بهترین لوازم گیمینگ برند استیل سریز (Steel Series)

بهترین لوازم گیمینگ برند استیل سریز

استیل سریز، مانند برند ریزر یک برند پیشتاز در زمینه‌ی لوازم جانبی گیمینگ است که محصولاتش به داشتن نوآوری و ایده‌های خلاقانه، همراه با عملکردی عالی معروف هستند. کیبوردها و هدفون‌های این کمپانی دانمارکی، محبوبیت زیادی در دنیای گیمینگ حرفه‌ای و esports دارند که همواره از طریق محصولات گیمینگ عالی خود، اسپانسرشیپ برای بازیکنان حرفه‌ای و طرفدارانش در میان انتخاب‌های مردم جا باز می‌کنند، بطوری که کیبوردهای مکانیکی آن‌ها زبان‌زد گیمرهاست. البته که این کمپانی فقط به تولید کیبورد محدود نیست و محصولات مختلفی دارد، ماوس، ماوس‌پد، هدفون های مخصوص بازی و معمولی، دسته‌های بازی و… در ادامه نگاهی به چند محصول پرطرفدار و خوب این برند می‌اندازیم، پس با اون یا این همراه باشید.

کیبورد Steel Series Apex Pro

کیبورد های گیمینگ در طی این سال‌ها تغییرات و نوآوری‌های کمی داشته‌اند. کیبورد ایپکس پرو استیل سریز، از آن دسته‌ کیبوردهایی‌ست که نوآوری را ارجحیت داده و سعی کرده از زاویه‌ی دیگری به مارکت کیبوردهای گیمینگ نزدیک شود.

این غول گیمینگ نه تنها ظاهر جذاب و خفنی دارد بلکه از سوئیچ کلید‌های مغناطیسی جدیدی بهره می‌برد که براحتی می‌تواند برای کارهای مختلف مثل گیمینگ یا تایپ توسط خود کاربر تنظیم شوند تا تجربه‌های متفاوت خود را بسازند. این ویژگی در کمتر کیبوردی مشاهده می‌شود.

بهترین لوازم گیمینگ برند استیل سریز
کیبورد گیمینک apex pro

طراحی زیبای این کیبورد مکانیکی، قطعا توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد، اما مسئله فقط به اینجا ختم نمی‌شود. به این دلیل که این کیبورد با پنج پروفایل RGB مخصوص جذابیتش را دو چندان کرده و حتی برای هر کلید روی کیبورد نور RGB به کار رفته که می‌توان هرکدام از آن را از طریق اپلیکیشن استیل سریز شخصی‌سازی نمود. فریم کیبورد از جنس آلومینیوم است و وزنی حدود 1396 گرم دارد که شاید با استراحت‌گاه مچ‌دست بزرگ بنظر برسد، اما طراحی کلی دکمه‌ها مینیمال و مدرن است و فضای زیادی را، خصوصا در کناره‌ها هدر نداده. خوشبختانه استراحت‌گاه مچ دست آهنربایی است و براحتی جدا می‌شود و اگر آن را جدا کنیم، سایز آن با یک کیبورد معمولی کوچک تفاوتی نمی‌کند.

در بالای numpad کیبورد یک چرخ تنظیم صدا همراه با یک صفحه‌نمایش کوچک OLED تعبیه شده که می‌توان در این صفحه نمایش تنظیمات مختلف کیبورد اعم از رنگ را و شفافیت نورها انجام داد و یا حتی می‌توانید یک گیف، یا تصویر بگذارید و آن‌ را بیشتر شخصی‌سازی کنید.


ماوس Steel Series Rival 650

امروزه، وسایل و تجهیزات بی‌سیم بسیار گسترش یافته‌اند و حوزه‌ی گیمینگ هم از این قاعده مستنثی نبوده است. اما مشکل این گجت‌های بی‌سیم شاید ترس همیشگی از اتمام باتری باشد که ممکن است شارژ کردن دوباره ساعت‌ها طول بکشد و مدت زمان طولانی از وقتتان را بگیرد. اما استیل سریز در این ماوس تا جایی که می‌توانسته این نگرانی را برطرفه کرده است.

رایوال 650، از سنسور دوگانه‌ی Truemover+3 بهره می‌برد. این بدین معناست که اگر شما ماوس خود را از روی پد جابجا کنید و بخواهید آن را گوشه‌ی میز بگذارید یا به یک اتاق دیگر ببرید، بطور هوشمند، روی صفحه‌ی دسکتاپ حرکت نشان‌گر را متوقف می‌کند.

ماوس rival 650، با قابلیت fast charge

نگرانی از شارژ کردن ماوس‌های بی‌سیم یکی از معایب آن‌هاست، اما استیل سریز با تکنولوژی شارژ سریع تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است. بطوری که با پنج دقیقه شارژ کردن می‌توانید تا سه ساعت و با ۱۵ دقیقه شارژ کردن، تا 12 ساعت از ماوس استفاده کنید. رایوال 650 ماوس زیاد سنگینی نیست و فقط 150 گرم وزن دارد. طراحی ماوس بصورتی‌ست که اکثر وزن خود را بر کناره‌های ماوس می‌گذارد، که در این موقعیت شما تسلط بیشتری روی مرکز گرانشی ماوس خواهید داشت که منجر به تجربه‌ی بهتری از گیمینگ خواهد شد. بخش ویژه‌ی این ماوس‌، استفاده‌ از رنگ‌های RGB در لوگو و دیگر نقاط آن است که شکل و شمایلِ جذاب و خاصی به آن می‌دهد.


دسته بازی Steel Series Stratus Xl

دسته‌ی بازی استراتوس شیش، یک دسته‌ی کنترلی بی‌سیم است که با طراحی جذابی که دارد بسیار شبیه دسته‌های بازی کنسول بنظر می‌رسد، حتی دکمه‌های کنترل‌ هم همانند پلی‌ استیشن تعبیه شده، و تنها تفاوت آن در بخش میانی است که دو دکمه‌ی با جهت راست و چپ قرار گرفته‌اند که بالای آن‌ها چهار نمایشگر  LED کوچک قرار دارد که در کل این دسته از 18 دکمه تشکیل شده است و قابلیت‌های شوک را هم داراست. به ادعای خود استیل سریز این کنترلر می‌تواند تا 40 ساعت بازی و گیم‌پلی مداوم دوام بیاورد، هرچند این چهل ساعت مدت کمی نیست، اما متاسفانه کنترلر قابلیت خاموش شدن خودکار را ندارد که اگر فراموش کنید که خاموشش کنید باتری آن هدر می‌رود.

نکته‌ی جالب این دسته‌ی بازی بلوتوثی و بی‌سیم بودن آن است و این یعنی شما به راحتی‌ می‌توانید دسته را به کامپیوتر و لپ‌تاپ، گوشی‌های اندرویدی، تبلت، هدست‌های واقعیت مجازی (VR) و دیگر دستگاه‌هایی که از بلوتوث بهره می‌برند وصل کنید و از بازی کردن راحت‌تر لذت ببرید.

همچنین سرعت عملکرد دکمه‌ها و واکنش آن‌ها بسیار مناسب است، بطوری که هم در ویندوز و هم در اندروید به مشکلی برنخواهید خورد. از دیگر مزایای استراتوس شش، سبک بودن آن است. این دسته چیزی حدود 270 گرم وزن دارد و کیفیت بدنه‌ی دسته نیز به طرز عجیبی محکم و خوش‌دست است و هنگام استفاده از آن احساس خوبی خواهید داشت. اگر فقط یک دسته دارید یا بدنبال یک دسته‌ی خوب با طراحی و سرعت عالی هستید، استراتوس شش، یک گزینه‌ی خیلی خوب است.


هدفون استیل سریز Steel Series Arctis 5

اگرچه هدفون‌های بی‌سیم بسیار گسترش پیدا کرده‌اند، اما هنوز هم هدفون‌‌های باسیم طرفداران خود را دارند. هدفون‌های گیمینگ، همیشه مزایای خود را داشته‌اند، آن‌ها صدای خوبی دارند، و حتی از میکروفون خوبی هم برخوردارند که برای گیمینگ بسیار بهینه هستند. ارکتیس 5، جدا از این دو نکته‌ی مثبت ذکر شده، این هدفون با اپلیکیشن Steel Series هم سازگار است که باعث می‌شود گزینه‌ها و حالت‌های زیادی داشته باشید.

این هدفون‌ طراحی شکیل و صافی دارد و جنس بدنه‌ی آن پلاستیکی‌ست که باعث می‌شود بسیار سبک باشد. طراحی کلی همانند دیگر هدفون‌های گیمینگ پر زرق و برق نیست و یک هدفون مینیمال می‌باشد که همراه با شکل مینیمالیستیک‌اش، از RGB هم برخوردار است. میکروفون در گوشی چپ قرار دارد که برای گیمینگ بسیار بهینه شده، اما برای محیط‌های بیرون از خانه انتخاب خوبی نیست.

هدفون RGB ارکتیس 5

گوشی‌های هدفون پارچه‌ی با کیفیتی دارند و نرم هستند و هدبند نیز به راحتی قابل تنظیم است که باعث می‌شود وزن هدفون فقط در یک نقطه از شر متمرکز نشود و در همه‌جا پخش شود تا احساس راحت‌تری داشته باشید دکمه‌های این هدفون بسیار ساده جای‌گذاری شده‌اند. و به جز یک دکمه‌ی کنترل صدا و و دکمه‌ی روشن/خاموش میکروفون چیز دیگری مشاهده نمی‌شود. همچنین یک پورت هم برای جدا کردن صوت‌ قرار گرفته که می‌تواند صدای بازی و چت را 50/50 جداسازی کند. همچنین این هدفون نویز کنسلینگ نیز دارد که می‌توانید صداهای پس‌زمینه را از بین ببرید و با وضوح بیشتری بشنوید.


Steel Series QCK Mass

علی‌رغم تمام تجهیزات گرانی که برای گیمینگ و کامپیوتر‌های‌مان که بهتر و عالی‌تر بنظر برسند می‌خریم، همیشه مهم‌ترین قسمت را فراموش می‌کنیم: یک ماوس‌پد با کیفیت. ماوس‌پد استیل سریز Qck Mass یک ماوس‌پد پارچه‌ای با کیفیت بالاست که برای همه‌ی ماوس‌ها مناسب و با آن‌ها سازگار است. ابعاد Qck Mass 320x270x6 میلی‌متر می‌باشد. سایز و انداز‌ه‌ی ماوس‌پد، بسیار بزرگ یا کوچک نیست و متوسط است و به لطف جنس عالی پارچه‌ی آن به راحتی می‌توانید آن را شست‌شو کنید و هنگام بازی از ریخته شدن لکه‌ی آب و مایعات دیگر به روی آن نگران نباشید.

هرچند خبری از بخش استراحت‌گاه مچ دست در این ماوس‌پد نیست. اما اگر طرفدار ماوس‌پدهای قطور و سنگین هستید؛ قطر این ماوس‌پد از چندین لایه طراحی شده و وزن آن حدودا 400 گرم است، و بسیار قطور بنظر می‌رسد که هنگام گذاشتن آن روی میز، قطور بودن آن را کاملا مشاهده خواهید کرد. چه گیمر باشید یا چه یک کاربر معمولی که فقط با لپ‌تاپ فیلم می‌بینید، استفاده از ماوس‌پد بسیار ضروری‌ست، و از آنجایی که بزرگترین فاکتور یک ماوس‌پد احساس راحتی و استفاده از پارچه‌ی خوب است، qck mass هر دو این فاکتورها را داراست و یک تجربه‌ی روان و لذت‌بخش را به شما خواهد داد.


برند استیل سریز (Steel Series) ساخت کجاست؟

برند استیل سریز یک کمپانی دانمارکی محصولات گیمینگ است. هر چند مانند دیگر برندها محصولات خود را در چین تولید می‌کند.

استیل سریز بخرم یا ریزر؟

جواب این سوال کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. هر دو برند در حوزه گیمینگ فوق العاده هستند و این شما هستید که ست گیمینگ خود را با سلیقه خود انتخاب می‌کنید.

در آخر

استیل سریز یک برند پیشتاز در زمینه‌ی لوازم جانبی گیمینگ است که هدفون، کیبور‌د، ماوس‌ گیمینگ، و گجت‌های محبوبی را در این زمینه دارد و سابقه‌ی اسپانسرشیپ بسیاری از مسابقات و گیمرهای حرفه‌ای را نیز داراست. محصولات استیل سریز از سال 2001 تا به الان به خلاقانه بودن و داشتن نوآوری معروف بودند و به نوعی از شعارهای این شرکت محسوب می‌شود، شاید تنها دلیلی که در میان بازیکنان حرفه‌ای دنیای گیم جایگاه خاصی پیدا کرده نیز همین باشد.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید