نیست؟ با اون یا این همراه شوید تا جواب این سوال‌ها را به شما بگوییم. همچنین می‌توانید سری به محصولات اپل 2021 بزنید.

 ایرپاد نسل 1

داستان اولین نسل ایرپاد اپل بر می‌گردد به اواخر سال 2016. البته این ایرپاد در سال 2019 با یک بازنگری در طراحی و برخی از تکنولوژی‌های به کاربرده در محصول، با نام ایرپاد پرو که در اصل همان ایرپاد نسل 2 بود روانه بازار شد. زمان زیاد بین عرضه دو نسل احتمالاً مطابق اصول اپل است که هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نمی‌کند. اما ایرپاد نسل اول یا همان که به ایرپاد (خالی) معروف شد، چه ویژگی‌هایی دارد و قیمتش چقدر است؟
اولین ویژگی همه محصولات اپل طراحی آن است. وزن کم ایرپاد که 4 گرم است. ایرپاد 1، آنقدر سنگین نیست که گوش‌تان را اذیت کند و از طرف دیگر آن قدر هم سبک نیست که متوجه افتادنش نشوید.

ایرپاد اپل نسل اول
ایرپاد اپل شارژدهی نسبتا خوبی دارد

حالا که صحبت از افتادن ایرپاد اپل نسل 1 شد، باید اقرار کرد که این نسل، به خوبی نسل دوم (یا همان ایرپاد پرو) در گوش قرار نمی‌گیرد. البته این به آن معنا نیست که مدام از گوش‌تان خواهد افتاد. بلکه فقط در مقایسه با ایرپاد 2 کمی ضعیف‌تر است. نداشتن سَری سیلیکونی یکی از نکات منفی این محصول است. این عامل باعث می‌شود تا در مدت طولانی کم‌کم گوش‌تان احساس خستگی کند. البته خیلی‌ها هم از سری‌های سیلیکونی دل خوشی ندارند. چون از گردش هوا در گوش جلوگیری می‌کند و توازن فشار داخل و خارج گوش را به هم می‌زند. در نتیجه وقتی ایرپاد از گوش خارج می‌شود، احساس می‌کنید گوش‌تان باد دارد. از طراحی ایرپاد اپل که بگذریم، می‌رسیم به تکنولوژی‌ها و مشخصات نرم‌افزاری این محصول انقلابی. تکنولوژی H1 که در Chip ایرپاد به کار رفته سرعت جابجایی بین دستگاه‌های متصل را تا دوبرابر، و سرعت انتقال تماس را تا یک و نیم برابر افزایش می‌دهد. ارزش این را وقتی متوجه می‌شوید که می‌خواهید از روی اپل واچ به گوشی یا بالعکس جابجا شوید. کلافگی انتظار برای شناخته شدن ایرپاد واقعا زجر آور است. یکی از قابلیت‌های پرکاربرد اپل دستیار شخصی آن یعنی Siri است. البته این قابلیت در میان کاربران ایرانی اپل آنقدر استفاده نمی‌شود. برای ارتباط با سیری در ایرپاد نسل 1 باید حتماً دکمه‌ای را به صورت فیزیکی روی ایرپاد لمس کنید تا سیری فعال شود. این مورد زمانی که دست‌تان بند است، اذیت کننده می‌شود.


ایرپاد اپل اول
برای کیس شارژر می‌توانید کاور تهیه کنید

نقطه ضعف ایرپاد نسل اول، شاید مانند اکثر محصولات اپل، باطری آن است. با یک بار شارژ کردن ایرپاد، فقط می‌توانید تا 5 ساعت به طور مدام آهنگ گوش کنید. البته این نقطه ضعف با وجود کیس شارژر، تقریباً رفع شده. با هر کیس شارژر ایرپاد نسل اول، می‌توانید تقریبا 4 بار ایرپاد خود را شارژ کنید که روی هم، می‌توانید بیشتر از 24 ساعت به طور مداوم از گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌ خود لذت ببرید.
قیمت ایرپاد نسل 1 در شهرهای مختلف ایران چیزی حدود سه و نیم تا 7 میلیون است. البته این تفاوت قیمت به خاطر تفاوت نسخه ایرپاد نسل 1 است. چون این ایرپاد در دو نسخه عرضه شده که کیس شارژر، در نسخه گران‌تر برخلاف نسخه دیگر، دارای قابلیت شارژر بی‌سیم است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب بهترین هدفون بی سیم شیائومی بزنید.


ایرپاد پرو یا همان ایرپاد نسل 2

همان طور که در بالا اشاره شد، این محصول یک بازطراحی از همان ایرپاد نسل اول است. البته وقتی اپل یک محصول را بازطراحی می‌کند، می‌توان مطمئن بود که کاملاً نقطه ضعف‌های نسخه قبلی برطرف شده و علاوه بر آن ویژگی‌های جدید به آن اضافه شده است. در نگاه اول، دو تفاوت به چشم می‌آید. اول کوتاه شدن دسته‌ها و دوم طراحی متفاوت سَری ایرپاد که باعث می‌شوند این محصول راحت در گوش قرار بگیرد و احتمال افتادن آن بسیار پایین‌تر بیاید. وزن 5.4 گرمی این محصول نیز آن را در گوش محکم‌تر می‌کند. سری سیلیکونی ایرپاد پرو نیز باعث می‌شود تا ایرپاد کامل در گوش شما فرو رود و دیگر لق نزند. نکته بسیار جالب در طراحی ایرپاد پرو، وجود سه سَری سیلیکونی در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ است. همچنین وجود دریچه هوای ریز نیز مشکل عدم تناسب فشار داخل و خارج گوش را برطرف کرده.

ایرپاد پرو
ایرپاد پرو ظریف‌تر از قبلی است

تکنولوژی نویزگیر و بیس قدرتمند آن، تجربه گوش کردن آهنگ را لذت‌بخش‌تر از قبل می‌کند. طوری که انگار در آهنگ غرق می‌شوید. البته نباید انتظار قدرت هدست‌های بزرگ دورگوش (مانند ایرپاد مکس اپل که در ادامه بررسی می‌کنیم) را از ایرپاد پرو داشته باشید. در کنار تکنولوژی نویزگیر می‌توانید از تکنولوژی شفافیت نیز برای جاهایی مانند فرودگاه یا سرکار استفاده کنید. اگر ایرپاد پرو را روی این حالت قرار دهید، صداهای محیط را هم خواهید شنید. قیمت ایرپاد پرو چیزی حدود 5 میلیون است.


ایرپاد مکس

ایرپاد مکس که در اصل نامش ایرپادز مکس (AirPods Max) است، در تاریخ 15 دسامبر 2020، به عنوان جدیدترین ایرپاد اپل وارد بازار شد. به نوعی این یک هدفون است. از لحاظ طراحی واقعاً بی‌نظیر، شیک و کاربردی است. نقطه قوت طراحی و ظاهر کلی محصول، سبکی، راحتی گوشی‌ها و هدبند توری‌شکل آن است. البته نقاط قوت طراحی ایرپادز مکس به همین‌ جا ختم نمی‌شود. تنوع رنگ، نرمی گوشی‌ها، طراحی آکوستیک، وزن حدود 384 گرمی، جای مناسب دکمه‌های تنظیم، بازوهای مقاوم تنظیم ارتفاع، سایر نقاط قوت طراحی این محصول بسیار شیک هستند. از نظر مدت زمان شارژدهی، می‌توانید روی 20 ساعت فعالیت مداوم، با یک بار شارژ حساب کنید

ایرپاد اپل مکس
ایرپاد مکس طراحی زیبایی دارد

امکان شارژ سریع اپل ایرپادز مکس نیز کمک می‌کند تا فقط با 5 دقیقه شارژ کردن تا یک و نیم ساعت از دستگاه استفاده کنید. فقط یادتان باشد که شارژ این دستگاه از طریق کابل لایتینگ امکان‌پذیر است. شاید تنها نکته منفی ایرپاد مکس هزینه بسیار بالای آن ‌باشد. این محصول توسط اپل 549 دلار قیمت‌گذاری شده که تنها 100 دلار از آیفون 12 مینی ارزان‌تر است.


دست آخر

اگر می‌خواهید محصولات باکیفیت با طراحی‌های فوق‌العاده بخرید، بدون شک اپل اولین و شاید بهترین گزینه باشد. اما با توجه به هزینه‌های بسیار بالای محصولات این کمپانی و وضعیت دلار در ایران، شاید کمی‌ محتاطانه‌تر باید رفتار کرد و سراغ گزینه هایی مانند هدفون بی سیم سامسونگ رفت. پس اگر به دنبال یک ایرپاد باکیفیت، سبک و شیک می‌گردید که می‌خواهید به قول معروف تا چند سال آخ نگوید، شاید اپل ایرپاد نسل 2 گزینه‌ی مناسبی باشد. اما باز هم تحقیق کنید تا مناسب‌ترین گزینه بر اساس نیاز و بودجه خود پیدا کنید.

اگر این مطلب را دوست داشتید سری به مطلب بهترین هندزفری بلوتوثی بزنید.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید