بهترین استریمر ها و یوتیوبر های ایران را بشناسید (قسمت دوم)

بهترین استریمر های ایران

با رشد یوتیوبرها و استریمر های ایرانی باید به معرفی بهترین استریمر های ایران می‌پرداختیم. در قسمت اول بهترین یوتیوبرهای ایران آریا کئوکسر، باگ‌مازل، تاکسیک‌گرل و میا پلیز را معرفی کردیم اما در این قسمت پای خود را فراتر می‌گذاریم و به مسائلی فراتر از گیم می‌پردازیم. با اون یا این همراه باشید تا راز موفقیت استریمرهای ایرانی را بدانید.

فرشاد سایلنت (Farshad Silent)

فرشاد دهقانی ملقب به فرشاد سایلنت متولد بندرعباس است. فرشاد در 1 آبان 1367 به دنیا آمده اما مانند بیشتر کودکان نیمه دومی سال شناسنامه‌ی او 30 شهریور ثبت شده است تا یک سال از درس عقب نیفتد. تا 4 سالگی در بندرعباس زندگی می‌کرد، سپس به اصفهان رفت. تقریبا 3 الی 4 سال پیش برای زندگی سوئد را انتخاب کرد، اما دوباره به ایران بازگشت. فرشاد کارشناسی برنامه نویسی خوانده است اما رو به استریمری آورده و از بهترین استریمر های ایران است.

بهترین استریمر های ایران فرشاد سایلنت
عکس از اینستاگرام فرشاد سایلنت

ویدیوهای یوتیوب فرشاد شامل چالش‌ها، ری‌اکشن‌ها و فان می‌شود. بیشتر مخاطبانش او را برای همین چالش‌ها و ری‌اکشن‌هایش نسبت به ویدیوهای تیک تاک و … دوست دارند. فرشاد سایلنت پس از زندگی 2 ساله در سوئد و بازگشت به ایران، دوباره قصد مهاجرت دارد. طبق گقته‌ی خودش شاید دوباره سوئد را برای زندگی انتخاب کند.


خوتن (Khotan)

خوتن یا ختن با نام اصلی خوتن شمس متولد 15 اردیبهشت 1373 در تهران است. ختن می‌خواست روانشناس شود اما در تهایت رشته حسابداری دانشگاه آزاد را انتخاب کرد که مانند دیگر استریمر ایرانی میا پلیز که رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران را خوانده بود، این مدارک دانشگاهی به دردشان نخورد. ختن در کاراته کمربند قهوه‌ای دارد و اوایل استریمر شدنش را مدیون علی بروکس دیگر یوتیوبر ایرانی است.

بهترین استریمر های ایران ختن
عکس از اینستاگرام ختن

ویدیوهای ختن که در لیست بهترین استریمر های ایران و یوتیوبرهای ایران است، از چالش، ری‌اکت، شوخی و دوربین مخفی تشکیل شده است. ختن می‌گوید کسب درآمد از یوتیوب و درآمد استریمری برای من بیش از 6 ماه طول کشید. در این راه نباید دلشرد شوید، اگر این کاری است که دوست دارید باید ثابت قدم باشید. ختن را می‌شود جزو استریمرهای زن موفق دانست.

کوروش (Kourosh)

برخی از افراد می‌گویند علت موفقیت میا پلیز کوروش بوده است. کوروش در مصاحبه‌ای که داشتن می‌گفت ما نمیدونستیم از یوتیوب هم میشه پول درآورد. بعد از اینکه فهمیدیم به میا گفتم واقعا نمیدونستی! کوروش در کنار میا بار فان و شوخ طبعی چنل یوتیوب و لایوهای توییچ میا پلیز را چند برابر می‌کند. کوروش معماری خوانده است و گیتار الکتریک می‌نوازد. کوروش دوست برادر میا پلیز بوده و امروزه دوست پسر اوست که در کانادا با هم زندگی می‌کنند. او که سلطان کوروش‌توپیاست در گروه از شنبه نیز عضویت دارد.


بهترین استریمر های ایران کوروش
عکس از اینستاگرام میا پلیز و کوروش

آروین (Rwin)

آروین در سوئد و شهر گوتنبرگ زندگی می‌کند. او تک فرزند خانوادش است و هیچ خواهر یا برادری ندارد. آروین هم مانند دیگر یوتیوبرها و استریمرهای ایران ویدیوهایش استریم بازی و چالش‌های مختلف یوتیوب است. اگر از او بپرسید کدام بازی را دوست دارد با هیجان می‌گوید فاینال فانتزی 10! آروین رتبه 3200 ریاضی بوده است و 2 سال خارج از ایران زندگی می‌کند. کانال یوتیوب او با نام Rwin Show حدود 17.5 سابسکرایبر دارد.

بهترین استریمر های ایران آروین
عکس از اینستاگرام آروین شو

آروین می‌گوید مانند هر شخص دیگری از استریمرهایی که کارشان خوب است و دوست دارد حمایت می‌کند و بیش از 30 میلیون تومان به آن‌ها دونیت کرده است.

امیر توسلی

امسر توسلی با ویدیوهای فانش در کانادا معروف است. او سعی دارد تا فرهنگ مردم ایران را به خارجی‌ها و اهالی کانادا نشان دهد و از این کار لذت می‌برد. از پربازدیدترین کانال های یوتیوب فارسی می‌توان به چنل امیر توسلی اشاره کرد، چون ویدیوهایش میانگین 22 هزار بازدید دارد.

بهترین استریمر های ایران امیر توسلی
عکس از اینستاگرام امیر توسلی

او اخیرا روی به چالش‌های یوتیوب آورده است و ماه پیش ویدیویی را منتشر که در آن 24 ساعت حمام ژله گرفته بود. این ویدیوی او بیش از 240 هزار بار دیده شد. امیر حدود 65 هزار سابسکرایبر دارد اما بازدید از ویدیوهایش سرسام آور است. چیزی که می‌توان گفت بیشتر بهترین استریمر های ایران به دلیل مشکلات اینترنت در خارج از کشور به سر می‌برند.

علی بروکس (Ali Brox)

علی بروکس نیز از اولین‌هاست. مشوق خوتن برای یوتیوبر شدن و ناامید نشدنش امروزه 56 هزار سابسکرایبر دارد و بیش از 170 هزار بار ویدیوهایش بازدید می‌شود. علی بروکس دو کانال یوتیوب دارد. در یکی بازی و ویدیوهای استریم خود را می‌گذارد و در دیگری که اصلی هم هست، چالش‌ها و ویئیوهای فان.

بهترین استریمر های ایران علی بروکس
عکس از اینستاگرام علی بروکس

دوستی بین خوتن و علی بروکس همچنان حفظ شده است و این دو هرازچندگاهی در ویدیوهای هم ظاهر می‌شوند و چالش‌هایی را برگزار می‌کنند. علی بروکس در حال حاضر آلمان زندگی می‌کند. اگر از طرفداران قدیمی او باشید حتما ویدیوهای یاد دادن زبان فارسی به خارجی‌ها را دیدید.

فیمس حاجی (Famous Haji)

فیمس حاجی تنها 19 سالش هست. شاید باور نکنید اما فیمس حاجی در ابتدای راه در آپارات ویدیو می‌گذاشت و ویدیوهای استریمرش را می‌توانستید از اینستاگرامش ببینید، اما خیلی زود با یوتیوب آشنا شد و پس از آن سبک جدیدی را در یوتیوب فارسی ارائه داد تا در لیست بهترین استریمرهای ایران باشد. در عرض 8 ماه فیمس حاجی توانست راه صدساله را برود.

بهترین استریمر های ایران فیمس حاجی
عکس از اینستاگرام فیمس حاجی

او رشته تجربی را کنار گذاشت و با سیستمش به استریم و ساخت ویدیو در آپارات روی آورد. نام واقعی او هنوز مشخص نیست اما جندین بار گفته است اهل چالوس است و تولدش را 17 مهر جشن می‌گیرد. علی بروکس که از دیگر یوتیوبرهای ایرانی حمایت کرده بود، از فیمس حاجی نیز حمایت کرد تا راه او نیز باز شود. او 3 کانال در یوتیوب با نام‌های Famoushaji، MoreFamousHaji و Famoushaji react دارد.

جمع بندی

بخش دوم بهترین استریمرهای ایران در اینجا تمام شد. اگر یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی مطرح دیگری می‌شناسید در قسمت نظرات بگویید تا قسمت سوم آماده شود.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

33 نظر در “بهترین استریمر ها و یوتیوبر های ایران را بشناسید (قسمت دوم)”

  1. ممنون، در قسمت های بعدی به معرفی خواهیم پرداخت

  2. سلام احمد جان، ممنون از پیشنهادت حتما روش کار خواهیم کرد.

  3. اگر منظورت توییچ فرهاد ایکس ری .علی بیگزموگ، ،سام صابری .منچ تیوی.کوروش .اورکا.هم بپرداز لطفا

  4. پس fk_orca چی که هر روز داخل توییچ استریمش حداقل ۲ هزار ویوور داره و داخل یوتوب هم چنلش ۴۰ هزار سابسکرایب داره

  5. جناب مهدی آبادی
    ای جی کینگ اونقدر ساب برای گذاشتن داخل همچین لیستی نداره
    ولی خدایش ویدیو هاش عالیه

  6. حاجی بیگ اسموک و سی جی‌ نسبت به همشون بیشتر ویو میخوره تو ایران این خزوخیلای کین‌

  7. امید جان سلام، ممنون از پیشنهادت حتما در قسمت سوم این مطلب به نیچوکو هم اشاره خواهیم کرد.

  8. چرا وقتی چیزی را نمی دانی درباره اش حرف می زنی میا و کوروش دوست دختر و دوست پسر نیستن

    اونها ازدواج کردن

دیدگاهتان را بنویسید