دیسکورد چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

دیسکورد چیست

بازی‌های ویدیویی و اینترنت مانند چیپس و ماست موسیر هستند. با استفاده از اینترنت، دیگر نیازی نیست دوستان خود را دور هم جمع کنید و سر و صدای شما باعث آزار دیگران شود. با استفاده از اینترنت می‌توان تمام دوستان خود را از سراسر جهان به رقابت و گفت‌وگو دعوت کنید تا با شما بازی کنند. بازی‌های چند نفره بدون حرف زدن و کوری خواندن برای یکدیگر کیفی ندارد، به همین دلیل دیسکورد (Discord) آمده است تا این معضل را برای گیمرها حل کند. با اون یا این همراه باشید تا بدانیم دیسکورد چیست و چه کاربردی در دنیای بازی و سرگرمی دارد.

دیسکورد چیست؟

با بیش از 250 میلیون کاربر، دیسکورد از محبوب‌ترین راه‌هایی است که گیمرها به صورت آنلاین می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و از طریق هدست گوش همدیگر را کَر کنند. این برنامه به کاربرانش اجازه می‌دهد تا مستقیماً از طریق صدا، تصویر یا متن با دوستانشان و دیگر کاربران ارتباط برقرار کرده و به سرورهایی بپیوندند که در آن اجتماعات بزرگی برای گفت‌وگو وجود دارد.

چت در دیسکورد
ربات چت در دیسکورد نیز وجود دارد، پس مراقب باشید

تمرکز دیسکورد قطعا روی بازی آنلاین و گیم است، اما با این حال، هر جامعه آنلاین می‌تواند از ویژگی‌ها و کاربردهای دیسکورد استفاده کند. برخی از کانال‌های تلگرامی نیز به جای زدن گروه در تلگرام برای ارتباط بیشتر گروه‌های دیسکورد تشکیل می‌دهند و در ساعت مشخصی به بحث در مورد موضوع خاصی می‌پردازند. برخی از شرکت‌های بزرگ نیز از دیسکورد استفاده می‌کنند تا هم فضای رسمی کاری را از بین ببرند و هم حس به روز بودن را به کارمندان خود القا کنند.


چگونه در دیسکورد (Discord) ثبت نام کنیم؟

راه‌های ارتباطی بسیاری در حین بازی آنلاین وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها در کنسول یا سیستم عامل خاص عمل نمی‌کنند، اما دیسکورد موفق شده است تا با حساب کاربری Xbox ادغام شود و همچنین با روش‌های غیر رسمی نیز می‌توان آن را به اکانت پلی استیشن خود متصل کرد. دیسکورد 100 در صد رایگان است و امکاناتی را فراهم آورده است که اگر نمی‌خواهید بازی کنید، بتوانید با همکلاسی‌ها، همکاران یا دوستان خود به صورت کاملا رایگان مکالمه تصویری و چت کنید.

دانلود اپ دیسکورد
اپلیکیشن دیسکورد برای بیشتر سیستم عامل‌ها وجود دارد

عضویت در Discord به راحتی استفاده از سرویس‌های دیگر در مرورگر لپ‌تاپ یا دانلود اپلیکیشن رایگان موجود برای Android ، IOS ، Linux ، macOS و Windows است. بعد از ثبت‌نام و اطلاعات خواسته شده شما باید به دنبال سرورها بگردید یا یک دعوت‌نامه از سوی یکی از سرورها و اجتماعات داشته باشید. حتی خودتان نیز می‌توانید یک کانال و سرور ایجاد کنید و دوستان خود را به آن دعوت کنید تا درباره موضوعات مختلف به بحث و گفت‌وگو در برنامه دیسکورد بپردازید.

هنگام ایجاد کانال، می‌توانید آن‌ها را نیز بر اساس دسته بندی، مرتب کنید. در صفحه اکانت شما، سرورها و کانال‌های موجود در سمت چپ صفحه ظاهر می‌شوند. لیست اعضای سرور در سمت راست و در بالا (یا پایین تلفن همراه) می‌توانید دوستان و سرورها را جستجو کنید و ببینید آیا آن‌ها در سرور دیگری فعال هستند یا خیر؟

لوگو دیسکورد
لوگو دیسکورد بسیار بامزه است

یک کاربر ساده می‌تواند به 100 سرور متصل شود. دیسکورد قابلیت‌های بسیاری را طراحی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد در هر سرور با نام‌های مختلفی حضور داشته باشد و همچنین دوستان خود را از یک سرور به سرور دیگر دعوت کنند. برای مثال اگر در سرور بازی God of war نام شما کراتوس کبیر باشد، ممکن است در سرور گروه موسیقی Twenty one pilots بخواهید نام خود را بندیتو 21 بگذارید. هر سرور می‌تواند 500 هزار عضو داشته باشد اما اگر هر سرور بالای 25 هزار نفر عضو فعال و آنلاین در دیسکورد داشته باشد، باید با پشتیبانی دیسکورد ارتباط برقرار کند تا فضای بیشتری به او بدهند تا کاربرانش مشکل برقراری ارتباط را نداشته باشند.


چگونه از دیسکورد استفاده کنیم؟

تا به اینجا با این‌که دیسکورد چیست و چه کاربردی دارد آشنا شدید، حال می‌خواهیم بفهمیم که چگونه از دیسکورد استفاده کنیم؟ بعد از ثبت‌نام و عضو شدن در یکی از سرورها و کانال‌ها، نوبت به استفاده از دیسکورد و کشف قابلیت‌های آن می‌رسد. شما گروهی از دوستان خود را دارید که با هم فیفا یا PES بازی می‌کنید یا در بازی کانتر دو گروه می‌شوید و می‌خواهید با هم به رقابت بپردازید، همه شما می‌توانید به صورت یکپارچه از Discord استفاده کنید. فرقی ندارد صحبت شما درباره چه چیزی باشد، از میزان تلفات تا چگونگی وضع آب و هوا! این پلتفرم آنلاین یک جایگزین مخصوص برای برنامه‌های چت صوتی مانند subpar برای Nintendo Switch Online است. درست است دیسکورد کاملا رایگان است اما برای امکانات ویژه می‌توانید اکانت پرمیوم دیسکورد نیترو را بگیرید که 5 دلار در ماه یا 50 دلار در سال قیمت دارد.

دیسکورد نیترو چیست
قابلیت‌های ویژه را با دیسکورد نیترو داشته باشید

در دیسکورد هم سروهای اختصاصی وجود دارد و هم سرورهای عمومی. سرورهای اختصاصی مخصوص شما و دوستانتان است و در سرورهای عمومی با افراد غریبه دائما در حال گفت‌وگو هستید و هر از چند گاهی صدای جیغ و فریاد یک نفر درمی‌آید که خوشایند نیست. دیسکورد اگرچه دارای ویژگی‌های ویدیویی است، اما با توییچ و سایر سیستم عامل‌های استریم بازی ویدیویی رقابت نمی‌کند. در عوض، بیشتر در قالب یک سرویس مکمل برای توییچ و دیگر سرویس‌های استریم عمل می‌کند. در حالی که به تماشای استریم بازی مورد علاقه‌تان نشستید، می‌توانید با سایر طرفداران در کانال Discord ارتباط برقرار کنید. در سال 2018، رپر کانادایی Drake و نینجا از محبوب‌ترین استریمرهای توییچ، فورتنایت بازی می‌کردند و از پلتفرم دیسکورد برای برقراری ارتباط استفاده کردند. استریمرها حتی می توانند طرفداران خود را که اکانت دیسکورد دارند را با حساب‌های میکسر، Patreon Twitch یا YouTube خود همگام سازی کنند. بسیاری از استریمرها برای کسب درآمد از یوتیوب این کار را انجام می‌دهند.


در دیسکورد چت کنیم
صفحه کاربری دیسکورد

در نهایت، امروزه دیسکورد فقط برای گیمرها نیست و کاربران دیگر هم می‌توانند استفاده کنند. اکانت اسپاتیفای، اکانت ایکس‌بتکس لایو و بسیاری از اکانت‌های دیگر با دیسکورد همگام‌سازی می‌شوند. در شیوع ویروس کرونا دیسکورد توانست کاربران زیادی را جذب خود کند، به همین دلیل به سرعت محبوب شد و حالا جزو پراستفاده‌ترین پلتفرم‌های آنلاین است.

دیسکورد را از کجا دانلود کنم؟

دیسکورد را می‌توانید به راحتی از پلی استور و اپل استور دانلود کنید.

دیسکورد مانند کلاب هاوس دعوتنامه می‌خواهد؟

خیر، دیسکورد مانند کلاب هاوس نیازی به دعوتنامه ندارد و به راحتی می‌توانید به سرورها بروید و صحبت کنید.

دیسکورد برای گیمرهاست؟

خیر، دیسکورد در دسترس همه وجود دارد و می‌توانید درباره هر چیزی صحبت کنید، اما گیمرها از دیسکورد بسیار استفاده می‌کنند.

اگر از این مطلب لذت بردید، به احتمال از مطالب بهترین بازی های سال 2020 و نوب چیست نیز لذت ببرید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید