کدام هدفون بی سیم شیائومی را بخرم؟

هدفون بی سیم شیائومی

کافی است از یک متخصص موبایل و لوازم جانبی آن بپرسید کدام گوشی موبایل، تبلت یا هدفون بی سیم را بخرم. آن وقت بدون شک در 3 مورد اول حتماً نام شیائومی Xiaomi را خواهید شنید. این برند که چند سال است محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه‌تری از رقبایش تولید می‌کند، در بازار ایران به خوبی جا باز کرده. یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند هدفون‌های بی‌سیم است. به طوری که یکی از مدل‌های آن به یکی از پروفروش‌ترین هدفون های بی سیم بازار ایران تبدیل شده. اگر قصد خرید هدفون بی سیم شیائومی دارید، با اون یا این همراه باشید تا درباره مدل‌های مختلف هدفون بی سیم شیائومی بیشتر بدانید.

هدفون بی سیم شیائومی MI AIR 2

با یک نگاه به Mi True Wireless Earphone 2 یا همان MI AIR2 می‌توان متوجه شد که شیائومی در طراحی آن از ایرپادز اپل استفاده کرده. البته تفاوت‌های زیادی بین دو محصول شرکت وجود دارد که خب اولین و مهم‌ترین آن قیمت زیاد ایرپادز اپل است. دسته کوچکی سری هدفون کمی ضخیم‌تر از ایرپادز است که شاید گوش را کمی اذیت کند. از لحاظ وزن، گمان نمی‌کنم کاربر را اذیت کند. ولی چون کاملاً داخل گوش فرو نمی‌روند تا هوا اجازه جریان داشته باشد، ممکن است مدام احساس کنید هدفون‌ها از گوش‌تان افتادند.

هدفون بی سیم شیائومی air2
هدفون بی سیم شیائومی AIR2 صدای خوبی دارد

هدفون شیائومی Earphones Air2 دارای سنسورهای نوری است که با روشن یا خاموش کردن آن‌ها می‌توانند وضعیت پخش را تغییر دهید. حسگر نوری داخلی می‌تواند به طور خودکار موسیقی را پخش یا قطع کند. جفت کردن گوشی‌های هدفون بی سیم Mi True air2 خیلی ساده است. بدنه را برگردانید و دکمه اختصاصی جفت شدن را فشار دهید. سپس گوشی باید در منوی بلوتوث تلفن نشان داده شود. تصویری که نشان دهنده هدفون است در صفحه گوشی ظاهر می‌شود.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب هدفون بی سیم هواوی بزنید.

این هدفون با یک بار شارژ برای چهار ساعت قابل استفاده است. با کمک محفظه شارژ کلا می‌توانید 14 ساعت زمان پخش داشته باشید. اما نیمه پر لیوان این است که در حدود 30 دقیقه می‌توان این محصول شیائومی را شارژ کرد. محفظه نگه‌دارنده نیز در کمتر از یک ساعت و نیم شارژ می‌شود. دو میکروفون روی هر گوشی همراه با نویزگیر الکترونیکی اطمینان حاصل می‌کند که نویز پس زمینه تا حد معقولی از بین می رود.


هدفون Redmi AirDots S

اساساً ، محصولات Redmi شیائومی سطح کیفیت و در نتیجه قیمت پایین‌تری نسبت به سری‌ Mi دارند. Redmi Earbuds S در بازار جهانی و ایران با نام AirDots S معرفی شد. برخلاف هدفون اول این لیست، Redmi AirDots S کاملاً داخل حفره‌ی گوش کیپ می‌شوند. با وجود سه نوع سری سیلیکونی هدفون، قطعاً می‌توانید سری مناسب برای گوشی خود را پیدا کنید.

هدفون بی سیم شیائومی airdots
هدفون بی سیم شیائومی Airdots s

برای فراخوانی دستیار Google هنگام استفاده از earbuds هیچ مشکلی وجود ندارد، اما نکته منفی این است که شما نمی‌توانید میزان صدا را تغییر دهید یا با دکمه به چند آهنگ بعدی بروید. روی هر هدفون یک LED نشانگر وجود دارد و در هنگام شارژ به رنگ قرمز و در هنگام آماده شدن هدفون‌ها سفید می‌شود.
ویژگی‌های برجسته دیگر از جمله درجه‌بندی IPX4 در Redmi Earbuds S وجود دارد که آن را به گزینه‌ی فریبنده‌ای تبدیل می‌کند. این استاندارد یعنی این گوشی برای تمرین مناسب است و در مقابل رطوبت و عرق تقریباً مقاوم است. از نظر اتصال هیچ چیزی از هدفون‌های درجه یک بازار کم ندارد. محفظه هدفون‌ها نشانگر شارژ ندارد، بنابراین راهی برای شناخت میزان باتری باقیمانده وجود ندارد، مگر اینکه هدفون‌ها را با تلفن خود جفت کنید.


اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بهترین ایرپاد اپل را بخوانید.

هدفون بی سیم شیائومی Earphone 2 Basic

هدفون بی سیم Earphone 2 Basic، همان طور که از نامش پیداست، نسخه ساده‌ و مقرون‌ به صرفه‌تر از هدفون بی سیم Mi Earphone 2S (هدفون اول این لیست) هستند. روی کاغذ همه مشخصات خوب است. اما از آن‌جا که این محصول نسخه ضعیف شده‌ی Earphone 2 است، یقیناً کم و کاستی دارد. اما به نسبت قیمتش واقعاً ارزش را دارد.

هدفون بی سیم شیائومی air2
هدفون بی سیم شیائومی AIR 2 BASIC

کنترل لمسی در این هدفون حفظ شده است، البته با کمی افت کیفیت. با استفاده از کنترل‌های لمسی می‌توانید موسیقی پخش یا قطع کنید، به تماس‌ها پاسخ دهید و دستیار صوتی خود را فعال کنید، اما راهی برای تنظیم میزان صدا یا کنترل پخش موسیقی وجود ندارد که این خود یک اشکال بزرگ است.
کیفیت صدا و بیس این هدفون خیلی قابل قبول نیست که در دراز مدت برای کسانی که زیاد آهنگ گوش می‌کنند شاید اذیت کننده باشد. اگر می‌خواهید تقریباً نصف گزینه اول این لیست پول بدهید و تقریبا 60 درصد کیفیت آن را داشته باشید، این هدفون مناسب است به خصوص که در مقابل عرق و رطوبت نیز مقاوم است.


هدفون مدل Redmi AirDots

با Redmi Airdots شیائومی بار دیگر ثابت کرد که برای تهیه یک محصول خوب نیازی به صرف هزینه‌ زیاد نیست. AirDots قشنگ در گوش می‌نشیند. همه چیز این هدفون از جمله فرایند اتصال با دستگاه، کنترل و ظاهر بسیار ساده است. مشکلات گزارش شده شامل کمبود دکمه تنظیم صدا و ضعیف بودن مقاومت در برابر رطوبت است.

هدفون بی سیم شیائومی
هدفون بی سیم شیائومی Airdots

کیفیت صدا خوب است و چهار ساعت استفاده اضافی در هر بار شارژ به این معنی است که می‌توانید در رفت‌وآمد روزانه، باشگاه بدنسازی یا حتی پرواز طولانی مدت بدون تمام شدن شارژ از آن استفاده کنید.
درست است که کمبودهایی مانند نداشتن دکمه تنظیم صدا شرم‌آور است، اما با ساده نگه داشتن کارها AirDots هزینه شما را پایین می‌آورد. خلاصه خوبی‌های این محصول عبارت است از ارزان بودن، صدای خوب و قابل قبول، اتصال سریع با گوشی و نکات منفی آن عبارت است از ظاهر پلاستیکی و نامرغوب، و عدم وجود دکمه کنترل صدا. قیمت فوق‌العاده اقتصادی، AirDots را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین هدفون های بی سیم شیائومی در بازار ایران کرده.


نتیجه‌گیری

انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم شیائومی به نوع استفاده، بودجه و تا حدودی سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال هدفون بی سیمی هستید که به از ایرپادز اپل بسیار ارزان‌تر باشد و در عین حال از لحاظ کیفیت خیلی پایین نباشد، بهترین گزینه در میان هدفون‌های شیائومی مدل Mi True Wireless Earphones 2S است. اگر از آویزه‌های به کاربرده شده در Earphones 2 S خوشتان نمی‌آید و دنبال مدلی هستید که کاملاً داخل گوشی قرار گیرد و در عین حال کیفیت خوبی هم داشته باشد، هدفون بی‌ سیم شیائومی مدل Redmi AirDots S گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید ظاهر Earphones 2S را حفظ کنید ولی می‌خواهید نصف آن هزینه کنید، Earphone 2 Basic برای شما بهتر است. در انتها اگر فقط ارزان بودن برایتان از همه چیز بیشتر اهمیت دارد و حاضرید بسیاری از ویژگی‌ها را کنار بگذارید، هدفون بی سیم شیائومی Redmi AirDots بهترین گزینه است. فراموش نکنید که برطبق گزارش‌ها، این مورد پرفروش‌ترین نوع هدفون بی‌سیم در بازار ایران است. احتمال بسیار زیاد این اتفاق به خاطر ارزان بودن آن است، ولی وقتی افراد خیلی زیادی از محصول استفاده می‌کنند و بیش از نیمی از خریداران از محصول راضی هستند، می‌توانید مطمئن باشید که پول‌تان را دور نریخته‌اید. البته این جمله را می‌توان برای تمام محصولات شیائومی استفاده کرد. هر چیزی از شیائومی بخرید، مطمئن باشید، ارزشی بیشتری در به ازای هزینه به دست خواهید آورد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بهترین هدفون بی سیم سامسونگ را بخوانید.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید