خابی لیم (Khaby Lame) کیست؟ (اپدیت 2023)

خابی لیم کیست

امروز با توجه به گسترش دنیای مجازی و بوجود آمدن پلتفرم‌های مختلف، معجزات زیادی در بستر شبکه‌ی اینترنت اتفاق می‌افتد. آدم‌هایی که بر روی این بسترها، تنها با گرفتن یک ویدئوی ساده از خود، تبدیل به ستار‌ه‌های مجازی و آدم‌های معروفی می‌شوند. شبکه‌های مجازی توانسته‌اند فرصت‌های زیادی را برای آدم‌های معمولی و مستعد از هر نوع قشری در هرجایی از دنیا، فراهم کنند. معجزاتی که یک شبه یک فرد را در جایی از دنیا تبدیل به ستاره کرده‌اند. شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک، یکی از همین بسترها بود که توانست به معروف شدن و دیده شدن بسیاری از افراد کمک کند. یکی از این افراد خابی لیم یا همان Khabane Lame بود که در این مطلب قصد داریم نگاهی به او و زندگی‌اش بی‌اندازیم. با اون یا این همراه باشید.

بیوگرافی خابی لیم Khaby Lame

احتمالا شما هم در یکی از شبکه‌های اجتماعی، مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب، تیک‌ تاک و یا دیگر جاها، چهره‌ی او را دیده‌اید. خابانه لیم یا (Khabi Lame) ستاره‌ی سیاه‌پوست معروف تیک‌تاک است که در سال 2000 و در 9 مارس به دنیا آمده‌ است و در حال حاضر 21 سال سن دارد. خابی لیم اصالتا از کشور سنگال می‌باشد اما او هم‌اکنون در کشور ایتالیا زندگی می‌کند و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین تیک تاکر‌های ایتالیا شده است. او تا ژوئن 2021 رتبه‌ی سومین پیج پربازدید تیک تاک را داشت که فالور های زیادی را نیز کسب کرده بود.

خابی لیم تیک تاکر
حداقل یک بار هم ویدیوها او را دیدید

خابی لیم در یکی از شهرهای ایتالیا به اسم چیواسو بدنیا آمده است و ورزش‌های زیادی را نیز امتحان کرده است. مثلا او مدتی فوتبال و بسکتبال بازی می‌کرد و حتی در دبیرستان نیز جزو تیم قهرمانی مدرسه بود. اما داستان تیک تاک خابی لیم از زمانی شروع شد که ویروسی به اسم کرونا در جهان همه‌گیر شد و به سرعت همه جا را قرنطینه اعلام کردند. تیک تاک در این هنگام، یکی از پلتفرم‌هایی شد که کاربران زیادی را داشت. خابی لیم نیز در مارس 2020 پست گذاشتن بر روی تیک تاک را شروع کرد و پس از معروف شدنش در دسامبر 2020 بر روی مجله‌ی DLuiRepubblica بعنوان مدل انتخاب شد.

خابی لیم تیک تاکر
وی بسیار در محبوب است

موفقیت خابی لیم در تیک تاک

وی در آپریل 2021 از دیگر تیک تاکرهای ایتالیایی بسیار جلو زد و یکی از تیک تاکرهای محبوب ایتالیایی شد که بیشترین فالورها را داشت. در حال حاضر خابی بیشتر از 75 میلیون فالور در تیک تاک دارد و در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام نیز بیشتر از 24 میلیون فالور را داراست که نشان‌دهنده‌ی معروفیت اوست. خابی لیم رتبه‌ی سومین تیک تاکر پربازدید را در سطح جهان دارد و در خود ایتالیا نیز بسیار فالور زیادی را داراست. حتی بیشتر ویدئوهای او زیرنویس ایتالیایی و انگلیسی را بصورت فعال و باهم دارند.

اما شاید برایتان سوال بشود که خابی لیم چگونه پست‌هایی را در تیک تاک خود می‌گذارد؟ و چگونه معروف شده است؟ بیشتر ویدیوهای او ری اکشن‌هایی از خودش نسبت به ویدئوهایی هستند که در دسته‌بندی لایف هک قرار می‌گیرند.


ویدئوهای لایف هک (Life Hack) با هدف نکات مفید و جالب برای موقعیت‌های زندگی ساخته می‌شوند که امروزه بسیاری از آن‌ها به جای آسان بودن، پیچیده شده‌اند. خابی لیم نیز با ویدئوهای ری‌ اکشن خود که کوتاه و خنده‌دار هستند، به افرادی که کارهای ساده و آسان را بسیار سخت و پیچیده انجام می‌دهند طعنه و کنایه می‌زند.

در حال حاضر، بازدید ویدیوهای او از دیگر تیک تاکرهای معروف مثل جیسون درلو، لورن گری و دیکسی داملیو نیز بیشتر بوده است و توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده است. ویدئوهای خابی لیم نه تنها روی تیک تاک، بلکه بر روی دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز بازدید زیادی را به همراه داشته است و ویدئوهای او را حتی در یوتوب و اینستاگرام و تلگرام نیز بسیار مشاهده می‌کنید. احتمال می‌رود که اگر همین نرخ رشد بالا را د‌اشته باشد از دیگر ستاره‌های تیک تاک مانند ادیسون ری و چارلی داملیو نیز جلو بزند. اما این‌که ویدئوهای طنز خابی لیم ر رتبه‌های بالای تیک تاک قرار بگیرد یا خیر؛ می‌تواند چالشی مهمی برای وی باشد.

خابی لیم khaby lame
چهره پوکرفیس او تبدیل به میم شده است

اما برای فعلا، خابی لیم فن بیس بزرگی را دارد که مخاطبان گسترده‌ای را از هرکشور تشکیل داده‌اند. آدم‌های زیادی او را دوست دارند و از نوع محتوای او و چهره‌ی پوکرفیس او خوشحال می‌شوند. یکی از طرفداران او بعنوان مثال نوشته بود: “ترجیح می‌دهم که چیزها را از خابی لیم یاد بگیرم تا اینکه به مدرسه بروم” یا مثلا یکی دیگر از طرفدارهای او گفته بود که:“چه نیازی به مدرسه‌ها داریم وقتی خابی لیم رو داریم؟ “

با اینکه خابی لیم طرفداران زیادی را دارد، اما دسته‌ای از مخاطب‌های شبکه‌ی اجتماعی اصلا از نوع ویدئوهای او و محتوای خابی لیم لذت نمی‌برند. به نظر بیشتر آن‌ها خابی لیم محتوای خاصی ندارد و تنها اشتباهات افراد را درست انجام می‌دهد، در حالی‌که خودمان بسیار بلدیم این کارها را درست انجام دهیم، و خابی لیم تنها کسی‌ است که از این کار پول در می‌آورد.

خابی لیم کیست
او بامزه و نکته‌سنج است

ارزش خالص دارایی خابی لیم در سطح اینترنت به صورت دقیق مشخص نیست اما او از طریق پلتفرم تیک تاک و گرفتن اسپانسرهای مختلف و همکاری با برندها، توانسته درآمد بالایی داشته باشد و حتی بسیاری از یوتوبرها نیز قصد همکاری با او را دارند.

علی‌رغم این همه موفقیت اما، او هنوز موفق به دریافت شهروندی ایتالیا نشده است. البته نداشتن شهروندی ایتالیا برای او فعلا مشکلاتی ایجاد نکرده است و می‌تواند به راحتی زندگی خود را در ایتالیا بگذراند. خود خابی لیم در یکی از مصاحبه‌هایش نیز می‌گوید:

“راستش، نیازی به یک برگه کاغذ ندارم که هویت خودم را به عنوان یک ایتالیایی معرفی کنم و تا به امروز نیز نداشتن این برگه مشکلی برایم ایجاد نکرده است.”

KHABY LAME

به صورت خلاصه، او مشکلی با نداشتن پاسپورت ایتالیایی ندارد ولی در تلاش است که تا شهروندی خود را از ایتالیا بگیرد و در حال طی کردن روند قانونی آن است.

در نهایت

به گفته‌ی خود خابی لیم چیزی که ویدئوهای او را جالب می‌کند، صورت و رفتار اوست که توانسته بسیاری از مردم‌ها را بخنداند. رشد او در سطح اینترنت تا هنوز نیز بسیار بالا بوده است و حتی هم‌اکنون نیز در حال رشد است که موفقیت او را دو چندان نیز می‌کند. خابی ویدئوهای جالبی را در سطح اینترنت دارد که بسیاری از آن‌ها می‌توانند سرگرم‌کننده و بامزه باشند. این ستاره‌ی سنگالی-ایتالیایی معروفیت و درآمد بالایی را از تولید این ویدئوها کسب کرده است.

اگر این مطلب را دوست دارید سری به مطلب بیوگرافی بیلی ایلیش بزنید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید