سلاطین شبکه های اجتماعی را بشناسید

کریستیانو رونالدو اینستاگرام

بهترین‌ها همیشه جذاب بودند. رکوردهایی که جا به جا می‌شوند و اعدادی که دائما در حال افزایش هستند. در زمان‌های گذشته ورزشکاران رکوردها را جا به جا می‌کردند اما در عصر جدید تعداد دنبال کنندگان شبکه اجتماعی رکوردها را جا به جا می‌کند. در این مطلب به معرفی سلبریتی‌هایی می‌پردازیم که بیشترین دنبال‌کننده را در شبکه های اجتماعی توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و … دارند تا با آن‌ها بیشتر آشنا شویم، پس با اون یا این همراه باشید.

اینستاگرام (Instagram)

شاید فکر کنید کیم کارداشیان یا جاستین بیبر بیشترین دنبال کننده را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند، اما در واقع اینگونه نیست و یک فوتبالیست گوی رقابت را از آن‌ها ربوده است. مغرور پرتغالی، کریستیانو رونالدو با 227 میلیون دنبال کننده بیشترین دنبال کننده را در میان افراد حاضر در اینستاگرام دارد. در رتبه‌های بعدی آریانا گرانده، دواین جانسون و کایلی جنر قرار گرفته‌اند. البته بیشترین دنبال کننده با حدود 350 میلیون دنبال کننده متعلق به اکانت رسمی اینستاگرام است، اما اون یا این افراد حقیقی را مورد بررسی خود قرار داده.

کریستیانو رونالدو
کریستیانو سلظان اینستاگرام است

درآمد کریستیانو رونالدو از اینستاگرام حدود 10 میلیون دلار بیشتر از درآمدش از تیم یوونتوس است. اخیرا کریستیانو رونالدو با ثروت 1 میلیارد دلاری خود، به اولین فوتبالیست میلیاردر و سومین ورزشکار میلیاردر جهان تبدیل شد. در زمان کودکی معلم رونالدو به او گفته بود با فوتبال نمی‌تواند شکمش را سیر کند اما حالا او درآمد میلیون دلاری دارد و محبوب‌ترین شخص در اینستاگرام است.

توییتر (Twitter)

چند سالی است که مردم ایران بیش از پیش از توییتر استقبال کردند و افراد و کسب و کارهای بسیاری در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. شاید برای شما هم جالب باشد که چه کسی بیشترین دنبال کننده را در توییتر دارد. در جواب باید بگوییم رییس جمهور پیشین آمریکا یعنی باراک اوباما بیشترین دنبال کننده را در توییتر دارد. اوباما شخصیت خاص خودش را در توییت زدن دارد و در حال حاضر بیش از 113 میلیون دنبال کننده دارد. شاید دونالد ترامپ حالا حالاها باید تلاش کند تا به اوباما برسد.

باراک اوباما توییتر
باراک اوباما پادشاه توییتر است

بعد از اوباما، جاستین بیبر با 111 میلیون، کیتی پری با 108 میلیون و ریهانا وتیلور سوییفت هر کدام با بیش از 80 میلیون دنبال کننده، در رده‌های بعدی هستند. دونالد ترامپ در رتبه 9 این دسته بندی قرار می‌گیرد.

ساترا ساسی مانکن را ممنوع کرد! خبر را در اینجا بخوانید.

یوتیوب (Youtube)

در یوتیوب کمی اوضاع فرق می‌کند. یوتیوب سال‌هاست در دستان پادشاه یوتیوب و شناخته‌شده ترین یوتیوبر جهان یعنی پیو دی پای (PewDiePie) قرار دارد. فلیکس آروید الف شلبرگ سوئدی ملقب به پیو دی پای با بیش از 100 میلیون سابسکرایبر بیشترین سابسکرایب را در یوتیوب دارد. داستان پیو دی پای و جذب 100 میلیون سابسکرایبرش شاید برایتان جالب باشد.

پیو دی پای
پیو دی پای قبل از یوتیوب هات‌داگ می‌فروخت

تقریبا حدود 2 سال پیش بود که شرکت T-series و PewDiePie برای بیشترین سابسکرایبر با هم به مبارزه پرداختند. مبارزه‌ی این دو نفر برای به دست آوردن تاج پادشاهی یوتیوب، جنگی نابرابر بود چون بر روی کانال یوتیوب T-series حدود 12 نفر در حال کار هستند و فلیکس شلبرگ یا همان پیو دی پای تنها یک نفر بود. در حال حاضر شرکت T-series بیشترین سابسکرایبر را دارد اما اون یا این افراد حقیقی را بررسی کرده است، به همین دلیل فلیکس نفر اول یوتیوب به حساب می‌آید. ثروت پیو دی پای در سال 2020 حدود 40 میلیون دلار تخمین زده شده است. او در سال 2019 بعد از 8 سال دوستی با Marzia Bisognin با او ازدواج کرد.

تیک تاک (TIK TOK)

با شیوع ویروس کرونا نصب اپلیکیشن تیک تاک بسیار بالا رفت و سهام این شرکت به شدت افزایش یافت. مردم شروع به ضبط کردن چالش جدید تیک تاک کردند و در قرنطینه خانگی آثار ویدیویی خود را با تمام جهان در اپلیکیشن تیک تاک به اشتراک گذاشتند. اما بهترین تیک تاکر جهان کیست؟ بیشترین دنبال کننده را در تیک تاک چه کسی دارد؟ چارلی داملیو (Charlie D’Amelio) رقصنده آمریکایی با بیش از 67 میلیون دنبال کننده و 5 میلیارد لایک، لقب ملکه‌ی تیک تاک را یدک می‌کشد.

چارلی داملیو تیک تاک
چارلی دآملیو ملکه تیک تاک است

چارلی داملیو یک دختر و رقصنده معمولی در آمریکا بود تا این‌که گزارشی با نام ملکه تیک تاک در نیویورک تایمز منتشر شد و اسم او در همه جا پخش شد. دلیل محبوبیت چارلی انرژی مثبت اوست. او در ظرف 7 ماه، 22 میلیون دنبال کننده به دست آورد و لوران گری که رکورددار بیشترین دنبال کننده را داشت، کنار زد. چارلی به برنامه جیمی فالن دعوت شد، در سوپرباول چالش تیک تاک را همراه با جنیفر لوپز راه انداخت و صداگذاری یک انیمیشن را برعهده گرفت. ظرف یک سال زندگی چارلی از این رو به آن رو شد. البته تیک تاک در سال اخیر خابی لیم را هم به خود دید.


فیسبوک (Facebook)

فیسبوک از اولین شبکه‌ های اجتماعی بود که جای خودش را در میان مردم باز کرد، اما رفته رفته با آمدن دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و … فیسبوک به فراموشی سپرده شد. در فیسبوک نیز مانند اینستاگرام این کریستیانو رونالدو است که بیشترین دنبال کننده را دارد. در رتبه‌های بعدی رونالدو، شکیرا خواننده معروف و همسر جرارد پیکه، وین دیزل بازیگر فیلم‌های اکشن، لیونل مسی و امینم رپر معروف قرار گرفته‌اند. رونالدو در سال 2020 حدود 122 میلیون دنبال کننده در فیسبوک داشت که تعدادش هر روز در حال افزایش است.

شبکه های اجتماعی امروزه در زندگی افراد مختلف بسیار تاثیر دارند و می‌توانند زندگی یک نفر را از این رو به اون رو کنند. از این رو دیگر نمی‌توان به شبکه های اجتماعی به چشم یک بازی و سرگرمی نگاه کرد. شما کدام سلبریتی را دنبال کنید در قسمت نظرات برامون بگید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید