بهترین کارت گرافیک 2023 موجود در بازار ایران

بهترین کارت گرافیک

لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر، لوازم جانبی و قطعات داخلی زیادی را دارند. اما یکی از مهم‌ترین قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر برای عملکرد بهتر آن‌ها کارت گرافیک است. کارت گرافیک‌ تاثیر بسزایی در کارهای سنگین با دستگاه‌تان دارد. فرض کنید که می‌خواهید یک بازی جدید و خیلی خوب که تعریفش را بسیار شنیده‌اید را بازی کنید، جدا از رم و دیگر قطعات، قطعا داشتن یک کارت گرافیک خوب بسیار نقش پررنگی در اجرای آن بازی ایفا می‌کند. کارت گرافیک در زمینه‌های ادیت ویدئو و عکس، رندرگیری نیز می‌تواند بسیار عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار دهد. پس انتخاب بهترین کارت گرافیک خوب برای سیستم بسیار مهم است. کارت‌های گرافیک زیادی در بازار ایران موجود است که ما در این لیست 5 تا از بهترین کارت گرافیک را برای شما انتخاب کرده‌ایم. با اون یا این همراه باشید.

کارت گرافیک RTX 3060 Gaming Oc

یکی از جدیدترین سری‌های کارت گرافیک انویدیا، کارت گرافیک 3060 RTX می‌باشد. کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا، با ابعادی نه  چندان بزرگ که 282x117x41 میلی‌متر است یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است.

فضای نصب مورد نیاز برای این کارت گرافیک فقط دو اسلات است و از نوع حافظه‌ی GDDR6 استفاده می‌کند که بالاترین سرعت را در پردازش به اجرا می‌گذارد. سرعت حافظه‌ی این کارت گرافیک 360 گیگابایت بر ثانیه است و با 12 گیگابایت حافظه‌ می‌تواند بازی‌ها را در بالاترین فریم‌ریت و رزولوشن اجرا کند. این کارت گرافیک با دو خروجی HDMI و دو پورت Display می‌تواند به چهار مانیتور اتصال شود.

بالاترین رزولوشن خروجی در این کارت گرافیک 7680×4320 می‌باشد که رزولوشن بسیار بالایی برای بازی‌ها و حتی فیلم دیدن محسوب می‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل، مصرف بهینه‌ی برق است که حداقل منبع تغذیه‌ی مورد نیاز آن 550 وات می‌باشد.

بهترین کارت گرافیک انویدیا
بهترین کارت گرافیک انویدیا RTX

این کارت گرافیک برای رابط اتصال خود از آخرین رابط اتصال یعنی PCI Express ورژن چهار استفاده می‌کند و بصورت پیشفرض برنامه‌ی Directx نسخه‌ی 12 بر روی آن نصب شده است. همچنین این مدل دارای سه فن است. به کمک این سه فن، این کارت گرافیک دیرتر گرم خواهد شد و عملکردی بهتر و بهینه‌تر را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک داشتن قابلیت Ray-Tracing می‌باشد که باعث می‌شود جزئیات نور درون بازی‌ها و انعکاس‌های نور قابل مشاهده‌تر باشد. بازی کردن در رزولوشن 1440p با فریم‌ریتی بالا و ادیت و رندرگیری ویدئوها در کسری از ثانیه با این کارت گرافیک می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای شما فراهم کند.


GeForce RTX 2060 Oc

از دیگر گزینه‌های مطلوب ولی بالاقیمت‌ میان کارت‌های گرافیک، مدل RTX 2060 می‌باشد. یک کارت گرافیک بسیار خوب که می‌تواند بهترین عملکرد را به کاربر بدهد. کارت گرافیک RTX 2060 ابعاد بزرگی ندارد و تنها 240x120x40 میلی‌متر است و فقط یک اسلات برای نصب نیاز دارد. نوع حافظه‌ی استفاده شده در این کارت گرافیک GDDR6 است که جدیدترین نوع حافظه‌ی استفاده شده در بین کارت گرافیک‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند در سرعت بالای عملکرد آن تاثیر زیادی داشته باشد.

بهترین کارت گرافیک GEFORCE
بهترین کارت گرافیک | RTX 2060

این کارت گرافیک با فرکانس موثر 14000 مگاهرتز و حافظه‌ی 6 گیگابایتی هیچ‌گونه مشکلی برای رندرگیری و تنظیمات حرفه‌ای و سنگین بازی‌های جدید و قدیمی نخواهد داشت. برای این مدل یک پورت خروجی تصویری HDMI و سه عدد پورت Display قرار داده شده است و قابلیت اتصال 4 مانیتور را دارد.  بالاترین رزولوشن تصویر در نظر گرفته شده برای این مدل 7680×4320 در 60 هرتز است که برای بازی‌های نسل جدید بسیار مناسب می‌باشد.

انویدیا، برای این کارت گرافیک DirectX نسخه‌ی 12 را در نظر گرفته و نسخه‌ی OpenGL 4.6 را برای آن قرار داده است. این مدل دارای دو فن نیز می‌باشد تا از گرم شدن کارت گرافیک جلوگیری کند و عملکرد ان‌را بهبود ببخشد. اگر ویدئو ادیتور هستید و رندرگیری‌های زیادی دارید، این کارت گرافیک بسیار مناسب شماست.


GTX 1650 Gaming

از دیگر کارت گرافیک‌های موجود در بازار ایران می‌توان به مدل GTX 1650 گیمینگ اشاره کرد که توسط ایسوس و تراشه‌ی اصلی انویدیا ساخته شده است. این کارت گرافیک با ابعاد کوچک خود قدرت بالایی را دارد. نوع حافظه‌ی بکار رفته در این مدل GDDR6 است که با 4 گیگابایت رم و 1650 مگاهرتز موثر می‌تواند عملکردی فوق‌العاده‌ را از خود نشان دهد. همچنین این کارت گرافیک قابلیت‌های اورکلاک و Boost را نیز داراست که می‌تواند برای استفاده‌های بسیار سنگین کاربردی واقع شود و انرژی بیشتری را مصرف کند.

تعداد پورت‌های HDMI این کارت گرافیک یک عدد است و یک پورت Display و DVI-D را نیز داراست. پس قابلیت اتصال سه عدد مانیتور را نیز دارد. خروجی رزولوشن این کارت گرافیک برابر با 7680×4320 می‌باشد که می‌تواند برای بازی‌های با رزولوشن بالا مناسب واقع شود.

بهترین کارت گرافیک msi
بهترین کارت گرافیک | GTX 1650

از دیگر ویژگی‌های خوب این کارت گرافیک مصرفه بهینه‌ی آن است که حداقل منبع مورد نیاز برای تغذیه‌‌ی آن برابر با 300 وات می‌باشد. ایسوس برای این کارت گرافیک از رابط اتصال PCI Express نسخه‌ی سوم استفاده کرده و بصورت پیش‌فرض DirectX نسخه‌ی 12 را نیز برای آن قرار داده است.

نقطه‌ی قوت این کارت گرافیک، فن‌های آن هستند که با مقاومت در برابر گرد و غبار و آب می‌توانند بهترین سیستم خنک‌کنندگی را برای کارت گرافیک داشته باشند. ایسوس در طراحی این کارت گرافیک قابلیت‌هایی همچون Asus FanConnect و Super Alloy Power را بکار برده است که باعث بهبود سیستم خنک‌کننده و همچنین افزایش طول عمر و کاراییِ کارت گرافیک می‌شوند. اگر یک کارت گرافیک با قیمتی کم‌تر و عملکردی بسیار خوب می‌گردید، این مدل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.


کارت گرافیک GTX 1050

یکی دیگر از کارت‌های گرافیک ساخته شده توسط ایسوس که برای گیمینگ نیز مناسب است، مدل سربروس GTX 1050 می‌باشد. این کارت گرافیک با ابعاد 200x150x38 که چندان سنگین و بزرگ نیست، عملکرد بسیار خوبی را دارد و اگر نمی‌خواهید زیاد روی بهترین کارت گرافیک خرج کنید؛ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای بازی‌کردن و گیمینگ باشد. این کارت گرافیک برای نصب دو اسلات نیاز دارد و سازندگان آن 1480 مگاهرتز فرکانس را در حالت بهینه برای آن قرار داده‌اند. اما فرکانس موثر این مدل تا 7008 مگاهرتز نیز پیش می‌رود که این امکان با نوع حافظه‌ی GDDR5 فراهم شده است.

بهترین کارت گرافیک ایسوس
بهترین کارت گرافیک ایسوس

برای این مدل، یک عدد پورت HDMI و یک پورت Display و یک پورت DVI-D تعبیه شده که قابلیت اتصال سه مانیتور را فراهم می‌سازد. رزولوشن تصویر در این کارت گرافیک تا 7680×4320 رزولوشن قابل پشتیبانی است و می‌تواند بازی‌های مختلف مثل CS: GO و Fortnite را با کیفیت بالا و فریم‌ریتی خوب اجرا کند.

ایسوس برای رابط اتصال این مدل، رابط اتصال PCI Express 3.0 را در نظر گرفته و نسخه‌ی دوازده DirectX را همراه را با OpenGl نسخه‌ی 4.5 قرار داده است. همچنین دو فن قدرتمند نیز برای سیستم خنک‌کنندگی این کارت گرافیک که مقاوم در برابر آب و گرد و غبار هستند و عملکرد بسیار خوبی در سرمایش کارت گرافیک دارند تعبیه شده است. کارت گرافیک GTX 1050 می‌تواند گزینه‌ای بصرفه با عملکردی بالا و قوی باشد؛ چرا که توان اجرای بسیاری از بازی‌های معروف را با کیفیت بالا داراست و قیمتی پایین‌تر دارد.

کارت گرافیک RX560

کارت گرافیک RX650 از دیگر گزینه‌های کم‌قیمت ولی کاربردی است که سازنده‌ی تراشه‌ی آن شرکت AMD می‌باشد. این کارت گرافیک با ابعاد 292x170x114 کمی بزرگ بنظر می‌رسد اما فقط یک اسلات را برای نصب نیاز دارد.

فرکانس پایه‌ برای این کارت گرافیک 1275 مگاهرتز است که با کمک نوع حافظه‌ی GDDR5 توانایی دادن فرکانسی موثر با 7000 مگاهرتز را دارد. برای پورت‌های خروجی این کارت گرافیک، یک پورت HDMI و یک پورت VGA و یک پورت Display در نظر گرفته شده است و می‌تواند رزولوشن تصویریِ 7680 در 4320 را بدهد. این یعنی این‌که اگر دوست دارید بازی‌های جدید و قدیمی را با کیفیتی بالا با این کارت گرافیک تجربه کنید، اصلا نباید نگران عملکرد آن باشید.

بهترین کارت گرافیک
بهترین کارت گرافیک | RX560

رابط اتصال بکار رفته در این مدل PCI Express 3.0 می‌باشد و نسخه‌ی دوازدهم DirectX نیز برای آن نصب شده است. اگر چه فقط یک فن برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده، اما قدرت بالایی در خنک کردن آن دارد. کارت گرافیک RX650 می‌تواند یک گزینه‌ی مقرون به صرفه باشد که همراه با قیمتی خوب عملکردی فوق‌العاده‌ را از خود به نمایش بگذارد.


در نهایت

کارت‌های گرافیک بخش مهمی از یک سیستم هستند، و تاثیر زیادی در توان اجرایی آن دارند. اگر در حال جمع‌آوری یک سیستم هستید و در انتخاب کارت‌های گرافیک موجود در بازار ایران دو به شک هستید، حتما به بهترین کارت گرافیک معرفی شده نگاهی بیندازید. چرا که عملکرد خیلی خوبی را دارند و توانسته‌اند نمرات بالایی را در سایت‌های ارزیابی کسب کنند.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید