بهترین هارد اکسترنال 6 ترابایت در بازار ایران

بهترین هارد اکسترنال 6 ترابایتی در بازار ایران

روزانه، ما با فایل‌های مختلفی سر و کله می‌زنیم. فرقی نمی‌کند اگر یک آدم عادی باشیم یا خوره‌ی تکنولوژی؛ این نیاز بی‌نهایت ما به حافظه‌های جانبی، فلش، رم و هارد اکسترنال همیشه میان ما بوده است و هرچقدر هم که می‌گذرد باز هم احساس می‌کنیم که قرار است فضا برای فایل‌هایمان کم بیاوریم. هارد اکسترنال 6 ترابایت طراحی شده‌اند تا این نگرانی را تا مدت طولانی‌ای در زندگی‌تان برطرف کنند. آیا برایتان منطقی‌تر است که پول بیشتری خرج کنید و مقدار حافظه‌ی بیشتری را باهم در یکجا داشته باشید؟ احساس می‌کنید که ارزان‌ترین هاردهای اکسترنال یک ترابایتی و بهترین هاردهای اکسترنال دو ترابایتی برای شما کافی نیستند و ممکن است جا کم بیاورید؟

پس با اون یا این همراه باشید، تا به بهترین هارد اکسترنال 6 ترابایت که می‌توان در بازار ایران خرید نگاهی بی‌اندازیم.

هارد اکسترنال 6 ترابایت Western Digital My book

از معروف‌ترین مدل‌های موجود در بازار،هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My book می‌باشد. یک هارد اکسترنال فوق‌ حرفه‌ای از برندی که در این چندساله، توانسته نام و آوازه‌ای برای خود در میان هاردهای اکسترنال کسب کند. هارد اکسترنال 6 ترابایتی وسترن دیجیتال my book که دارای سایز هد 3.5 اینچی است، از رابط جدید USB 3.0 استفاده می‌کند که نسبت به نسل قبلی رابط‌ها سرعت بیشتری دارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Book سرعت بالایی دارد.

ابعاد این هارد اکسترنال، در سایز 49 × 139 × 170 میلی‌متر می‌باشد و نسبت به دیگر هاردهای اکسترنال، از وزن متناسب‌تری برخوردار است که حدودا 1300 گرم وزن آن است. از مزایای این مدل، سرعت بالا در انتقال داده‌هاست که به لطف USB 3.0 می‌تواند تا 5 گیگابیت بر ثانیه نیز داده‌های شما را منتقل کند. هرچند این هارد اکسترنال یک مدل بسیار پرطرفدار است اما با خرید آن هیچ تضمینی برای مقاومت در برابر آب، ضربه و یا سقوط ندارد و بیشتر یک هارد رومیزی سبک محسوب می‌شود. با اینحال هارد اکسترنال دیجیتال وسترن My Book از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است.

Western Digital Element 6TB

از دیگر مدل‌های پرطرفدار برند وسترن دیجیتال، لاین آپ المنت است. هارد اکسترنال 6 ترابایتی وسترن دیجیتال المنت، می‌تواند یک هارد خوب و کاربردی برای آن‌هایی باشد که عکاس هستند یا فایل Raw و ویدئوهایی با کیفیت زیاد می‌گیرند. چون هم برای جابجایی کمی سبک‌تر از مدل my book است، و هم قیمت معقول‌تری نیز دارد. البته اشتباه متوجه نشوید، این هارد اکسترنال هنوز هم با وزن یک کیلوگرمی خود، یک هارد رو میزی محسوب می‌شود. ابعاد این هارد مشکی رنگ، زیاد بزرگ نیست و سایز آن تقریبا 1.9×6.5×5.3 اینچ می‌باشد که جای زیادی را روی میز کارتان نخواهد گرفت.

یک هارد زیبا و جمع و جور از وسترن دیجیتال!

نکته‌ی قابل توجه در این هارد استفاده از دو پورت رابط USB می‌باشد. نوع یکی از رابط‌ها USB 2.0 و دیگری USB 3.0 است و توانایی انتقال داده را با سرعت 113.5 مگابایت بر ثانیه دارند. پس لازم نیست نگران سرعت هارد خود باشید. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال که از نظر طراحی تفاوت چندانی با مدل My Book ندارد، از طریق دسکتاپ قابل استفاده است و یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه و کاربردی از برندِ محبوب وسترن دیجیتال می‌باشد.

شاید دوست داشته باشید مطلب بهترین فلش مموری 128 گیگابایت را هم بخوانید.

Seagate Expansion 6TB

برند سی‌گیت اگرچه از پرطرفدارترین برند هاردهای اکسترنال نیست، اما قطعا یکی از بزرگترین تولید کننده‌های هارد درایو می‌باشد. لاین آپ Expansion از برند سی‌گیت دارای نسخه‌های مختلفی است که تقریبا همه‌ی آن‌ها طراحی یکسانی دارند و ممکن است فقط در سایز کمی تفاوت داشته باشند. این لاین‌ آپ، از هارد های اکسترنال یک ترابایتی شروع می‌شود و تا 12 ترابایت نیز ادامه دارد. اما مدلِ 6 ترابایتی Seagate Expansion، قطعا یکی از مهم‌ترین رقیب‌های هاردهای ۶ ترابایتی وسترن دیجیتال محسوب می‌شود. این مدل با وزن یک کیلوگرمی‌ای که دارد، شاید برای جابجایی مناسب نباشد، اما می‌توان لقب بهترین هارد رومیزی برای میزهای کاری و اداری را به آن داد.

طراحی‌ای متفاوت از سی‌گیت.

این مدل‌ که قطری 5.25 اینچی دارد و ابعاد آن 6.93×4.75.1.44 اینچ می‌باشد، از نوع رابطِ USB 3.0 استفاده می‌کند که سریع‌ترین نرخ انتقال داده را داراست و می‌تواند به همه‌ی دستگاه‌ها، لپ‌تاپ و کامپیوتر به راحتی متصل شود. این مدل یک پورت USB 2.0 اضافه نیز دارد که می‌تواند کارآمد باشد. سی‌گیت داخل جعبه‌ی این مدل خود یک کابل 18 اینچی USB 3.0 و یک آداپتور شارژ 18 واتی را نیز برای کاربر اضافه نموده است تا فکر همه‌جای محصولش را کرده باشد. اگر به یک هارد اکسترنال با ظاهری متفاوت، جذاب، و عملکردی کارآمد نیاز دارید، این مدل 6 ترابایتی از برند سی‌گیت را حتماً در نظر بگیرید.

Toshiba Canvio 6TB

برند توشیبا، یکی از قدیمی‌ترین برندهاست. توشیبا، در دنیای هارد اکسترنال‌ هم محصولاتی را تولید می‌کند. گرچه هاردهای اکسترنال توشیبا از محبوبیت زیادی برخوردار نیست، اما توشیبا واقعا محصولات باکیفیتی را تولید می‌کند. مدل توشیبا Canvio که 6 ترابایتی است، یک هارد اکسترنال قطور با ظاهری ساده و جذاب است. رنگ یکپارچه‌ی مشکی مات، و ظاهر جمع‌و‌جور این مدل، آن را به یکی از زیباترین هاردهای اکسترنال روی میزی تبدیل می‌کند. این مدل با ابعاد 41.5 × 129.5 × 167 میلی‌متری و وزنی حدودا هزار گرمی، سایز هد 3.5 اینچی دارد و یک محصول‌ حرفه‌ای از توشیبا به حساب می‌‌آید.

این هارد اکسترنال توشیبا محصولی حرفه‌ای است!

توشیبا، در این مدل از جدیدترین و سریع‌ترین نوع رابط، یعنی USB 3.0 استفاده کرده است که سرعت انتقالی برابر با 5 گیگابیت بر ثانیه را دارد. هارد اکسترنال توشیبا Canvio گرچه در برابر آب و ضربه مقاوم نیست، اما از ویژگی‌های نرم‌افزاری جالبی همچون رمزگذاری، قابلیت خاموش خودکار برای ذخیره‌ی مصرف انرژی برخوردار است. بصورت پیش‌‌فرض، دو نرم افزار کاربردی و سیستمی در آن نصب شده‌اند که برای پشتیبان‌گیری راحت‌تر از فایل‌ها بکار می‌آیند و امکان بک‌آپ گیری در سه حالتِ بک‌آپ گیری Cloud، جزئی از سیستم و یا تمام سیستم را برای کاربر فراهم می‌کند. این هارد اکسترنال، با همه‌ی دستگا‌ه‌ها و ویندوز قدیمی و ویندوز 11 سازگار است و منبع تغذیه‌ی آن برق شهری می‌باشد. همچنین توشیبا برای کاربران خود یک کابل USB 3.0 و آداپتور برق نیز در داخل جعبه افزوده است.

هارد اکسترنال 6 ترابایت Fantom Drives

برند فنتوم درایوز، چندان در بازار ایران شناخته شده نیست. اما اگر محصولی از این برند را دیدید، مطمئن باشید که در حال مشاهده‌ی یک محصول باکیفیت هستید. هارد اکسترنال فنتوم درایوز، مدل 6 ترابایتی گرچه کمی قدیمی است، اما هنوز هم یک هارد مهندسی و اداری خوب به حساب می‌آید.

یک هارد کاربردی و سنگین!

این هارد اکسترنال رو میزی که رنگی مشکی دارد بیشتر برای محیط‌های کاری استفاده می‌شود. این مدل، وزنی حدود 1.6 کیلوگرم و ابعاد 7.7×1.7×4.7 اینچی را دارد که کمی بزرگ است. این هارد اکسترنال برای انتقال داده، از دو پورت USB 3.0 و USB 2.0 استفاده می‌کند میانگین سرعت داخلی آن 5400 RPM است. این مدل با همه‌ی سیستم‌عامل‌ها سازگار است، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از محصول‌های جدیدترِ برندِ وسترن دیجیتال یا سی‌گیت است، که در بالاتر معرفی شدند.

در نهایت

اگر کامپیوتر دارید، فیلم‌باز هستید، دوست‌ دارید که ویدئوهای خود را تا مدتی طولانی داشته باشید، از بازی‌هایتان که امروزه حجم بسیار زیادی را نیز دارند بطور مداوم پشتیبان بگیرید؛ قطعا متوجه شده‌اید که هاردهای اکسترنال، بخشی جدانشدنی از زندگی‌تان هستند. مهم نیست چقدر حافظه‌ی خالی در کامپیوترتان داشته باشید، باز هم به هارد اکسترنال نیاز پیدا خواهید کرد. اما با توجه به این قیمت‌های بالا، قطعا خرید هاردهایی با عمر بیشتر و حافظه‌ی داخلی بیشتر، منطقی‌تر است. به همین خاطر، هاردهای 6 ترابایتی معرفی شده و موجود در بازار می‌توانند گزینه‌های خوبی برای این نیازِ بی‌نهایت باشند.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید