بیت کوین چیست؟ آشنایی با مخترع کیف پول بیت کوین

سرمایه گذاری در بیت کوین

چند سال پیش که بیت کوین به بازار آمد کسی نمی‌دانست پول دیجیتالی چیست، اما رفته رفته این کریپتوکارنسی راه خود را به کیف پول مردم باز کرد و مانند طلا و نقره در معاملات استفاده شد. امروزه سرمایه گذاری در بیت کوین و سرمایه گذاری در رمزارز بسیار باب شده است و بیشتر بیت کوین‌ها در کیف پول بیت کوین صاحبانش خاک می‌خورند تا به قیمت مورد نظر برسند. با اون یا این همراه باشید تا ببینیم بیت کوین چیست و با مخترع این رمزارز آشنا شویم.

رمزارزی به نام بیت کوین

مبادلات و معاملات در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیاری شده است. فقط کافی‌ست به موزه اسکناس و سکه بروید تا با این تغییرات از نزدیک آشنا شوید. انسان‌های اولیه به شکار می‌رفتند و مایحتاج خود را تامین می‌کردند اما با تخصصی شدن کارها انسان‌ها به سمت معامله با یکدیگر رفتند. برای مثال معادله کالا به کالا از رایج‌ترین آن‌ها بود. پس از آن پول و دقیق‌تر بخواهیم بگوییم سکه اختراع شد. از طلا، نقره، برنز و دیگر فلزات گران‌بها سکه در شکل‌های مختلف می‌زدند اما جابه جایی سکه‌ها سخت و دشوار بود پس انسان‌ها به اسکناس روی آوردند.

کیف پول بیت کوین
بیت کوین معروف‌ترین رمز ارز دنیا است

اسکناس هم مشکلات خود را داشت. برای مثال میلیون‌ها باکتری روی اسکناس‌ها وجود دارند و می‌توانند باعث بیماری شوند. از طرفی اسکناس وابسته به دولت کشورهاست، یعنی قیمت و ارزش آن را دولت یک کشور تعیین می‌کند. اما در سال 2009 با روی آمدن بیت کوین و کریپتوکارنسی‌ها همه چیز دست‌خوش تغییر شد. هیچ دولتی روی بیت کوین و رمزارزها کنترل ندارد و ارزشش را تعیین نمی‌کند. در رمزارز فقط عددهای دیجیتالی جا به جا می‌شوند و ثروت ما وابسته به همین عددهاست و دیگر پشتوانه‌ای در خزانه داری و بانک‌ها برایش وجود ندارد.

بیت کوین تحت کنترل کیست؟

همین الان می‌خواهیم به شما بگوییم، تحت کنترل هیچکس! بیت کوین بر قواعد برنامه نویسی استوار است و میزان مقبولیتش در میان مردم ارزش آن را معین می‌کند. به صورت کلی اگر دلار و اسکناس به وال استریت کمک می‌کند، بیت کوین آمده است تا به مردم عادی کمک کند. تیم‌های بسیاری بر روی بیت کوین کار می‌کنند تا از این سرمایه‌ی دیجیتالی حفاظت شود. تیم‌هایی هم‌چون توسعه دهندگان (وظیفه بهبود و توسعه را دارند)، استخراج‌کنندگان (وظیفه تایید نهایی تراکنش‌ها را دارند) و در آخر دستگاه‌های متصل به شبکه (تاریخچه تراکنش‌ها را ذخیره و ثبت می‌کنند) بر روی این کریپتوکارنسی کار می‌کنند.

اریک اشمیت (مدیرعامل گوگل): بیت کوین یک دستاورد رمزنگاری چشمگیر و قابلیت ایجاد چیزی غیرقابل تکرار و باارزش در دنیای دیجیتال است.

مخترع کیف پول بیت کوین کیست؟

یک مرد از ژاپن، یک هولوگرام یا دولت آمریکا؟ کدام می‌توانند مخترع بیت کوین باشند؟ تنها از مخترع بیت کوین یک نام می‌دانیم؛ ساتوشی ناکاموتو. در سال 2008 ایده‌ی بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو (کسی که هنوز هویتش مشخص نیست) با این هدف که سیستم مالی دچار ضعف و مشکل است، به میان آمد. در سال 2009 این ایده عملی شد و بیت کوین تغییر دهنده‌ی بازی معاملات شد. ساتوشی کنترل کردن نظام مالی توسط بانک‌ها و موسسات ارزی را زیر سوال برد و گفت مردم به بانک دیگر اعتماد ندارند. گاهی آن‌ها ورشکست می‌شوند یا روند اداری بانک باعث به هم خوردن آرامش مردم و همچنین قطع درختان برای تهیه کاغذ می‌شود. ارزش پول نیز دائما در حال تغییر است پس وقت نوآوری آمده.

ماینر بیت کوین
تصویری از یک استخراج کننده بیت کوین

کیف پول بیت کوین بسازید

برای نگه‌داری از رمزارزهای خود باید کیف پول دیجیتال بسازید. به همین دلیل باید به سایت بلاک چین (Block Chain) یا سایت‌های رایگان و پولی دیگر بروید و کیف پول خود را بسازید. کیف پول بیت کوین دارای دو رمز عمومی و خصوصی است. رمز عمومی مانند 16 رقم روی کارت بانکی شماست و رمز خصوصی مانند رمز چهاررقمی که برای کارت بانکی خود انتخاب می‌کنید، می‌ماند. اگر رمز چهار رقمی کارت بانکی خود را از دیگران پنهان می‌کنید، حتما رمز کیف پول دیجیتال خود را هم پیش خود نگه‌دارید چون با دانستن آن رمز افراد مختلف و هکرها می‌توانند به بیت کوین‌ها و کریپتوکارنسی‌هایتان دسترسی داشته باشند و آن‌ها را انتقال دهند. برای ساخت کیف پول بیت کوین اینجا کلیک کنید.


حتما قبل از انجام تراکنش‌های بیت کوین خود همه چیز را چک کنید چون این تراکنش‌ها برگشت پذیر نیستند. برای مثال اگر پولی را اشتباه کارت به کارت کنید، می‌توانید به بانک بروید و بعد از ارائه مدارک و کارهای اداری پول را بازگردانید اما در بیت کوین دیگر بانکی وجود ندارد که به آن مراجعه کنید.

مطلب دوج کوین چیست و چه کاربردی دارد را بخوانید.

سرمایه گذاری در بیت کوین؛ آری یا خیر؟

برخی افراد بیت کوین را فقط برای سرمایه گذاری استخراج می‌کنند. آن‌ها منتظرند تا قیمت بیت کوین بسیار بالا رود و سپس به فروش آن فکر می‌کنند. حال آیا سرمایه گذاری در بیت کوین خوب است یا می‌تواند باعث ضرر شود؟ شما می‌توانید بیت کوین را از سایت‌های خرید و فروش آن می‌توانید بخرید یا به وسیله‌ی دستگاه‌های پیشرفته آن را استخراج کنید.

سرمایه گذاری در بیت کوین
آیا با خیال راحت می‌توان در بیت کوین سرمایه گذاری کرد؟

با این روندی که بیت کوین از سال 2009 طی کرده است و رشد چند برابری این رمزارز، شاید حدود 100 سال طول بکشد تا بیت کوین از چرخه‌ی مالی خارج شود. از سویی تا چند سال دیگر پول کاغذی و اسکناس از رده خارج می‌شوند و این عددها هستند که میزان ثروت ما را مشخص می‌کنند. پس خرید و سرمایه گذاری در بیت کوین و دیگر رمزارزها می‌تواند ایده‌ی خوبی برای چند سال آینده باشد. این را هم اضافه کنید که در هر زمان می‌توانید بیت کوین خود را به فروش برسانید. علاوه بر سرمایه گذاری، به زودی سایت‌ها و مراکز مختلف رمزارزها را پذیرش خواهند کرد و شما به راحتی با موبایلتان می‌توانید همه چیز را پرداخت کنید. پس آینده‌ی کریپتوکارنسی‌ها بسیار روشن است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری هم به مطلب انواع کریپتوکارنسی ها بزنید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید