ردمی نوت 11 را در سال 2023 بخرم؟

گوشی ردمی نوت 11 پرو

شیائومی، خانواده گوشی ردمی نوت را هرساله با هدف حاکمیت بر بازار گوشی میان رده شیائومی تولید می‌کند. بحث رقابت با خانواده‌ی A سامسونگ که پیش بیاید، گوشی‌ های ردمی نوت شیائومی اولین رقبای قدری هستند که به ذهن می‌رسند و در واقع حرفی نیز برای گفتن دارند. حالا شیائومی خانواده‌ی ردمی نوت 11 را معرفی کرده که طبق اعلام خود شرکت شیائومی، مشخصه‌ی اصلی آنها پشتیبانی از اینترنت نسل جدید یعنی 5G خواهد بود. انتظار می‌رود که خانواده‌ی ردمی نوت 11 عملکرد بهتری نسبت به ردمی نوت 9 و ردمی نوت 10 د‌اشته باشند.  چرا که یکی دیگر از تغییرات این نسل، استفاده از پردازنده‌های جدید مدیاتک است.

با اون یا این همراه باشید.

ردمی نوت 11 معمولی

اولین عضو از خانواده‌ی ردمی نوت 11 و کم‌قیمت‌ترین در این سری از گوشی‌های ردمی، گوشی ردمی نوت 11 معمولی می‌باشد که با طراحی مدرن‌تر از نسل قبل، با چهار دوربین در پشت و یک دوربین Hole-Punch در جلو عرضه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی پوکو

گوشی ردمی نوت 11 ضخامت 8.8 میلی‌متری و وزنی 195 گرمی دارد که برای یک گوشی میان‌رده بسیار متناسب است. گوشی ردمی نوت 11 معمولی، از صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن 1080 استفاده می‌کند که با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی مجهز است. نرخ تازه‌سازی بالاتر از 60 هرتز مدت زیادیست که بر روی نمایشگر‌های LCD نیز آمده‌اند و بسیاری از دوستداران گوشی‌های هوشمند را خوشحال کردند.

ردمی نوت 11 معمولی | در رنگ‌های مختلف.

مهم‌ترین تفاوت این گوشی با نسل قبل استفاده از پردازنده‌های جدید مدیاتک با نام Dimensity می‌باشد. گوشی ردمی نوت 11 معمولی از Dimensity 810 استفاده می‌کند که با پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم، این ویژگی را نیز برای این گوشی گنجانده است.

دوربین شیائومی برای گوشی ردمی نوت 11 معمولی، این‌بار، یک سنسور 50 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی خود بکار برده که با لنز واید 26 میلی‌متری قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را نیز داراست.

لنزهای دیگر گوشی، یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکلسی‌ست. گوشی ردمی نوت 11 معمولی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت‌های بالایی چون 4k را نیز فراهم کرده است تا قدرت دوربین خود را ثابت کند.

ردمی نوت 11
ردمی نوت 11 قدرتمند

شیائومی، در گوشی ردمی نوت 11 همانند دیگر گوشی‌های خود اشعه‌ی اینفرارد را نیز در بدنه‌ی گوشی تعبیه کرده که می‌تواند به عنوان کنترل هوشمند برای وسایل الکترونیکی استفاده شود.

حسگر اثر انگشت نیز بر روی همین بدنه با دکمه‌ی پاور ادغام شده که از امنیت و سرعت بالایی برخوردار می‌باشد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپری و سرعت شارژ 33 واتی اشاره کرد که در یک ساعت می‌تواند از صفر تا صد، گوشی را شارژ نماید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی مخصوص بازی

ردمی نوت 11 لیمیتد
گوشی ردمی نوت 11 لیمیتد ادیشن

شیائومی برای سال جدید، این گوشی را مهم‌ترین رقیب میان‌رده‌ها در بازار می‌داند و برای ثابت کردن حرف خود، ویژگی‌های رده بالایی را نیز در آن قرار داده است که مطمئنا در این رنج قیمتی تا حدودی عجیب خواهد بود. البته این نوع از استراتژی‌های هوشمندانه شیائومی، برای بار اول نیست که توسط این شرکت چینی محبوب در بازار گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شود.

گوشی ردمی نوت 11 را می‌توان جایگزین مناسبی برای ردمی نوت 10 از سال قبل و یا دیگر رقبای خود دانست که با قیمتی تقریبا متوسط و ویژگی‌هایی بهتر، می‌تواند گزینه‌ی متناسب‌تری در میان دیگر گوشی‌ها باشد.

ردمی نوت 11 پرو

دومین عضو از سری گوشی‌های ردمی نوت 11، با نام گوشی ردمی نوت 11 پرو به بازار روانه می‌گردد. گوشی ردمی نوت 11 پرو را می‌توان ارتقای بزرگتری نسبت به ردمی نوت 11 معمولی دانست. اما علی‌رغم این ارتقا و مقایسه‌ی ویژگی‌های هردو گوشی بر روی کاغذ،  تفاوت چندانی در استفاد‌ی روزمره به چشم نخواهد خورد.

گوشی ردمی نوت 11 پرو نیز از همان طراحی ردمی نوت 11 معمولی در ظاهر خود استفاده کرده است. اما همین که صفحه‌نمایش گوشی را روشن کنید متوجه خواهید شد که پیکسل‌های مشکی، تاریک‌تر از قبل دیده خواهند شد.

ردمی نوت 11 پرو | پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت.

استفاده از یک پنل Amoled سامسونگ بجای LCD برای صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 اولین تفاوتی‌ست که گوشی ردمی نوت 11 پرو از آن برخوردار است. همچنین میزان نرخ تازه‌سازی در این صفحه‌ نمایش نیز به 120 هرتز رسیده که آن را چند قدم بالاتر از نسخه‌ی معمولی این گوشی می‌گذارد.

اثر انگشت نیز مانند گوشی ردمی نوت 11 معمولی در بدنه‌ی گوشی و بر روی دکمه‌ پاور قرار گرفته است. وزن گوشی ردمی نوت 11 پرو، کمی بیشتر شده و به عدد 207 گرم و از طرفی ضخامت آن کم‌تر و به 8.3 میلی‌متر رسیده است.

خرید گوشی ردمی نوت 11
خانواده ردمی نوت 11 بسیار شبیه هم هستند

پردازنده‌ی رده بالاتر مدیاتک با نام Dimensity 920 5G دومین تفاوتی‌ست که در این گوشی وجود دارد. پردازنده‌ای میان‌رده ولی قدرتمندتر و یک سطح بالاتر از سری هشتم که توانایی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد و تنها نقطه‌ی اشتراکش با Dimensity 810 پشتیبانی از اینترنت 5G می‌باشد. شیائومی برای همه‌ی مدل‌های خانواده ردمی نوت 11، اینترنت نسل پنجم را فراهم گردانده است.

پیشنهاد مطالعه: گوشی پرچمدار شیائومی

سومین و شاید مهم‌ترین تفاوت در این گوشی، شاید استفاده از یک دوربین 108 مگاپیکسلی باشد. سنسوری که آن را پیش‌تر در تنه‌ی پرچمدارانی چون گلکسی S21 اولترا دیدیم. البته این سنسور در گوشی‌های قبلی شیائومی اعم از میان‌رده و پرچمدار نیز استفاده شده بود.

گوشی شیائومی ردمی نوت 11
پردازنده مدیاتک 910 برای اولین بار استفاده می‌شود

جدا از دوربین 108 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 8، یک دوربین تله‌فوتو 2، و یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی نیز در این گوشی تعبیه شده است. چهارمین و آخرین تفاوت ردمی نوت 11 پرو نسبت به معمولی را می‌توان باطری آن و سرعت شارژ آن در نظر گرفت.

گوشی ردمی نوت 11 پرو از یک باتری 5160 میلی‌آمپری استفاده می‌کند و به ادعای شیائومی، می‌تواند با سرعت شارژ سریع 67 واتی، تنها در 40 دقیقه گوشی را کامل و 100 درصد شارژ نماید. گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو در رنگ‌های جذابی چون مشکی، سبز، بنفش، آبی در دسترس خواهد بود.

ردمی نوت 11 پرو پلاس

ردمی نوت 11 پرو پلاس سومین مدلی‌ست که امسال با دیگر گوشی‌های ردمی نوت 11 عرضه می‌شود. ردمی نوت 11 پرو پلاس بیشترین شباهت را به عضو وسط این خانواده، یعنی ردمی نوت 11 پرو دارد. گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر ‌‌طراحی، هنوز هم همان ظاهر دو گوشی دیگر این سری را در پیش گرفته است.

به طوری که اگر این سه مدل را بر روی یک میز قرار دهید، امکان ندارد به راحتی متوجه بشوید که کدام مدل معمولی، پرو، و پرو پلاس خواهد بود. گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس نیز از صفحه 120 هرتزی با رزولوشن 1080 استفاده می‌کند که از پنل Amoled ساخته شده است.

ردمی نوت 11 پرو پلاس | صفحه نمایش باکیفیت، همراه با دوربین 108 مگاپیکسلی.

ضخامت این گوشی 8.3 میلی‌متر و وزن آن 204 گرم می‌باشد. در بخش پردازنده همان چیپست مدیاتک Dimensity 920 5G استفاده گردیده که با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌گردد.

دوربین گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس، سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده شده در ردمی نوت 11 پرو می‌باشد و دقیقا همان ویژگی‌های نرم‌افزاری را نیز به همراه دارد. تنها تفاوت اصلی گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس با گوشی ردمی نوت 11 پرو را می‌توان باتری کوچک‌ترِ نسخه‌ی پروپلاس دانست.

ردمی نوت 11 پرو پلاس
ردمی نوت 11 پرو پلاس قدرتمند است

شیائومی برای این گوشی به جای باتری‌های 5000 میلی‌آمپری، از یک باتری 4500 میلی‌آمپری استفاده کرده است که در اول شاید عجیب بنظر برسد؛ اما شیائومی مدعی‌ست که این گوشی شارژ 120 واتی را پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از صفر تا صد را فقط در 15 دقیقه شارژ کند.

این مسئله بزرگترین موضوعی‌ست که شیائومی در مورد این گوشی آن را تبلیغ کرده است. برای گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس ویژگی‌های اضافه‌تر زیادی در نظر گرفته نشده و انگیزه‌ی شیائومی از تولید نسخه‌ی پروپلاس گوشی ردمی نوت 11 واقعا آشکار نیست. چرا که بسیاری از ویژگی‌های این گوشی را نسخه‌ی پرو نیز داراست.

آیا در سال 2023 بخرم؟

جواب می‌تواند بستگی به نیازهای شما باشد. با آمدن ردمی نوت 12 در سال 2023 ارزش خرید سری 11 این خانواده کم شده است، اما این بدین معنا نیست که این گوشی‌ها از رده خارج شدند.

اگر می‌خواهید هزینه کمتری کنید اما امکانات بیشتری بگیرید انتخاب ردمی نوت 11 چرو و پرو پلاس می‌تواند در سال 2023 بسیار خوب باشد، اما اگر عاشق تکنولوژی جدیدتر هستید خانواده ردمی نوت 12 را انتخاب کنید و تا چند سال خیال خودتان را راحت کنید.

سخن آخر

گوشی‌های شیائومی گستردگی بالایی را دارند. شیائومی هرروز مدل‌های جدیدی را به بازار روانه می‌کند و امسال نیز با معزفی خانواده‌ی ردمی نوت 11 حضور پررنگ‌ خود را اعلام کرده است. گوشی‌های شیائومی ردمی نوت 11 معمولی، ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو پلاس که شیائومی آن ها را با قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی معرفی کرده است، می‌توانند انتخاب خوبی برای امسال باشند.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید