5 هدفون کیو کی زد (QKZ) در بازار ایران

هدفون کیو کی زد

با وجود طیف وسیعی از سبک‌های موسیقی، و جدا نشدن موسیقی بعنوان بخش مهمی از زندگی‌ همه‌ی ما، دیگر داشتن یک هدفون، هندزفری، و ایرباد را می‌توان یک وسیله ضروری همراه با گوشی دانست. مارکت هدفون‌ها از برند‌های گسترده‌ و متنوعی تشکیل شده است که بیشتر وقت‌ها انتخاب را برایمان سخت می‌کند. کمپانی QKZ که در شنژن چین قرار دارد و یکی از برندهای معروف هدفون و هندزفری و در واقع معروف‌ترین‌‌شان است مانند هدفون اونیکوما یا اسکال کندی. هدفون کیو کی زد با هدف فروش در بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی تولید و طراحی می‌شوند. و در سال‌های اخیر در این دو مارکت بسیار موفق هم ظاهر شده و بازار هدفش را گسترش هم داده است. با اون یا این همراه باشید، تا بهترین هدفون‌های این کمپانی را بررسی کنیم.

هدفون کیو کی زد مدل AK6

مدل Ak6 کیو کی زد، طراحی ارگونومیک و متفاوتی را دارد و در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی عرضه می‌شود که بدنه‌ی گوشی آن‌ها شفاف است، یک لوگوی شبیه به اساسین کرید هم روی بدنه‌ی گوشی‌ها قرار دارد که در واقع لوگوی خود QKZ است و اگر از دور به آن نگاه کنید فکر می‌کنید که حتما یک هدفون گیمینگ جذاب است.
ارگونومیک بودن مدل Ak6 نقطه‌ی قوت آن محسوب می‌شود، و بسیار راحت و ایمن در گوش‌هایتان جای می‌گیرد. جنس بدنه تا حد زیادی برای این قیمت، قابل قبول و خوب است و از استحکام خوبی برخوردار است، هرچند که جنس سیم‌های این هدفون بسیار باکیفیت نیست و بیشتر شبیه یک بافت پارچه‌ای است، اما قطعا هدفون را از خطراتی مثل پاره شدن سیم و یا گره خوردن آن‌ها دور نگه می‌دارد.

هدفون کیو کی زد
از پرفروش‌ترین هدفون های کیو کی زد

چون این هدفون IEM است و برای جای‌گیری در داخل گوش طراحی شده کیفیت صدای خوبی را می‌دهد و در جدا کردن صدای محیط و صدای داخل هدفون بسیار خوب عمل می‌کند. بیشتر تمرکز هدفون‌ها بر روی Bass صدا است و صدا در آهنگ‌های با کلام زیاد خفه بنظر نمی‌رسد. در کل صدا زیاد نازک نیست و احساس زنده بودن موسیقی را حس می‌کنید.اما علی‌رغم تمرکز روی بیس موزیک، این بیس همیشه حس نمی‌شود و برخی اوقات عملکردش دچار اختلال می‌شود، که به سختی می‌توان متوجه شد؛ اما با اینحال هنوز وجود دارد. از دیگر نکات مثبت مدل ak6، استفاده از یک میکروفون با کیفیت با فرکانس بالاست که بدون دغدغه می‌توانید تماس‌هایتان را جواب بدهید. با توجه به قیمت مناسبی که این هدفون دارد، معملکرد خوبی دارد و برای استفاده‌ی روزمره نیز کاملا مناسب است


هدفون مدل VK4

هدفون Vk4، از پرفروش‌ترین محصولات کیو کی زد است که بصورت IEM طراحی شده، بدین معنی که متناسب برای قرار گرفتن داخل گوش است. طراحی گوشی‌ها از جنس فیبر کربن است و لوگوی QKZ همراه با یک لایه‌ی تکستچر پس‌زمینه روی آن قرار دارد. مدل VK4 ارگونومیک طراحی شده، و به همین راحتی‌ها از گوش‌هایتان نمی‌افتد و ایمن و کامل در جای خود باقی خواهد ماند. پس اگر فعالیت‌های بدنی زیادی دارید نگران افتادن آن‌ها نباشید.

هدفون کیو کی زد vk4
خوش استایل‌ترین هدفون qkz

از نظر جدا کردن صدا و نویزهای اطراف کیفیت آن بسیار معمولی است و در محیط‌های شلوغ عملکرد چندان خوبی ندارد. صدای بیس، بطور قابل توجهی از جزئیات صوتی زیادی برخوردار است، و هرچند صداها کمی ضخیم بنظر می‌رسند، اما براحتی می‌توانند سازهای مختلف یک آهنگ را عمیقا بشنوید و تن‌های صداو میکروفون مطلوب و خوب است.
از نکات بسیار جالب این هدفون، می‌توان به کابل سیمی آن اشاره کرد، که دارای یک بافت بسیار نرم پارچه‌ای با جنسی معمولی است که البته از گره خوردن و قطع شدن محافظت می‌کند اما ممکن است بسیاری از استفاده کنندگان از داشتن این نوع سیم‌ها حس خوشایندی نداشته باشند. در این رنج قیمتی، کیو کی زد می‌توانست کابل‌هایی با جنس‌های بهتری را جایگزین کند اما، کیو کی زد عمده‌ی تمرکز خود در این هدفون را روی کیفیت و جزئیات صدای هدفون گذاشته است.


شاید دوست داشته باشید مطلب 7 هدفون سیمی با کیفیت را بخوانید.

هدفون QKZ مدل CK8

از دیگر گزینه‌های اقتصادیِ هدفون‌های کیو کی زد، هدفون CK8 است. طراحی کلی این هدفون ساده است و زیاد قابل تحسین نیست، و نسبت به رقبای خود جای بهبود زیادی دارد. بطوری که حتی سری‌ها، در گوش‌ها راحت و کامل جا نمی‌گیرند و گاهی اوقات مجبور می‌شوید آن‌هارا دوباره در گوش‌هایتان تنظیم کنید. تکرار کردن این تنظیم دوباره‌ی سر‌ی‌ها ممکن است گاهی اوقات بسیار آزاردهنده باشد.

هدفون کیو کی زد ck8
رنگ مشکی و طلایی جلوه خاصی دارد

اگرچه هدفون‌های پلاستیکی خوب و جذاب زیادی در بازار وجود دارد، اما مدل Ck8 نسبت به رقبای خود از پلاستیک ضعیف‌تری استفاده می‌کند. سری‌ها در جدا کردن صدای محیط و موسیقی عملکرد ضعیفی دارند و گاهی اوقات این ضعف را به وضوح می‌توان حس کرد. اما اگر در اتاق‌تان یا محیطی آرام از این هدفون‌ها استفاده می‌کنید، جزئیات صوتی موسیقی‌هارا به راحتی می‌توانید بشنوید.
کیفیت عمومی صدایِ هدفون CK8، متعادل‌سازی شده و تن‌های صدای مختلف و Bass را با کیفیتی متوسط و راضی‌کننده تحویل می‌دهد، اما پیشنهاد ما به شما در مقایسه با رقبای خود، استفاده از دیگر محصولات این برند است.


هدفون کیو کی زد مدل Ak4

هدفون Ak4 از دیگر محصولات برند کیو کی زد است. این هدفون که طراحی قدیمی‌تری دارد و از نسل‌های قدیمی این برند محسوب می‌شود، با کیفیت صوتی خوبی که دارد هنوز هم جزو اقتصادی‌ترین و بهترین گزینه‌های خرید هدفون است.
طراحی هدفون زیبا و جذاب است و قسمتی از جلوی بدنه‌ی گوشی‌ها شفاف است. جنس گوشی‌ها از آلیاژ سبک می‌باشد که همراه با طراحی ارگونومیکی که دارد، اصلا نباید نگران افتادن هدفون‌ها از گوش‌هایتان باشید. همچنین کابل 1.25 متری این هدفون‌ها قابلیت جدا شدن را نیز دارد که با این قیمت، گزینه‌ی متناسبی بنظر می‌رسد.

هدفون کیو کی زد ak4
این هدفون چند رنگ دارد

کیفیت کلی صدا بسیار مطلوب است و برای استفاده‌های مختلف هنگام ورزش یا پیاده‌روی یا محیط‌های داخل خانه و حتی جواب دادن تماس‌هایتان بسیار مناسب است، اما برای مثل گیمینگ پیشنهاد نمی‌شود. اگر بدنبال یک هدفون برای استفاده‌ی معمولی و عادی هستید و نمی‌خواهید پول زیادی را مصرف کنید و همچنان از کیفیت صدای خوبی بهره‌مند بشید، هدفون ak4 را در حتما در نظر بگیرید.

اگر این مطلب را دوست دارید، سری به مطلب بهترین هدفون سنهایزر بزنید.


هدفون مدل DM10

مدل DM10 از برند کیو کی زد، که ادامه‌ی نسل قبل خود یعنی DM7 است، از دیگر هدفون‌های اقتصادی این برند محسوب می‌شود. بدنه‌ی جلویی گوشی‌ها از پلاستیک و پشت آن‌ها از فلز تشکیل شده و قابلیت آهن‌ربایی را نیز داراست. طراحی کلی هدفون جمع و جور و جذاب است و نسبت به مدل Ck8 بسیار ارتقا یافته است. همچنین کابل‌های سیمی هدفون نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و گرچه جنس آن‌ها از پلاستیک است ولی بخاطر لایه‌ی پارچه‌ای نرم و باکیفیتی که در آن استفاده شده، همانند دیگر مدل‌ها مانع از گره خوردن و پاره شدن آن می‌شوند.

هدفون کیو کی زد dm10
اقتصادی ترین هدفون کیو کی زد

کیفیت صدای هدفون‌ها بالا و بسیار خوب است و بالعکس دیگر مدل‌ها، هدفون DM10 جزئیات صوتی را بیشتر دریافت می‌کند و در Bass ضعیف‌تر است. با جزئیات صوتی بیشتر براحتی می‌توانید بازی‌های مختلفی مثل پابجی و کالاف دیوتی را بازی کنید و نگرانِ نشنیدن صدای پای دشمن نباشید. همچنین این هدفون برای ورزش و پیاده‌روی هم مناسب است و در جدا کردن نویزهای اطراف بسیار خوب عمل می‌کند. اگر بدنبال یک هدفون ارزان و کارآمد هستید، این مدل را حتما پیشنهاد می‌کنیم. اگر به برندهای چینی با کیفیت علاقه دارید، هدفون های رپو پیشنهاد می‌شود.


جمع بندی

برند کیو کی زد، از جمله برندهایی‌ست که نسبت به دیگر برندها محبوبیت کمی دارد و در مارکت‌های مختلف آندرریتد است. با اینحال کیو کی زد در چند سال اخیر هدفون‌های باکیفیتی را روانه‌ی بازار کرده که بسیاری از آن‌ها می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای خرید باشند. مطلب هدفون بیتس را هم بخوانید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید