بهترین تلویزیون پلی استیشن 5 (سال 2021)

تلویزیون پلی استیشن 5

همراه با محبوبیت کنسول‌های بازی خانگی، خصوصاً نسل جدید کنسول بازی، داشتن یک تلویزیون متناسب با آن‌ها بیشتر‌ از هر چیزی مهم شده است. یکی از کنسول‌های بازی خانگی پرطرفدارِ این‌ روز‌ها، پلی استیشن 5 است. پلی استیشن 5، ویژگی‌های جدید زیادی را نسبت به نسل قبل اضافه کرده است. از ویژگی‌های پلی استیشن 5، می‌توان به پشتیبانی کامل از رزولوشن 4k با نرخ تازه‌سازی صفحه‌ی 120 هرتز، رزولوشن 8K با نرخ تازه‌سازی صفحه‌ی 60 هرتزی، و HDMI 2.1 اشاره کرد که تغییر بزرگ و قابل توجهی نسبت به پلی استیشن 4 محسوب می‌شود و بسیار بر روی تجربه‌ی بازی تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، انتخاب یک تلویزیون متناسب برای تجربه‌ی خاص پلی استیشن 5 یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ست که باید در نظر گرفته شود. با اون یا این همراه باشید، تا به بهترین تلویزیون پلی استیشن 5 نگاهی داشته باشیم.

LG C1 OLED

جدیدترین تلویزیون ال جی که جایگزین سری‌های CX 2020 این برند می‌باشد تغییر زیادی نسبت به نسل قبل نداشته‌ است. اما با اینحال کیفیت تصویر صفحه نمایش OLED و سیستم این تلویزیون بعنوان یکی از بهترین مثال‌های موجود در بازار می‌باشد. رزولوشن این تلویزیون 4k می‌باشد که برای تجربه‌ی بازی‌های سازگار با این کیفیت بسیار مناسب است. صفحه نمایش 4k این تلویزیون می‌تواند در فریم‌ریت 120 هرتز بازی‌ها را اجرا کند که ویژگی مهمی محسوب می‌شود. این تلویزیون دارای چهار پورت HDMI 2.1 می‌باشد که می‌توانید کنسول‌ها و لوازم مختلفی را همزمان باهم وصل کنید. همچنین یک منوی جدید، برای بهینه ساختن‌ بازی‌ها نیز اضافه شده است تا هر زمان که بخواهید کنتراست و شفافیت و دیگر تنظیمات را از آن تغییر بدهید و یا تنظیم کنید تا بازی‌ها را متفاوت‌تر اجرا کنید.

تلویزیون پلی استیشن 5 | بهترین مدل برای پلی استیشن 5.

همچنین، این دستگاه قابلیت VRR یا همان نرخ تازه‌سازی متغیر را نیز داراست که می‌تواند برای بازی‌های مختلف و خصوصا پلی استیشن 5 بسیار کاربردی باشد. جدا از صفحه‌ی چشم‌نواز این تلویزیون، باید به دو عیب بزرگ در آن اشاره کرد. یکی از آن‌ها را می‌توان پشتیبانی نکردن از HDR10+ گفت. این قابلیت که در دیگر مدل‌ها به چشم می‌خورد باعث می‌شود که داینامیک رنج زیادی را به محتوا اختصاص دهد و وضوح بیشتری را به محتوای درحال پخش بدهد. اما با این‌حال نبود این ویژگی چندان احساس نمی‌شود، چرا که صفحه نمایش OLED نیز در بخش زیبایی و دقت تصویر کم نمی‌آورد. از دیگر معایب این تلویزیون، صفحه‌ی آن است که در شرایط نوریِ روشن، ممکن این بسیار اجسام و نور را منعکس کند. پیشنهاد ما به شما این است که در جای کم نور آن را قرار دهید. این تلویزیون، در سایزهای 45، 55، 65، 75 اینچی در دسترس است.

شاید دوست داشته باشید با این تلویزیون‌ها، بهترین بازی انحصاری پلی استیشن را بازی کنید.

LG G1 OLED

ال‌ جی در دنیای تلویزیون‌ها، جزو پرچم‌داران این عرصه است. مدل دیگر آن‌ها، یعنی ال جی G1، یک تلویزیون تماما OLED است و از جدیدترین مدل‌های 2021 ال جی می‌باشد. ال جی این تلویزیون را مخصوصا برای نصب کردن روی دیوار طراحی کرده است؛ بطوری که هیچ‌گونه پایه و استندی برای این تلویزیون تعبیه نشده. این مدل، بالعکس C1 از قابلیا HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و تصاویر و ویدئوها در این مدل، بسیار شفاف، زیبا، و شارپ‌تر نیز هستند. شما در این تلویزیون، که در سایزهای 55، 65، 75 اینچی در بازار موجود است، می‌توانید با خیال راحت رسانه‌های 4K و 120 هرتزی و یا بازی‌های پلی استیشن که 4K هستند را با فریم‌ریتی بالا اجرا کنید و همراه با ویژگی Dolby Vision لذت تمام را از پخش محتوا در آن ببرید.

تلویزیون پلی استیشن 5 | این تلویزیون OLED است.

همچنین 4 پورت HDMI آن نیز در این تلویزیون قرار دارد که می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود. ال جی برای این مدل نیز، یک سیستم بهینه‌سازی بازی‌ بر روی سیستم عامل کلی آن یعنی webOs نصب کرده است تا برای تجربه‌ی بازی در آن، حتی بهتر از حد معمول واقع شود. ویژگی VRR از دیگر نوآوری‌های ال جی در این تلویزیون است که بسیار می‌تواند برای گیمرها مناسب باشد. تنها نکته‌ی منفی راجع به این تلویزیون شاید سیستم صوتی متوسط آن باشد که زیاد تعریف چندانی ندارد اما می‌تواند کارتان را راه بی‌اندازد. ولی اگر بدنبال یک تلویزیون دیواریِ خیلی خوب هستید و می‌خواهید یک سیستم صوتی مستقل با تلویزیون و پلی استیشن 5 تهیه و تنظیم کنید، قطعا ال جی G1 گزینه‌ی خیلی خوبی است.

تلویزیون پلی استیشن 5 Samsung Q80T QLED

از مدل‌های معروف سامسونگ، تلویزیون Q80T است. این مدل که در 2020 با قیمتی بصرفه و عملکردی بالا و خیلی خوب معرفی شد، هنوز هم می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی خرید برای کنسول بازی خانگی پلی استیشن 5 باشد. سامسونگ در این مدل، از پنل QLED اختصاصی‌اش استفاده کرده است که تصاویر را با رنگ‌های طبیعی و جذاب در اختیار شما قرار می‌دهد. شما در این مدل، 4 پورت HDMI 2.1 را در اختیار دارید تا بتوانید دستگاه‌های مختلفی را هم‌زمان به آن وصل کنید.

تلویزیون پلی استیشن 5 | محتوای 4k و جذاب در Samsung Q80T

این صفحه نمایش محتوای 4K و 120 هرتزی را نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای بازی کردن بسیار مناسب باشد. سامسونگ نیز در این مدل قابلیت VRR را قرار داده است تا از رقابت با دیگر برندها عقب نماند. همچنین سرویس‌های استریم 4K مانند نتفلیکس نیز در این تلویزیون قابل دسترس است. این تلویزیون که در سایزهای 49، 55، 65، 75، 85 اینچی قابل خرید است، از HDR10 و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. مدل Q80T بر اساس سیستم عامل Tizen ‌طراحی شده است و محتوای ویدئویی را با طبیعی‌ترین رنگ‌ها و عمیق‌ترین کنتراست‌ها می‌تواند نمایش دهد. تعادل رنگ‌ها در این مدل بسیار متعادل و خوب است و در کل می‌تواند یک انتخاب خوب و بصرفه نسبت به مدل‌های جدیدتر باشد.

TCL 6 Series

از برندهای کمتر شناخته شده‌ی چینی با محصولاتی جالب، برند تی سی ال است. این کمپانی چینی در بصرفه بودن محصولاتش معروف است. تلویزیون تی سی ال سری ششم، که در سایزهای 55، 65، 75 اینچی در دسترس است، می‌تواند یک گزینه‌ی ارزان‌قیمت و بصرفه برای تجربه‌ی نسل جدید کنسول‌های بازی خانگی باشد. این تلویزیون دارای رزولوشن 4k و 120 هرتزی‌ست و پنل آن از جنس QLED می‌باشد که محتوای HDR و HDR10 را نیز بطور کامل پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون پلی استیشن 5 | از بصرفه‌ترین مدل‌های موجود در بازار.

تصاویر و ویدئوها در این تلویزیون بسیار طبیعی و جذاب بنظر می‌رسند که همراه با Dolby Vision خوش‌رنگ‌تر نیز می‌شوند. تلویزیون تی سی ال سری ششم، علی‌رغم قیمتی که دارد، دارای 4 پورت HDMI است و یک تلویزیون واقعا خیلی خوب محسوب می‌شود. همچنین این مدل، ویژگی VRR را نیز داراست که می‌توانید فریم‌ریت را به انتخاب خود یا اتوماتیک در درون بازی‌ها تغییر دهید. اگر نمی‌خواهید که زیاد روی تلویزیون برای کنسول‌های بازی خانگی هزینه کنید، این مدل از برند تی سی ال یک گزینه‌ی مقرون به صرفه و بسیار کارآمد می‌تواند باشد.

تلویزیون پلی استیشن 5 Sony X900H

سونی در کنار تمرکز بالایش بر روی کنسول‌های بازی خانگی‌اش، در مارکت تلویزیون‌ها هم فعالیت گسترده‌ای دارد. مدلِ سونی X900H، یکی از محصولات میان‌رده‌ی سونی در سال 2020 است که عملکردی فوق‌العاده دارد. این تلویزیون در سایزهای 55، 65، 75 اینچی در بازار موجود است.

تلویزیون پلی استیشن 5 | این تلویزیون پنل LCD دارد.

پنل صفحه‌ی نمایش این مدل LCD می‌باشد و  می‌تواند بازی‌ها را در 120 هرتز نیز اجرا کند. همچنین رزلوشن این تلویزیون توانایی پخش 4K با فریم‌ریتی بالا را نیز داراست. گرچه این تلویزیون از HDR10 پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان محتوای پخش شده در آن بسیار روان است و رنگ‌ها کمترین اغراق را دارند. با اینکه پورت‌های HDMI 2.1 در این دستگاه وجود دارد، اما خبری از VRR نیست و تمرکز سونی بیشتر بر روی صفحه‌ی نمایش بوده است. سونی این تلویزیون را خصوصا برای بازی‌کردن و کنسول‌های بازی خانگی‌اش مثل پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بهینه و سازگار کرده است. مدل سونی X900H می‌تواند گزینه‌ی معقول و بصرفه‌ای برای تجربه‌‌ی بازی‌های کنسول‌های خانگی باشد. پس حتما آن را در نظر بگیرید.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

سخن آخر

انتخاب یک تلویزیون مناسب برای تجربه‌ی نسل جدید کنسول‌های بازی خانگی می‌تواند بسیار سخت باشد. چرا که با توجه به ارتقای کنسول‌ها و ویژگی‌های جدیدی که به آن‌ها اضافه شده، دیگر تنها اجرای بازی مهم نیست. و بسیاری از عوامل دیگر همچون فریم‌ریت و رزولوشن‌هایی مانند 4K و 8K را نیز باید در نظر گرفت. در بازار، تلویزیون‌های زیادی وجود دارند. مدل‌های مختلف از برندهای مختلف که هرکدام تجربه‌ی خاص خود را ارائه می‌دهند. برای همین انتخاب بهترین تلویزیون ممکن است شما را سردرگم و کارتان را سخت کند. ما در این لیست سعی کرده‌ایم تا این کار را برای شما راحت‌تر کنیم.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید