کدام هدفون بی سیم سامسونگ را بخرم؟

هدفون بی سیم سامسونگ

در آینده نه چندان دور، نسل هنذفری، هدفون یا هدست‌های سیمی منقرض خواهد شد. با این تغییر، دیر یا زود باید به سراغ هدفون‌های بی‌سیم برویم. شما که اکنون این مطلب را می‌خوانید احتمالاً نمی‌خواهید از قافله عقب بمانید. البته کیفیت را هم نباید فدای به‌روزبودن کرد. سامسونگ، این غول کره‌ای، سال‌هاست که سهم زیادی از بازار کالا دیجیتال ایران از جمله موبایل، تبلت و مچ بند هوشمند را قبضه کرده. ایربادزهای سامسونگ یکی از محصولات باکیفیت موجود در بازار ایران است. اگر چند وقتی هست که دل‌دل می‌کنید و مدام از خود می‌پرسید کدام ایربادز سامسونگ را بخرم، با اون یا این همراه باشید، تا به تصمیم مناسب خود نزدیک‌ شوید.
تا زمان نوشتن این مطلب، سامسونگ 3 نسل ایربادز روانه بازار کرده که آخرین آن‌ها همراه با گوشی سامسونگ S21 در تاریخ 15 ژانویه 2021 معرفی شد. در ادامه به بررسی و مقایسه این 3 مدل ایربادز سامسونگ می‌پردازیم تا تصمیم‌گیری را برای شما آگاهانه‌تر کنیم.

مقایسه ایربادز پلاس، ایربادز لایو و ایربادز پرو

Galaxy Buds + ، Galaxy Buds Live و Galaxy Buds Pro ممکن است متفاوت به نظر برسند، اما همه آن‌ها باکیفیت هستند. با این حال تفاوت‌های مهمی بین آنها وجود دارد. افزایش عمر باتری، کیفیت صدای پیشرفته و اضافه شدن به زمان پخش تنها برخی از مزایای موجود در دو نسل آخر ایربادزهای سامسونگ یعنی گلکسی ایربازد پرو و ایربادز لایو است. با این حال، گلکسی ایربادز پلاس که اولین هدفون بی‌سیم سامسونگ است، هنوز هم ویژگی‌های قابل توجهی دارند. فراموش نکنید که نسل‌های قدیمی محصولات همیشه ارزان‌تر نیز هستند. شاید نسل‌های جدیدتر کیفیت بسیار بالاتری ارائه دهند، اما نسل‌های قدیمی‌تر می‌توانند بسیار به صرفه‌تر ظاهر شوند.

هدفون بی سیم سامسونگ مدل گلکسی بادز لایو
هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Live

قبل از مقایسه این سه ایربادز سامسونگ، باید به چند نکته توجه کنید. اول از همه این که ویژگی‌های این ایربادزهای سامسونگ براساس منطقه و مدل دستگاهی که می‌خواهید ایربادز را به اصطلاح با آن جفت کنید، متفاوت است. اما به طور کلی این سه ایربادز با دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید 5 و بالاتر که حداقل یک و نیم گیگابایت رم یا بیشتر دارند، سازگار هستند. بادز پلاس و لایو با آیفون 7 یا بالاتر و با IOS 10 و بالاتر سازگارند. اما گلکسی بادز پرو با برنامه IOS Buds کار نمی‌کند و حتماً باید از بلوتوث استفاده شود.


اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب کدام هدفون بی سیم شیائومی بخرم؟ را بخوانید.

باتری هدفون بی سیم سامسونگ

Galaxy Buds + ، Galaxy Buds Live و Galaxy Buds Pro همه باتری چشمگیری دارند. برای فهمیدن این که بادز شما چقدر شارژ دارد، می‌توانید از برنامه Galaxy Wearable استفاده کنید. فقط سعی کنید این برنامه را همیشه آپدیت کنید تا شاهد بهترین و به‌روزترین عملکرد باتری باشید.

عمر باتری هدفون بی سیم سامسونگ

گلکسی بادز پرو: 18 ساعت زمان پخش با 8 ساعت شارژ در دو ایرباد و 7 ساعت اضافی با کیف شارژ دارد.
گلکسی بادز پلاس: 11 ساعت زمان پخش برای هر ایرباد که در مجموع 22 ساعت زمان پخش در اختیار شما می‌گذارد. از نظر مدت زمان تماس، بادز پلاس مجموعاً 15 ساعت به شما می‌دهد.
گلکسی بادز لایو: اگر «نویزگیر فعال» روشن باشد، جمعاً 22 ساعت زمان پخش دارد .در غیر این صورت این زمان تا 28 ساعت افزایش پیدا می‌کند. به همین ترتیب در صورت روشن شدن نویزگیر فعال 16 ساعت و در حالت خاموش 22 ساعت برای مکالمه خواهید داشت.


بررسی باتری

همانطور که بالاتر گفتم، وقتی به برنامه Galaxy Wearable متصل شدید، می‌توانید عمر باتری هر هدفون و همچنین میزان باتری کیف شارژ را برای Galaxy Buds + ، Galaxy Buds Live و Galaxy Buds Pro بررسی کنید.

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز پلاس
هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Plus

شارژ منظم

گلکسی بادز پلاس: با 10 دقیقه شارژ کردن می‌توانید در مجموع 2 ساعت زمان پخش داشته باشید.
گلکسی بادز لایو: با 10 دقیقه شارژ کردن، یک ساعت و نیم زمان پخش خواهید داشت.
گلکسی بادز پرو: با 10 دقیقه شارژ کردن می‌توانید 1 ساعت و 45 دقیقه زمان پخش داشته باشید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب بهترین هدفون بی سیم هواوی بزنید.

صدا ایربادز سامسونگ

بلندگوها و میکروفون‌های Galaxy Buds + ، Galaxy Buds Live و Galaxy Buds Pro هنگام گوش دادن به موسیقی، صدای پرقدرت و هنگام مکالمه تلفنی صدایی روان و طبیعی ایجاد می‌کنند. در هنگام تماس با گلکسی بادز پلاس هدفون را روی حالت «صدای زیاد محیط» قرار دهید تا صدای شما تا حد ممکن واضح باشد. همچنین با روشن کردن «نویزگیر فعال» در Galaxy Buds Live خود می‌توانید صداهای محیط را قطع کنید تا تمرکزتان روی مکالمه بیشتر شود.


بلندگو هدفون بی سیم سامسونگ

گلکسی بادز پلاس: مجهز به بلندگوهای دو طرفه پویا برای افزایش وضوح صدا می‌باشد.
گلکسی بادز لایو: بلندگوهای 12 میلی‌متری این هدفون باعث بهبود چشمگیر در عملکرد صدا شده است.
گلکسی بادز پرو: دارای بلندگوهای دو طرفه 11 میلی‌متری است که کیفیت صدا را چند برابر می‌کند. این افزایش کیفیت را می‌توان به طور کامل در جزئیات طیف صدا به وضوح حس کرد.

میکروفون هدفون بی سیم سامسونگ

گلکسی بادز پلاس: این هدفون دارای دو میکروفون بیرونی با تکنولوژی beam-forming است که باعث افزایش کیفیت صدا هنگام صحبت کردن از روی اسپیکر می‌شود. همچنین دارای یک میکروفون داخلی برای جلوگیری از نویز هنگام تماس است.
گلکسی بادز لایو: مجهز به دو میکروفون بیرونی، یک میکروفون داخلی و یک قطعه جذب صدا دارد که به بهبود کیفیت صدا هنگام تماس تلفنی کمک می‌کند.
گلکسی بادز پرو: دارای دو میکروفون بیرونی، یک میکروفون داخلی و قطعه جذب صدا برای جلوگیری از نویز ناشی از صداهای ثابت هنگام برقراری تماس است

هدفون بی سیم سامسونگ مدل گلکسی بادز پرو
هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Pro

صدا ایرباد سامسونگ در بازی‌ ویدیویی

نکته بسیار قابل توجه و مهم برای عاشقان گیم این است که هر سه سِری هدفون‌های بی‌سیم سامسونگ دارای حالت بازی هستند. برای فعال کردن حالت بازی باید برنامه Galaxy Wearable را باز کنید، Labs را بزنید و سپس روی Switch که در کنار Gaming است، ضربه بزنید. این ویژگی جلوی لگ صدا را می‌گیرد. فقط حواستان باشد چون حالت بازی فقط درصورت اتصال به تلفن یا تبلت سامسونگ و از طریق برنامه Galaxy Wearable در دسترس است.

صدای محیط و نویز کنسلینگ

گلکسی بادز پلاس: صدای محیط در گلکسی بادز پلاس بهبود یافته. با استفاده از برنامه Galaxy Wearable می‌توانید صداهای محیط را به دلخواه تنظیم کنید.
گلکسی بادز لایو: این هدفون‌ها از حالت رایج صدای محیط برخوردار نیستند. در عوض، نویزگیر فعال دارند. با روشن شدن این ویژگی، صداها مسدود می‌شود. با این حال، ممکن است فشار احساس کنید. برای جلوگیری از این فشار، می‌توانید با استفاده از برنامه Galaxy Wearable می‌توانید میزان صداهای محیط را تغییر دهید.
گلکسی بادز پرو: ویژگی نویزگیر فعال و حالت صدای محیط در Galaxy Buds Pro و همچنین ویژگی جدید Detect مکالمات وجود دارد. به این ترتیب هر وقت شما شروه به صحبت کنید، هدفون صدای شما را تشخیص می‌دهد و می‌فهمد که در حال صحبت کردن هستید. و با کم و زیاد کردن صدای آهنگ تجربه فوق‌العاده‌ای برای شما خلق می‌کند.

اتصال به گوشی موبایل

Galaxy Buds + ، Galaxy Buds Live و Galaxy Buds Pro با دستگاه‌های مختلف مانند تلفن، ساعت هوشمند و تبلت شما سازگار هستند. همچنین می‌توانید به اکثر دستگاه‌های میزبان بلوتوث متصل شوید. هنگام استفاده از محافظ گوش، حتی می‌توانید Spotify را کنترل کنید. هر سه نوع earbud به راحتی می‌توانند ارتباط را بین تلفن‌، تبلت‌، ساعت‌ هوشمند، رایانه‌ی شخصی یا تلویزیون تغییر دهند. بنابراین، برای اتصال به یک دستگاه دیگر، نیازی به قطع دستی و قطع اتصال آنها نیست. هر سه نوع earbud با استفاده از بلوتوث می‌توانند به دستگاه‌های غیر Android و iOS متصل شوند.

هدفون بی سیم سامسونگ
رنگ هدفون های سامسونگ

مقاومت در برابر آب

Galaxy Buds + و Galaxy Buds Live هر دو دارای مقاومت در برابر آب IPX2 هستند. حداقل به مدت 10 دقیقه در برابر چکه آب با زاویه 15 درجه کمی محافظت می‌شوند. با این حال، کاملاً ضدآب نیستند و باید از خیس شدن آن‌ها جلوگیری کرد.
اما Galaxy Buds Pro دارای درجه مقاومت در برابر آب IPX7 است. این گوشی‌ها به مدت 30 دقیقه در عمق حداکثر 1 متر در آب محافظت می‌شوند.

هدفون بی سیم سامسونگ به گوشی آیفون وصل می‌شود؟

بله تمام ایربادزهای سامسونگ و هدفون بی سیم سامسونگ به گوشی آیفون وصل می‌شوند.

بهترین هدفون بی سیم سامسونگ کدام است؟

بهترین هدفون سامسونگ را باید براساس علاقه و نیازهای‌تان انتخاب کنید. تمامی هدفون‌های سامسونگ از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

کدام هندزفری بی سیم سامسونگ قابلیت حذف صدای محیط را دارد؟

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز پرو نویزگیر فعال و حالت صدای محیط را دارد. همچنین در گلکسی بادز پلاس می‌توانید صدای محیط را تنظیم کنید.

نتیجه این که

اگر قصد خرید یک هدفون بی‌سیمی باکیفیت دارید و از طرفی هم نمی‌خواهید به اندازه هزینه ایرپادهای اپل هزینه کنید، بهترین گزینه انواع ایربادز سامسونگ است. طبیعتاً آخرین نسل ایربادز سامسونگ که ایربادز پرو است، باکیفیت‌تر و البته گران‌تر است. به همین شکل، دو نسل قبلی ارزان‌تر و مناسب کسانی است که انتظار چندانی از ایربادز ندارند.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

2 نظر در “کدام هدفون بی سیم سامسونگ را بخرم؟”

  1. از اونجا که گوشیتون سامسونگ هست تفاوتی نداره کدوم رو بخرید، اما گلکسی بادز پلاس ارگونومی بهتری داره و نویزگیر محیط هم داره که برای مکالمه عالیه.

  2. سلام من میخوام بگیرم. بین پلاس و لایو موندم. گوشیم آ۵۲ هست. و اول برای مکالمه بعد برای موزیک که در حد خوب باشه و گوش رو اذیت نکنه. و برای استفاده دائمی. لطفا راهنماییم میکنید

دیدگاهتان را بنویسید