آرمان اورکا (FK_ORCA) کیست؟

استریم ارمان اورکا

استریم کردن در توییچ، آپارات و یوتیوب سبک جدیدی از زندگی است. سبکی در آن همه می‌کوشند با اجرای یک برنامه سرگرم کننده مخاطبان خود را شاد کنند یا گاهی بخندانند. اما برخی استریمرها مانند آرمان اورکا پای خود را فراتر گذاشته و به سوی رکوردهای گینس استریمری حمله کرده است. در این مطلب قصد داریم به یکی از یوتیوبرها و استریمر های ایرانی یعنی اورکا (FK-ORCA) بپردازیم و از رکورد جهانی که او اخیرا شکسته صحبت کنیم با اون یا این همراه باشید.

بیوگرافی ارمان اورکا (FK_ORCA)

آرمان جهانگیری معروف به آرمان اورکا از استریمرهای بسیار قوی ایرانی فعال در توییچ است. طرفدارانش او را جزو بزرگترین شوتربازهای ایران می‌دانند. او 24 سال دارد و خانواده‌ی او کاری مربوط به صنعت طلا و جواهر دارند، اما علاقه‌ی اورکا چیزی بیشتر از این بود و به کار کردن در این حوزه علاقه نداشت.

می‌گویند او به دلیل برخی فشارهای جامعه ایرانی تمام بازی‌های کامپیوتری خودش را پاک کرد تا بتواند بر روی پیدا کردن یک شغل خوب تمرکز کند اما همانطور که در داستان‌ها می‌گویند عشق اول را نمی‌شود ول کرد. او عاشق نوشتن است و به زودی کتاب اول او چاپ خواهد شد.

آرمان اورکا کیست
عکس از اینستاگرام اورکا | طولانی ترین استریم برای خیریه

آرمان در اینستاگرام با سیزن سوم بازی فورتنایت آشنا شد و آن را نصب کرد. در همین حین با ویدیوهای استریم نینجا، معروف‌ترین استریمر جهان آشنا شد و کم کم گرایشش به سمت استریمری آغاز شد. او با افراد بسیاری مانند آریا کئوکسر و میا پلیز بازی کرده است و در کامیونیتی گیم یوتیوب ایران کاملا شناخته شده است. او در دیسکورد نیز فعالیتی دارد و با اورکا گنگ که نام طرفدارانش است گفت‌وگو می‌کند.

اورکا و استریمری

همانطور که گفته شد اورکا استریمری را با دیدن استریم ‌های نینجا شروع کرد. اولین بازی که اورکا استریم کرد بازی مورد علاقه او در ابتدای راه یعنی فورتنایت بود. او خیلی زود در میان طرفداران استریم جا افتاد و استریم‌هایش بازدید زیادی گرفتند. اورکا در حال حاضر در توییچ، اینستاگرام و یوتیوب حدود 140 هزار دنبال کننده دارد.

آرمان اورکا یوتیوب توییچ
آرمان اورکا در توییچ گاهی اوقات به بررسی مسائل گیم می‌پردازد

اما استریمری فقط خواسته‌ی کبوتر نیست! آرمان دوست داشت به جاهای بسیار بلندی برسد. به همین دلیل شروع کرد به گذاشتن استریم‌های بسیار طولانی. او ابتدا با استریم 24 ساعته شروع کرد. به گفته‌ی خودش این استریم بسیار سخت بود و حتی گاهی به ساعت نکاه می‌کرد اما زمان برای او نمی‌گذشت.

به هر حال در سری دوم یک استریم 48 ساعته موفق را به ثبت رسانید که در آن همه‌چیز تحت کنترل بود و با برنامه‌های مختلف توانست کل 48 ساعت را به استریم بپردازد و با طرفدارانش گپ و گفت کند. همچنین تمام پولی که از این استریم جمع شد برای خیریه بود.

لوگو آرمان اورکا
لوگو اورکا

قبل از او یوتیوبر و استریمر دیگری به نام آروین شو که می‌توانید در قسمت دوم بهترین استریمرهای ایران از او بخوانید به مدت 72 ساعت استریم داشت. اورکا در ادامه‌ی استریم‌های طولانی خود خیز بلندی برای شکستن رکورد جهانی در سال 1399 و 1400 برداشت. درحال حاضر او برای تیم تولید محتوا بازی‌های الکترونیکی نصر کار می‌کند. همچنین درآمد استریم خود را هم دارد.

پیشنهاد مطالعه: بیوگرافی فیمس حاجی

آرمان اورکا و شکستن رکورد طولاتی‌ترین استریم جهان

رکورد طولانی ترین استریم جهان در دست یک شرکت چینی با 11 روز استریم یا 300 ساعت بود. همچنین رکورد طولانی‌ترین استریم برای خیره هم دست یک شرکت فرانسوی بود. آرمان اورکا پس از چند ماه تدارکات همراه با شرکت ردبول و محل کارش یعنی Nasr Esport می‌خواست استریم طولانی خود را شروع کند.

آرمان اورکا کیست
14 روز استریم مداوم اورکا

او تصمیم خود را در ویدیویی گفت و در اینستاگرام هم تبلیغات زیادی کرد. او استریم خود را از 29 اسفند سال 1399 شروع کرد و در تاریخ 13 فروردین 1400 به پایان رساند. او در این مدت تمامی پروتکل‌های مهم برای شکستن رکورد را رعایت کرد و در نهایت توانست رکورد طولانی‌ترین استریم جهان برای خیریه را بزند. همچنین در این مدت در حدود 72 میلیون هم دونیت شد که تمامی این پول به خیریه تعلق می‌گیرد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب فرشاد سایلنت کیست بزنید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید