فصل دوم سریال ویچر؛ داستان گرالت ادامه دارد

فصل دوم سریال ویچر

ویچر (The Witcher) از پرفروش‌ترین رمان‌های فانتزی-تخیلی‌ست که فرنچایزِ آن از پرطرفدارترین فرنچایز‌ها محسوب می‌شود. بازی‌های ویچر نیز جزو بهترین مجموعه‌ی بازی هستند که حتی تا به امروز محبوبیت خود را در میان دیگر بازی‌ها حفظ کرده است، اما سریال ویچر که در سال 2019 به نظارت نتفلیکس منتشر شد و برگی دیگر از داستان‌های این دنیای تاریک و مخوف نویسنده‌ی لهستانی رمان، آندژی ساپکوفسکی است. این سریال در ژانر اکشن، درام و فانتزی تولید شد و فصل اول آن توانست موفقیت بزرگی برای شبکه‌ی نتفلیکس نیز باشد. حالا نتفلیکس با فصل دوم سریال ویچر در اواخر 2021 باز می‌گردد. و خیلی از طرفداران این فرنچایز بیش‌تر از هرچیزی منتظر فصل دوم سریال ویچر هستند تا عطش آن‌ها خاموش شود. با اون یا این همراه باشید تا نگاهی کلی به سریال ویچر و فصل دوم آن داشته باشیم.

موفقیت فصل اول، هنری کویل دیگر سوپرمن نیست

در طول تاریخ سینما، اصولا بیشتر اقتباس‌های سینمایی از رمان‌ها و بازی‌ها ناموفق بوده‌اند. یعنی بیشتر آن‌ها علی‌رغم فروش بالای خود، و جلب توجه زیاد مخاطبین نتوانسته‌اند یک اثر واقعا خوب در بی‌آیند که باعث شده دید کلیِ اکثر مخاطبین به آثار اقتباسی پُر از بدبینی و بدنگری باشد. اما ویچر توانست بهتر از دیگر آثار اقتباسی عمل کند و خودی نشان داد.

هنری کویل در نقش گرالت جا افتاده است

سریال ویچر علی‌رغم نقدهای مثبت و منفی زیاد یک اثر متوسط رو به بالا بود که به دیدگاه بسیاری می‌توانست بهتر از این‌ها هم ساخته شود و به دیدگاه برخی دیگر، سریال تا همین الان هم خیلی خوب پرداخته شده بود. اما با همه‌ی حرف و حدیث‌ها حول سریال ویچر، نتفلیکس مدتی بعد از انتشار سریال اعلام کرد که ویچر پربازدیدترین سریال نتفلیکس است و چیزی حدود 76 میلیون بیننده داشته است. این تنها آماری‌ست که از شبکه‌ی خود نتفلیکس گزارش شده و آمار واقعی احتمالا بیشتر از این نیز باشد. ویچر توانست موفقیت بزرگی برای شبکه‌ی نتفلیکس باشد، سریالی که از پرهزینه‌ترین سریال‌های نتفلیکس محسوب می‌شود، توانست فقط در یک فصل هشت قسمتی چیزی حدود 80 میلیون دلار فروش رود.

سریال ویچر فصل دوم
سیری نقش مهمی در فصل دوم سریال ویچر دارد

موفقیت این سریال حتی قبل از انتشار آن، بدلیل محبوبیت بالای این فرنچایز پیش‌بینی می‌شد. نتفلیکس نیز پا پیش گذاشت و حتی قبل از انتشار فصل اول آن‌را برای فصل دوم تمدید کرد. گرچه فصل اول سریال، فقط بر اساس دوتا از سری رمان‌های ویچر بود؛ اما باعث شد که فروش کتاب و رمان‌های کل سری ویچر نیز بعد از سریال آن چندبرابر شود و تقاضاها بالا برود.

در حالت کلی اگر بخواهیم دلایل موفقیت فصل اول سریال ویچر را بررسی کنیم، می‌توانیم آن‌را به سه علت پیش‌رو جذر بگیریم: داشتن پیش زمینه‌ای قوی با مجموعه رمان‌ها و بازی‌های معروف ویچر که باعث شد بسیاری از مخاطبین نسبت به دیدن آن هیجان‌ داشته باشند. همچنین بعد از اتمام سریال گیم آف ترونز، کمبود یک سریال فانتزی و قوی در میان دیگر سریال‌ها حس می‌شد که ویچر توانست جایگزین خوبی شود. همچنین بازیگری هنری کویل بعنوان نقش اصلی و ساخت یک تریلر جذاب را نیز از دیگر مسائل موفقیت این سریال دانست.

فصل دوم سریال ویچر
آنیا چالوترا خود را به عنوان یک بازیگر آینده دار معرفی کرد

با همه‌ی این‌ها سریال ویچر توانست یک موفقیت عظیم برای نتفلیکس باشد و بسیاری از گیمرها و طرفداران دنیای فانتزی را نیز به سمت خود کشاند. و احتمال این نیز زیاد است که نتفلیکس، ویچر را برای مدت طولانی‌‌ای بر روی شبکه‌اش نگه‌دارد و ساخت آن‌را ادامه بدهد.

خلاصه داستان

نویسندگی فیلمنامه‌ی فصل اول ویچر را لورن اشمیت هیسریچ بر عهده داشت که پیش‌تر او را با سریال ابرقهرمانی دردویل که با همکاری نتفلیکس ساخته شده بود، می‌شناسیم. او سریال ویچر را نیز بر اساس رمان اصلی‌ و فرنچایز کلی‌‌اش نوشته است. اما داستان فصل اول سریال ویچر چیست؟

سریال ویچر روایتگرِ یک داستان حماسی از گرالتِ ریویا‌ به هنرمندی هنری کویل است. گرالت یک شکارچی هیولاست که تنها کار می‌کند و در کارش حرفه‌ای است. اما درگیر پیدا کردن جایگاه خود در دنیای اطراف خود نیز شده؛ جایی که بیشتر اوقات، انسان‌ها خطرنا‌ک‌تر و خبیث‌تر از هیولاها و شیاطینی هستند که گرالت با آنها روبرو می‌شود. اما دست سرنوشت، گرالت را به طرف یک جادوگر قدرتمند و یک شاه‌دخت جوان با موهبتی خاص و مرموز می‌کشاند. حالا این سه نفر باید مستقل و محافظه‌کارانه همراه با یکدیگر از سرزمینی که روز به روز خطرنا‌ک‌تر می‌شود عبور کنند و در این راه درگیر خطراتی نیز می‌شوند.

فصل دوم هیچان انگیزتر است

فصل دوم سریال ویچر

و اما فیلمبرداری فصل دوم سریال ویچر که انتشار آن برای سه ماه آخر سال 2021 پیش‌بینی می‌شود در ماه آپریل به اتمام رسیده است. و شاهد برگشت هنری کویل در نقش گرالت ریویا خواهیم بود. انتظار می‌رود که داستان فصل دوم ویچر بسیار ساده‌تر و خطی‌تر نسبت به فصل یک آن باشد و پیگیری و دنبال کردن روند قصه نیز آسان‌تر شده باشد. طبق اخبار بدست رسیده در این فصل شاهد حضور بازیگران جدیدی خواهیم بود که این به معنای اضافه شدن شخصیت‌های جدیدی نیز می‌باشد. احتمالا در فصل دوم ویچر، دیگر ویچر‌ها را نیز ببینیم و کارکتر‌های فیلمنامه و سریال بسیار گسترده‌تر از قبل شود.

هنری کویل در فیلمبرداری فصل دوم

بسیاری نیز احتمال این را می‌دهند که شاهد شخصیت‌های مجموعه‌ بازی‌های ویچر نیز در فصل دوم باشیم، و فصل دوم نیز رفرنس‌هایی به بازی‌ها و رمان‌های ویچر داشته باشد. هنوز تریلر و تیزری برای فصل دوم ویچر منتشر نشده است و احتمالا بزودی باید شاهد یک تیزر کوتاه برای فصل دوم باشیم.

پیشنهاد مطالعه: بهترین فیلم برگرفته از کتاب در ژانر فانتزی

داستان فصل دوم ویچر

در فصل دوم سریال ویچر، گرالت ریویا که متقاعد شده است ینیفر در جنگ سودان جان باخته است، حال باید پرنسس سیریلیا را به امن‌ترین مکانی که می‌شناسد ببرد و آن‌ هم خانه‌ی کودکی‌اش یعنی خانه‌ی کائر مورهن است. در حالی که دنیای اطراف آن‌ها در هرج و مرج است، ویچر باید از چیزی خطرنا‌ک‌تر در برابر دختر از او محافظت کند که قدرت مرموزِ درونِ دختر می‌باشد. سازندگان ویچر نیز اعلام کرده‌اند که پرش زمانی فصل دوم کم‌تر شده است و خط داستانی سریال نیز بسیار ساده‌تر و گیراتر برای مخاطبین خواهد بود.

ساخت انیمیشن و اسپین‌آف ویچر

از دیگر نکات گفتنی اما، این است که نتفلیکس مدت‌ها پیش برای سریال ویچر یک اسپین‌آف را نیز در برنامه‌ی ساخت قرار داده است. یک لایو اکشن با 6 قسمت که راجع به اولین ویچر است و داستان 1200 سال قبل از گرالت ریویا را روایت می‌کند. هنگامی‌که دنیای شیاطین، غول‌ها، الف‌ها و انسان‌ها یکپارچه بود و اولین ویچر بدنیا آمد. از نویسندگان این سریال لارن اشمیت هیسریچ و دکلان ده بارا را می‌توان نام برد که احتمالا بازیگران جدیدی را برای این سریال انتخاب کنند.

سریال ویچر فصل دوم
این انیمه می‌تواند جذاب باشد

اما راجع به انیمیشن ویچر که نام آن The Witcher: Nightmare of the Wolf می‌باشد، نتفلیکس تاریخ انتشاری را برای آن مقرر نکرده است، اما شایعات می‌گویند که قبل از فصل دوم ویچر منتشر شود. زمان این انیمیشن احتمالا 1 ساعت و 20 دقیقه خواهد بود و هیچ‌‌چیز دیگری راجع به آن منتشر نشده است.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

سخن آخر

نتفلیکس برای ماه‌های پایانی سال 2021 قرار است عنوان‌های معروفی را منتشر کند و فصل دوم سریال ویچر نیز یکی از آن‌هاست. سریال ویچر توانسته یکی از محبوبترین سریال‌های نتفلیکس شود و مخاطبان زیادی را دارد. این سریال برای فصل سوم ویچر نیز تایید شده و ظاهرا قرار است مدت زیادی بر روی نتفلیکس آن‌را شاهد باشیم.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید