هر آنچه که درباره دوج کوین باید بدانیم!

دوج کوین

با انقلاب بیت کوین، گرایش اقتصاد جهانی و کشورهای مختلف به سمت رمزارزها بیشتر شد. رمزارز‌ها، که از فناوری بلا‌ک‌چین و رمزنگاری شده تشکیل شده بودند و به صورت نامتمرکز استفاده می‌شدند، در مقابل نظام‌های بانکداری قرار گرفتند؛ و این باعث شد تا بسیاری رمزارز دیگر تولید شود، که برخی از آن‌ها حمایتِ دولتی نیز می‌شدند. رمزارز‌های زیادی مشابه بیت کوین وجود دارند که می‌توان به تتر، اتریوم، دش و …‌ اشاره کرد و عموما به آن‌ها شبکه‌های جایگزین بیت‌کوین هم گفته می‌شود. این رمزارزها با توجه به اقتصاد جهانی هرروز نوسان قیمتی دارند و ممکن است قیمتشان زیاد یا کم شود. در این مطلب، می‌خواهیم شما را با بامزه‌ترین رمزارز دنیا، یعنی دوج کوین آشنا کنیم. در نظر داشته باشید که این یک پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و صرفا معرفی می‌باشد. پس با اون یا این همراه باشید.

دوج کوین چیست؟

اگر طرفدار دنیای میم و جو‌ک‌های تصویری باشید حتما صورت سگ بامزه‌ی شیبای ژاپنی را دیده‌اید. میمی که جزو ده میم برتر و پراستفاده‌ی سال 2013 شد و همان سال با تاثیر گذاشتن روی دو دانشجوی عادی و دو دوست به نام بیلی مارکوس، مهندس نرم‌افزار شرکت IBM و جکسون پالمر، مهندس نرم‌افزار شرکت Adobe باعث تولد رمز ارز دوج کوین شد.

یک رمزارز که بیشتر شبیه یک شوخی اینترنتی بود تا یک رمزارز جدی! آن‌ها حتی، لوگو و نماد خود را نیز بر اساس سگ شیبای ژاپنی طراحی کردند، تا نشان بدهند که هیچ نیت جدی‌ای از ساختن این رمزارز ندارند، اما در همان حین هم وابسته به هیچ سازمان و نهادی نبودند و از تکنولوژی دیگر رمزارزهای peer-to-peer استفاده می‌کردند که باعث می‌شد از طرفی جدی به نظر برسد. بعدها در مصاحبه‌ای پالمر اشاره کرد که هدف از رمزارز طراحی شده برای پولدار شدن و سرمایه‌گذاری نیست و صرفا یک روش انعام دادن و تشکر است.

سگ شیبای ژاپنی، نماد دوج کوین

عقیده‌ی کلی سازندگان دوج کوین، ساختن یک سیستم پرداختی آسان، رایگان، و بامزه بود که بسیار هم موفق شدند؛چرا که مردم در سایت‌های مختلفی مثل ردیت از آن بعنوان یک انعام کوچک برای پست‌ها یا مطالب خوب، مفید و جالب استفاده می‌کردند، بطوری که ردیت نقش بزرگی در ارزش‌گذاری این رمزارز ایجاد کرد و باعث شد طرفداران دوج کوین را از سراسر دنیا با هدف سرگرمی‌ای اقتصادی جذب کند.


ایلان ماسک، اسنوپ داگ طرفداران سرسخت

احتمالا همه‌ی ما ایلان ماسک را بشناسیم؛ مدیر کمپانی تسلا که به انجام کارهای عجیب غریب و داشتن شخصیت باهوش و خلاق، معروف است.

ایلان ماسک، علاقه‌ی زیادی به بیت کوین دارد و ظاهرا این علاقه‌ی او نسبت به دوج کوین هم حس می‌شود. او گاها در توییتر خود درباره‌ی دوج‌کوین پست‌هایی می‌گذارد، که محتوای آن‌ها بیشتر شوخی است، اما در همین حین با یک توییت، ارزش و قیمت دوج‌کوین در میان رمزارزها دچار نوسان می‌شود و تغییر می‌کند و بسیاری از مردم‌ عادی، بدون درنگ دوج کوین می‌خرند یا ماین می‌کنند.

توییت‌های ایلان ماسک

گرچه خود ایلان ماسک، در یکی از سمینارهایش در کلاب‌هاوس گفته بود که هدف  وی در مورد توییت‌های دوج‌کوین چیزی جز شوخی و جوک نیست، اما نمی‌توان از تاثیر ایلان ماسک و حمایت او از دوج کوین چشم‌پوشی کرد. او، در یک مصاحبه‌ی دیگر به شوخی اعلام کرده بود که قرار است شهری بسازد که واحد پولی آن فقط رمزارز دوج کوین باشد.

البته ایلان ماسک تنها کسی نبود که نسبت به دوج‌کوین حمایت کرد، بسیاری از سلبریتی‌ها و خواننده‌ها نیز، از جمله اسنوپ داگ، رپر آمریکایی، و جین سیمونز، خواننده‌ی گروه راک Kiss هم وارد این داستان شدند و بنزین بیشتری روی آتش ریختند.


آیا دوج کوین بخریم؟

با حواشی که سهام گیم‌استاپ بدنبال خود داشت و باعث تقابل سرمایه‌گذاران کوچک و سرمایه‌گذاران بزرگ شد، توجه بسیاری از مردم که جزو دسته‌ی سرمایه‌گذاران کوچک بودند به بازار بورس‌و‌سهام، و رمزارزها جلب گردید. ردیت که نقش مهمی در حواشی گیم‌استاپ ایجاد کرده بود، و از آنجایی که بسیاری از مصرف‌کنندگان رمز ارز دوج کوین هم کاربر ردیت بودند، مردم عادی و ردیتورها هم بیشتر از گذشته نسبت به این رمزارز توجه کردند.

سگ معروف ژاپنی و الهام بخش Doge

جدا از اینکه رمرزارز، از هیچ قانون نهادی و سازمانی پیروی نمی‌کرد و بسیار آسان‌تر و قابل دسترس‌تر بود، و نسبت به بیت کوین و دیگر رمزارزها سرعت استخراج و انتقال بیشتری نیز داشت و ارزان‌تر هم بود. مزایای Doge coin، از جمله ارزان بودن آن بیشتر به این دلیل بود که تعداد آن‌ بی‌نهایت است و مانند بیت کوین محدود و نادر نیست. در حالی که بیت کوین فقط می‌تواند 21 میلیون عدد تولید شود؛ Doge لحظه به لحظه در حال تولید است و و منبع نامحدودی دارد.

کدام دوج کوین والت خوب است؟

دوج کوین والت‌ها به دو صورت نسخه‌ی فیزیکی و دیجیتالی در دسترس هستند که نسخه‌ی دیجیتالی از طریق موبایل، کامپیوتر، تحت‌وب یا سخت افزار می‌تواند دوج‌کوین‌هایتان را نگه‌داری کند. والت‌های سخت‌افزاری کمی گران‌تر خواهد بود و پیشنهاد ما به شما استفاده از والت‌های تحت-وب یا موبایلی مطمئن است، تا همیشه قابلیت دسترسی به آن‌هارا داشته باشید. مطلب بهترین کیف پول رمزارز را بخوانید.

دوج کوین قیمت ارزانی دارد

در زیر برخی از کیف پول‌های نگه داری را مشاهده می‌کنید:

DogeChain (Web-Based)

MultiDoge (Web-Based)

DogeCoin Wallet (Android)

IOS Wallet (IOS)

Ledger, Trezor (Hardware)

ATOMIC WALLET

بنیانگذاران دوج کوین چه کسانی هستند؟

بیلی مارکوس، مهندس نرم‌افزار شرکت IBM و جکسون پالمر، مهندس نرم‌افزار شرکت Adobe این رمزارز را به وجود آوردند.

دوج کوین چه کاربردی دارد؟

در گذشته برخی از ردیتورها برای دونیت کردن و حمایت از سابردیت‌ها از Doge coin استفاده می‌کردند، اما رفته رفته در میان همه فراگیر شد.

چرا باید دوج کوین بخریم؟

قیمت Doge coin در حال حاضر حدود 5 سنت است و برخی از سایت‌ها آن را رایگان هم می‌دهند. ایلان ماسک در ترند شدن دوج کوین نقش دارد و شاید این رمزارز در آینده گران شود.

در نهایت

گرچه رمزارزها هنوز جایگاه خود را میان توده‌ی مردم پیدا نکرده‌اند و هنوز در فازهای اولیه خود هستند، اما هیچ‌کس نمی‌داند که آینده‌ی این رمزارزها چه خواهد بود و چه نوسان‌های قیمتی را تجربه خواهند کرد، و به چه قیمتی خواهند رسید! تنها چیزی که می‌توان از آن مطمئن بود، این است که آینده‌ی اقتصادهای جهانی به سوی رمزارزها حرکت می‌کند و بزودی رمزارزهای مختلف مانند دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و دیگر رمزارزها جایگزین پول‌های فیزیکی خواهند شد و باید برای تغییر از همین الان آماده بشویم!

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید