بهترین کیف پول برای نگه‌داری ارز دیجیتال کدام است؟

کیف پول ارز دیجیتال

مردم برای نگه‌داری پول و اسکناس‌هایشان راه‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. برخی پول‌هایشان را در یک حساب بانکی نگه می‌دارند. برخی کیف پول چرم و شیک می‌خرند و پول‌ها و کارت‌های بانکی را در آن می‌گذارند و برخی به هیچ یک از این دو اعتقاد ندارند و پول‌ها را در بالشت، زیر رخت‌خواب یا در جوراب و جیب شلوارشان نگه‌داری می‌کنند. قضیه در رمزارز و کریپتوکارنسی کمی فرق دارد. شما برای نگه‌داری انواع کریپتوکارنسی ها نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید تا کوین ها و توکن های خود را در آن نگه داری کنید. با اون یا این همراه باشید تا با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا شویم و بهترین کیف پول ارز دیجیتال را بشناسیم.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

مانند کیف پول واقعی که انواع مختلفی مانند کتابی، جیبی، چرم، نمدی و … دارد، کیف پول دیجیتال نیز انواع مختلف دارد که بسته به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع کیف پول ارز دیجیتال در زیر آمده است:

1. کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری امن‌ترین نوع کیف پول است که می‌توانید تهیه کنید. این کیف پول مانند یک USB است که می‌توانید رمزارز و کریپتوکارنسی‌های خود را در آن نگه دارید. شرکت لیجر از تولیدکنندگان معروف و محبوب کیف پول سخت‌افزاری است. شاید بتوان گفت محبوب‌ترین نوع کیف پول سخت‌افزاری این شرکت، مدل لیجر نانو اس نام دارد و راحتی کار با این کیف پول باعث شده است تا مردم از این نوع کیف پول استقبال کنند. شما به راحتی می‌توانید کیف پول‌های سخت‌افزاری را از سایت‌های مختلفی سفارش دهید.

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری
کیف پول سخت‌افزاری شرکت لیجر

2. کیف پول تحت وب

سایت‌های زیادی کیف‌پول‌های تحت وب را ارائه می‌کنند. برخی از این سایت‌ها مانند بلاک‌چین رایگان هستند و برخی دیگر برای خدمات و داشتن کیف پول ارز دیجیتال از شما مبلغی دریافت می‌کنند. کیف پول تحت وب از رایج‌ترین کیف پول‌های دیجیتال است. از مزیت‌های این کیف پول این است که به راحتی در هر کجا و از هر دستگاهی به رمزارزهای خود دسترسی داشته باشید و تراکنش‌ها را انجام دهید. برای داشتن یک کیف پول بلاک چین تحت وب کافی است در سایت بلاک‌چین به صورت رایگان ثبت نام کنید.

باید در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال دقت کنید چون برخی از آن‌ها فقط رمزارز خاصی را پشتیبانی می‌کنند

3. کیف پول موبایلی

با وجود گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه ارز دیجیتال سعی کردند تا اپلیکیشن‌های موبایلی خود را برای دستگاه‌های iOS و اندروید ارائه کنند. برای داشتن کیف‌پول‌های موبایل، اپلیکیشن یکی از شرکت‌های معروف یا صرافی‌ها را روی دستگاه خود نصب کنید. صرافی بزرگ بایننس یا تراست والت اپلیکیشن‌های خود را در گوگل پلی و اپ استور اپل قرار دادند تا کسانی که می‌خواهند از طریق اپلیکیشن رمزارزهای خود را نگه دارند مشکلی نداشته باشند. صرافی بایننس علاوه بر کیف پول موبایلی، کیف پول ارز دیجیتال تحت وب را هم ارائه می‌کند و همین باعث شده است تا از کیف پول تراست والت پیشی بگیرد.

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی
یک نوع کیف پول موبایلی

4. کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ، یک نرم‌افزار است که بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ شما نصب می‌شود و رمز خصوصی شما را در هاردتان ذخیره می‌کند و شما می‌توانید کوین ها و توکن های خود را از این طریق چک کنید. البته با وجود کیف پول تحت وب داشتن این نرم‌افزار توصیه نمی‌شود اما برخی از افراد این نوع کیف پول را برای نگه‌داری انتخاب می‌کنند. شرکت Exodus انواع کیف پول ارز دیجیتال از جمله کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایلی، کیف پول سخت‌افزار ترزور و … را ارائه می‌کند که می‌توانید از سایت Exodus آن را تهیه کنید.


5. کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی چیزی جز یک کاغذ نیست. کاغذی که حاوی آدرس دریافت رمز ارز (کلید عمومی) و کلید خصوصی شماست. برای چک کردن کوین ها وتوکن‌هایتان در این نوع کیف پول نیاز به دیگر کیف پول‌های دیجیتال دارید.

کیف پول دیجیتال
بیت کوین و دیگر رمزارز خود را باید در کیف پول دیجیتال نگه دارید

نتیجه‌گیری

انواع بسیاری کیف پول دیجیتال وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‎‌ها رمزارز و کریپتوکارنسی های خود را نگه دارید. هر کدام از این کیف پول‌ها مزایای و معایب خودشان را دارند و باید ببنید کدام یک از مزیت‌ها برای شما مهم است. اگر امنیت برای شما مهم باشد قطعا کیف پول سخت‌افزاری بهترین انتخاب است. اگر دسترسی در هرکجا و با هر وسیله‌ای را می‌خواهید بهترین کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند کیف پول تحت وب باشد. کیف پول‌های موبایلی تنها در موبایل قابل دسترس هستند برای همین شاید در صورت نبود موبایلتان نتوانید به کیف پول خود دست پیدا کنید. کیف پول دسکتاپ نیز مانند موبایلی است و تا لپ‌تاپتان نباشد به کیف پولتان دسترسی نخواهید داشت. کیف پول کاغذی نیز فقط یک کاغد است. شما کدام کیف پول را انتخاب می‌کنید؟

اگر این مطلب را دوست دارید، ممکن است مطلب آشنایی با مخترع کیف پول بیت کوین را هم بپسندید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

2 نظر در “بهترین کیف پول برای نگه‌داری ارز دیجیتال کدام است؟”

دیدگاهتان را بنویسید