بهترین گوشی ساده در بازار 2021

بهترین گوشی ساده

در زمانی نه چندان دور، زندگی بسیار ساده‌تر بود و تکنولوژی در قدم‌های اولیه‌ی خود قرار داشت، گوشی موبایل ساده و دکمه‌ای در میان مردم حکمرانی می‌کردند. گوشی های ساده که در آن زمان جدیدترین نوع تکنولوژی بودند و در میان مردم بسیار طرفدار داشتند، بسیار گسترش یافتند. اما این حکمرانی و سلطه‌ی آن‌ها زیاد طول نکشید و رفته رفته گوشی‌های ساده، جای خود را به ارزانترین گوشی هوشمند لمسی دادند. با اون یا این همراه باشید، تا نگاهی بر بهترین گوشی ساده در بازار داشته باشیم.

توجه: ممکن است برخی از محصولات معرفی شده به مرور زمان با نوسان دلار و متغیر بودن موجودی آن در بازار دچار تغییرات قیمت یا ناموجودی باشند.

بهترین گوشی ساده اُرُد F240D

زمانی، گوشی‌های تاشو محبوبیت زیادی بین کاربران داشتند و جزو بهترین گوشی ساده و ارزان بودند. باز و بسته شدن فیزیکیِ آن‌ها و جمع‌و‌جور بودنشان از مهم‌ترین دلایل محبوبیت‌ آن‌ها بوده است. اما این گوشی‌ها هنوز هم کاربران خود را دارند. گوشی موبایل اُرُد مدل F240D از جدیدترین گوشی‌های تاشو-دکمه‌ای‌ است که می‌تواند بسیار انتخاب مقرون به صرفه و خوبی باشد.

مدل اُرُد F240D با ابعاد 20×50×100 میلی‌متر و وزنی 94 گرمی از دسته گوشی‌های سبک و فشرده‌‌ و بهترین گوشی ساده محسوب می‌شود. این گوشی نه تنها وزنی سبک دارد، بلکه با بدنه‌ی پلاستیکی‌ اما مقاومش، در دستان شما سبک‌تر نیز به نظر می‌رسد. صفحه کلید‌های این گوشی نیز از طراحی خوبی برخوردارند و مقاومت بالایی را دارند.

بهترین گوشی ساده ارد
یک گوشی تاشو تمام عیار و ساده

این گوشی از آنتن‌دهی 2G پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه فقط قابلیت فعال‌سازی یک سیمکارت را درون خود دارد. شرکت سازنده‌ی این گوشی، ویژگی‌هایی مثل بلوتوث و رادیو FM را در آن از قلم جا نینداخته است. حافظه‌ی داخلی در این مدل، بسیار بهتر از دیگر مدل‌هاست و 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی را پشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش این گوشی که از پنل TFT ساخته شده است، با رزولوشن 320×240 در 2.4 اینچ می‌باشد که روشنایی قابل توجهی را در این ابعاد دارد. صفحه‌نمایش رنگی این گوشی از بهترین گوشی ساده، با پشتیبانی از 16‌ میلیون رنگ عملکرد خوب و متوسطی را دارد. شرکت سازنده‌ی این گوشی، با مکانیک تاشویی آن توانسته یک صفحه‌نمایش دوم و جانبی را نیز برای آن قرار بدهد که هنگام قرار گرفتن گوشی در حالت بسته می‌توانید آن‌ را مشاهده کنید.

بهترین گوشی ساده تاشو
مخصوص آن‌ها که گوشی ساده تاشو دوست دارند

صفحه‌نمایش دوم 1.44 اینچ است و می‌تواند برای مشاهده‌ی اعلان‌ها و ساعت بکار برده شود. برای قسمت دوربین این گوشی، یک دوربین VGA بکار برده شده که عملکرد خوبی ندارد و تنها برای استفاده‌های معمولی می‌توان از آن استفاده کرد. این مدل، از زبان فارسی و منوی فارسی نیز پشتیبانی می‌کند که اگر به زبان انگلیسی آشنایی ندارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین باتری استفاده شده در این گوشی قابل تعویض است و ‌ظرفیت آن 1000 میلی آمپر می‌باشد.

گوشی ساده نوکیا 150

نوکیا با وجود فعالیت در زمینه‌ی گوشی‌های لمسی و هوشمند، خط تولید بهترین گوشی ساده و ارزان خود را تماما لغو نکرده است. نوکیا 150 که در سال 2020 توسط نوکیا تولید شد، یک گوشی اقتصادی و کاربردی‌ست که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای ‌طرفداران این نوع گوشی‌ها باشد.

قیمت گوشی نوکیا ساده
یک گوشی همه کاره اما ساده

نوکیا 150 با ابعاد کوچک و جمع‌وجور خود که تنها 132×50.5×15 میلی‌متر است و با وزنی 90 گرمی، یک گوشی مقاوم و سبک می‌باشد. این گوشی از نظر کاربردی بودن نیز گزینه‌ی مناسبی‌ست، چرا که قابلیت استفاده از دو سیم‌ کارت را داراست. البته لازم به ذکر است که سایز سیم کارت‌هایی که در آن قرار می‌دهید، باید 25 در 15 میلی‌متر باشد.

بدنه‌ی این گوشی مقاوم است و حتی یک چراغ قوه نیز برای مواقع ضروری در آن تعبیه شده است. اگر چه در این نوع گوشی‌ها نباید انتظار رم و پشتیبانی از حافظه‌ی کارت حافظه‌ی جانبی را داشت، اما 4 مگابایت حافظه‌ی داخلی برای آن گذاشته شده است. در قسمت صفحه‌نمایش این گوشی، از پنل TFT استفاده شده است. این صفحه نمایش که ابعاد آن 2.4 اینچ است، دارای رزولوشن 320×240 است که برای همچین گوشی‌ای بسیار کافی‌ست.

گوشی ساده نوکیا
این گوشی رنگ‌بندی زیبایی دارد

این مدل، فناوری بلوتوث و رادیوی FM نیز را درون خود جای داده که شاید استفاده‌ی چندانی از هردوی آنها نداشته باشید. نوکیا در این گوشی ساده یک دوربین با رزولوشن VGA را برای آن تعبیه کرده که تعریف چندانی ندارد. باتری این مدل، یک باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 1020 میلی‌آمپر است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی پوکو که می‌توان خرید

گوشی نوکیا ساده 105

مدل نوکیا TA 1174 – 105 از بهترین گوشی ساده و ارزان و جدید نوکیا محسوب می‌شود، طراحیِ کلاسیک و ساده‌ای را دارد و در رنگ‌های مختلفی نیز در دسترس است. درون این گوشی یک باتری قابل تعویض 800 میلی‌آمپری گنجانده شده که می‌تواند ساعت‌های طولانی کار کند.

اگر چه این گوشی فاقد دوربین است،  اما بنظر ما نیازی به آن نیز پیدا نمی‌کنید. چرا که بیشترین استفاده از این گوشی می‌تواند برای تماس‌و  پیام باشد که کارش را به خوبی در این زمینه‌ها انجام می‌دهد.

بهترین گوشی ساده نوکیا
بهترین گوشی ساده | یک گوشی ساده کار راه انداز

همچنین این مدل، از زبان فارسی و منوی فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه‌ بر این، چند بازی ساده نیز درون سیستم عامل این گوشی جای داده شده تا گاهی اوقات کاربر را سرگرم کند. این گوشی بلوتوث ندارد، اما قابلیت دو سیم کارته بودن این مدل، بسیار آن‌را کاربردی می‌سازد و می‌توانید دو سیم کارت را در آن قرار دهید.

برای این گوشی 4 مگابایت حافظه‌ی داخلی و 4 مگابایت RAM نیز در نظر گرفته شده است. وزن گوشی بسیار کم است و چیزی حدود 75 گرم می‌باشد. نوکیا 105 ابعاد کوچکی دارد و بدنه‌ی پلاستیکی آن فقط 14.4×49.2×119 میلی‌متر می‌باشد. همچنین یک چراغ قوه در این گوشی تعبیه شده است.

گوشی بلو مدل Joy

مدل Joy از برند Blu، دارای ابعادی به 117.3×65.2×12.4 میلی‌متر است و وزنی 108 گرمی دارد که برای این نوع‌ گوشی‌ها کمی زیاد به نظر می‌رسد، اما در کل می‌توان آن‌ را یک گوشی سبک نامید. این گوشی امکان فعال بودن دو سیم کارت را دارد و می‌تواند تماس‌ها را به راحتی از ‌طریق هردو سیم کارت فراهم سازد.

برند Blu برای حافظه‌ی داخلی گوشی Joy، مقدار رم 24 مگابایتی و حافظه‌ی داخلی 32 مگابایتی را قرار داده است. در کنار این‌ها، گزینه‌ی استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا ظرفیت 32 گیگابایت نیز برای کاربر فراهم شده، تا نگرانی زیادی بابت حافظه نداشته باشد.

بهترین گوشی ساده joy
این گوشی برای کسانی که چشمان ضعیفی دارند مناسب است

صفحه‌نمایش این گوشی نیز، مانند دیگر مدل‌ها از پنل TFT استفاده می‌کند و 16 میلیون رنگ را پشتیبانی می‌کند. ابعاد این صفحه‌نمایش 2.4 اینچ است که رزولوشنی معادل با 240×320 را داراست. همچنین بلوتوث نسخه‌ی 3 و رادیوی FM نیز برای گوشی گذاشته شده تا کاربر بتواند تمام استفاده را از گوشی داشته باشد.

برند Blu، یک ماژول دوربین VGA نیز برای این گوشی تعبیه کرده که علی‌رغم کیفیت پایینش، می‌تواند لحظات را به خوبی ثبت کند. سیستم عامل این گوشی، از زبان فارسی و منوی فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی گیمینگ که می‌توان خرید

گوشی ساده نوکیا 130

شاید نوکیا را بتوان از معروف‌ترین شرکت‌های تولید گوشی ساده و دکمه‌ای دانست که زمانی در این دسته‌بندی حکمرانی می‌کرد. گوشی نوکیا 130 که در سال 2017 تولید شده است، هنوز هم یکی از گزینه‌های مناسب میان گوشی‌های ساده محسوب می‌شود. گوشی نوکیا 130 با ابعاد 13×45.5×106 میلی‌متری و بدنه‌ای پلاستیکی، یک گوشی جمع‌وجور و فشرده و در عین حال کاربردی است.

این گوشی تنها وزنی معادل با 68 گرم دارد که بسیار سبک است. اما این سبک بودن به معنای کمبود ویژگی‌ها نیست. مدل نوکیا 130 از دو سیم‌ کارت پشتیبانی می‌کند و هردوی این سیم کارت‌ها از آنتن قوی 2G برخوردارند. همچنین فناوری‌های دیگری مثل بلوتوث و رادیوی FM نیز در این گوشی قرار داده شده است که بسیار می‌تواند کاربردی باشد.

قسمت گوشی نوکیا ساده
بهترین گوشی ساده | بهترین گوشی نوکیا ساده

نوکیا برای حافظه‌ی داخلی این گوشی، مقدار 8 مگابایت حافظه‌ی داخلی و 4 مگابایت RAM را تعبیه کرده است. علاوه‌ بر این، قابلیت استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی MicroSD با ظرفیت 32 گیگابایت نیز فراهم است. با صفحه‌نمایش رنگی که امکان پشتیبانی از 64 هزار پیکسل رنگ را داراست نگرانی‌ نداشته باشید. این صفحه نمایش که از پنل TFT ساخته شده است با ابعاد 1.8 اینچی در رزولوشن 128×160 می‌تواند روشنایی خوبی را فراهم کند.

در نهایت

بهترین گوشی ساده و دکمه‌ای شاید بهترین گزینه نباشند، اما کاربران خاص خود را دارند. این گوشی‌ها به دلیل سادگیِ استفاده و انجام کارهای ساده مثل تماس گرفتن و پیامک، می‌توانند برای سالمندان و افراد مسن مناسب باشند، پس اگر بهترین گوشی ساده را می‌خواهید، این مدل‌ها را فراموش نکنید. اگر دنبال گوشی ارزان هستید مطلب بهترین گوشی ال جی را بخوانید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید