10 بازی برتر نینتندو وی wii {تمام ادوار}

بازی نینتندو وی

اصولا وقتی نام کنسول بازی خانگی را می‌شنویم، ذهن‌ همه‌ی ما به بهترین کنسول بازی خانگی نسل جدید همچون پلی استیشن 5 یا 4 و ایکس‌باکس‌ و… می‌رود. اما در تاریخچه‌ی کنسول‌های بازی خانگی، یک کنسول بیشتر از همه محبوبیت خاصی میان گیمرها، جوانان و حتی بزرگسالان پیدا کرد. کنسول نینتندو وی (Wii) یکی از کنسول‌های حرکت‌محور بود، که توانست حتی قبل از وجود همچین چیزی در مارکت، انقلابی را برای دنیای گیم و صنایع گیم رقم بزند که تا به امروزه نیز از آن بعنوان یکی از شاهکارها یاد می‌شود. ویموت و کنترلرهای دستی کنسول وی (wii) توانست دریچه‌ی جدیدی از بازی‌های حرکت‌محور و تعاملی را برای نسل جوان و جدید گیمرها باز کند. شرکت‌های مختلف و برنامه‌نویسان نیز بازی‌های متنوعی برای این کنسول طراحی کرده‌ بودند. با اون یا این همراه باشید، تا نگاهی به 10 بازی نینتندو وی Wii بی‌اندازیم.

بازی نینتندو وی Wii Sports

شاید وقتی نام کنسول وی را بشنویم، اولین چیزی که بذهنمان بیاید Wii Sports باشد. یک مجموعه‌ی جذاب از مینی‌گیم‌های سرگرم‌کننده که شامل سا‌‌ده‌ترین بازی‌های حرکت‌محور اعم از تنیس، گلف، بولینگ، بیس‌بال، و بوکس می‌شد. این بازی‌ها با کنترلر و ویموت کنسول وی قابل بازی کردن هستند و شما می‌توانید در برابر دوستان خود یا کامپیوتر به رقابت بپردازید.

بازی نینتندو وی wii sports
یک بازی هیجان انگیز و سرگرم کننده

این بازی به قدری ساده و جذاب بود که در زمان خود تقریبا در هرخانه‌ای می‌شد آن‌را پیدا کرد و محبوبیت خاصی میان جوانان و بزرگسالان داشت. این بازی توانست چهارمین ویدئوگیم پرفروش جهان بعد از Grand Theft Auto V‌، Minecraft، Tetris شود. جالب اینجاست که این بازی‌ها مولتی‌پتلفرم هستند و wii sports فقط از طریق کنسول وی قابل دسترس است.

Super Smash Bros. Brawl

سومین بازی اکشن و معروف کنسول وی که برای ایده‌های جذابش مورد تحسین قرار گرفت، بازی Super Smash Bros. Brawl است. این بازی با اضافه کردن حرکاتی جدید و ایده‌های خلاقانه به نسخه‌های قبلی بازی توانست موفق شود.

همچنین چندین کارکتر نیز به این بازی افزوده شد تا لذت بازی‌ را چندین برابر کند و ماجراجویی‌های جدیدی را برای بازیکنان رقم بزند. این بازی جزو اولین‌ بازی‌هایی بود که قابلیت مولتی‌پلیر آنلاین را با وای‌فای ارائه می‌داد. گرچه این ویژگی دیگر در دسترس نیست، اما از شبیه‌سازهای کنسول وی بر روی کامپیوتر می‌توان به آن دسترسی داشت.

Wii Sports Resort

با وجود محبوبیت بالای Wii Sports، برخی از طرفداران احساس می‌کردند که این بازی می‌توانست بهتر از این نیز واقع شود و بسیار جای کار دارد؛ چرا که تعداد بازی‌های آن بسیار کم است و فقط پنج‌تا می‌باشد که یکی از آن‌ها یعنی بیس‌بال بسیار بد طراحی شده و چندان جذاب ساخته نشده است. اما بازی Wii Sports Resort ایده‌ی اصلی Wii Sports را یک قدم فراتر می‌برد.

یک بازی جذاب و هیجان انگیز

بازی Wii Sports Resort، دارای 12 بازی مختلف است که همگی می‌توانند لذت‌بخش باشند و حتی شمشیربازی و بسکتبال نیز به آن اضافه شده است. بازی Wii Sports Resort بسیار موفق‌تر در صحنه حاضر شد و تاثیر بزرگی در بازی‌های کنسول وی داشت.

بازی نینتندو وی Kirby’s Epic Yarn

بازی Kirby’s Epic Yarn، یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای نینتندو است که دوباره طراحی شده و این‌بار حالت تعاملی را به خود گرفته است. جدا از زیبایی‌های بصری و حرفه‌ایِ بازی، این ویدئوگیم باس‌فایت‌ها و چالش‌های هوشمندانه‌ای را پیش روی بازیکن می‌گذارد و گیم‌پلی‌ای جذاب را ارائه می‌دهد.

این بازیِ خلاقانه، خصوصا رای مخاطبین جوان و ماجراجو بسیار مناسب است و می‌تواند تا ساعت‌ها آن‌هارا سرگرم کند. اگر بدنبال یک بازی ساده، خلاقانه و در عین حال زیبا و دوست‌داشتنی هستید قطعا Kirby’s Epic Yarn را بر روی کنسول وی امتحان کنید!

بازی نینتندو وی Wii Party

از دیگر بازی‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ی کنسول وی، بازی Wii Party است. این بازی مجموعه‌ای زیاد از مینی‌گیم‌های نوآورانه است که می‌تواند تا ساعت‌های طولانی شما را سرگرم کند.

بازی نینتندو وی wii party
بازی نینتندو وی wii party

شما در این مجموعه‌ی مینی‌گیم‌ها می‌توانید 80 کار مختلف انجام بدهید و حتی با دوستان خود نیز بازی کنید و یک تجربه‌ی جذاب داشته باشید. این بازی بهترین استفاده را از ویموت و کنترلر وی می‌کند و تا حد زیادی خلاقیت شما را نیز درگیر می‌کند، برای همین تمرکز بالایی برای بازی کردن این ویدئوگیم نیاز است.

Xenoblade Chronicles

از مهم‌ترین عنوان‌های کنسول وی Xenoblade Chronicles می‌باشد که توانست جایگاه خاصی را در کنسول وی بازی کند. این بازیِ جهان‌باز که در بدن دو تایتان شکل می‌گیرد، راجع به یک قهرمان به اسم شالک است که می‌خواهد از مردم خود با شمشیر ویژه‌اش در برابر شرارت ارتش مکن دفاع کند.

روایت بازی به قدری جالب است که می‌تواند شما را در عمق بازی فرو ببرد و در خود غرق کند. طراحی صدا بسیار حرفه‌ای و قوی است و می‌توان آن‌را یکی از بهترین بازی‌های ‌طراحی شده برای کنسول وی دانست. همچنین قسمت دوم این بازی نیز برای نینتندو سوییچ ساخته شده است.

Mad World

بازی Madworld از دیگر عناوین پرطرفدار و اکشن کنسول وی است. یک بازی خشن و حرفه‌ای که باعث می‌شود فکر کنید قتل و خشونت در آن عادی‌ست. بازیکنان شخصیت جک را کنترل می‌کنند. کسی‌که تصادفا وارد یک بازی خطرناک و پر خشونت به اسم DeathWatch می‌شود و در مراحل مختلف باید بجنگد و با خشن‌ترین راه‌ها دشمنانش را به قتل برساند.

بازی نینتندو وی MAD WORLD یک بازی خشن و کمیکی

این بازی از طرف بسیاری از منتقدین و مخاطبین، بخاطر محتوای خشونت‌آمیزش مورد نقد و تحقیر قرار گرفت. حتی، سگا از انتشار آن در چند کشور بدلایل قانونی جلوگیری کرد. اما در واقع این بازی، یک بازی جذاب و پر از هیجان است که توسط John Dimaggio از سازندگان انیمیشن سریالی Futurama ساخته شده است.

Donkey Kong Country Returns

بازی donkey kong یکی از نوستالژیک‌ترین عناوین بازی‌هاست که برای کنسول وی نیز ساخته شد. این بازی با ایده‌ای که جلوتر از دوران خود بود و گرافیک راضی‌کننده‌ای که داشت توانست لحظات بسیار خوبی را برای گیمرهای آن دوران رقم بزند. در این نسخه از بازی برای کنسول وی، گیم‌پلی بسیار جدی‌تر و جذاب‌تر طراحی شده است و موزهای زیادی برای جمع کردن وجود دارد. هنچنین مناطق مخفی زیادی نیز به بازی اضافه شده تا بازیکن ساعت‌های زیادی در جست‌جوی آن‌ها بپردازد و خسته نشود. همچنین این نسخه، قابلیت بازی co op را نیز داراست تا حوصله‌تان سر نرود.

Animal Crossing: City Fame

فرنچایز Animal Crossing از نینتندو که حالا یک عنوان پرطرفدار شده و محبوبیت بالایی دارد، نسخه‌ای از آن در سال 2008 برای کنسول وی نیز با عنوان Animal Crossing: City Folks ساخته شد. در این بازی که ژانر آن شبیه‌سازی است، بازیکنان می‌توانند یک زندگی جذاب کارتونی و ساده و در عین حال سرگرم‌کننده را میان دیگران بسازند.

بازی نینتندو وی انیمال کراسینگ

این نسخه، کاراکتر‌های اصلی را داراست و بازیکنان حتی تغییرات فصل‌ها را نیز می‌توانند متوجه شوند. شما در این بازی می‌توانید با کنترلر حرکت‌محور خود کارهایی مثل ماهی‌گیری و چوب‌بری را نیز انجام دهید و یک تجربه‌ی جذاب از بازی‌های در ژانر شبیه‌سازی داشته باشید.

بازی نینتندو وی Super Mario Galaxy

سوپرماریو احتمالا یکی از مشهورترین فرنچایزهای نینتندو باشد. فرنچایز ماریو همیشه به دلیل نوآوری‌های جالب‌اش مورد تحسین قرار گرفته است و طرفداران زیادی داشته. بازی Super Mario Galaxy یکی از دوست‌داشتنی‌ترین عنوان‌های روی هر پلتفرمی‌ست که برای کنسول وی نیز در دسترس است.

بازی معروف سوپر ماریو در کهکشان

مراحل این‌ بازی بسیار خلاقانه و خاص هستند و مکانیک‌های بازی که بر روی جاذبه تمرکز دارد بسیار قوی طراحی شده‌اند. این بازی می‌تواند تجربه‌ی خوبی از فرنچایز ماریو باشد و ماجراجویی در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

در نهایت

کنسول وی یکی از کنسول‌های بازی خانگی‌ست که انقلابی نه چندان بزرگ اما مهم را در صنعت کنسول‌های نینتندو ایجاد کرد. اما با پیشرفت امروزه، و نسل جدید کنسول‌های بازی خانگی، تجربه‌ی کنسول وی تنها می‌تواند یک حس و حال نوستالژی و جذاب را بدهد، اگر دلتان برای قدیم تنگ شده است و کنسول وی را در انبار خانه‌تان دارید، حتما این بازی‌ها را امتحان کنید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید