فرق گیمر با استریمر چیست؟

فرق گیمر و استریمر

بازی کردن از لذت‌های روزانه است که باعث شادی و نشاط و یادگیری می‌شود. برخی از پدر و مادرها بازی‌های رایانه‌ای را خوب نمی‌دانند اما امروزه بازی کردن به صورت حرفه‌ای یک نوع شغل پردرآمد به حساب می‌آید و درآمد یک استریمر از این راه است. در این بین برخی افراد دوست دارند بازی کردن‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند و برخی دیگر این لذت را تنهایی می‌خواهند. در این مطلب سعی داریم تفاوت بین گیمر و استریمر را بگوییم، پس با اون یا این همراه باشید.

گیمرها

همه می‌توانند بازی کنند اما همه گیمر نمی‌شوند. گیمر شدن راه و رسم خودش را دارد. در آماری اعلام شده از سوی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران، مردم ایران بیش از 4 هزار میلیارد تومان پول برای گیمری و بازی بر روی کنسول خانگی مثل پلی استیشن و ایکس باکس می‌دهند، اما بعید است تمامی این افراد یک گیمر حرفه‌ای یا پرو گیمر باشند.

پرو گیمر
گروهی از گیمرهای حرفه‌ای در مسابقات بین‌المللی

گیمرها خوره‌ی بازی هستند و گاهی دوست دارند در اتاقشان تک و تنها برای ساعت‌های طولانی بنشینند و بازی مورد علاقه‌شان را از 0 تا 100 انجام دهند. مزاحمت برای این افراد حکم مرگ را دارد، چون اگر ببازند یا در بازی کشته شوند، انتقامش را از شما خواهند گرفت. برخی بازی‌ها مانند GTA، Last of Us و دیگر بازی‌های بزرگ و مهم، اعتیاد آورند و تا تمامشان نکنید، نمی‌توانید از پای تلویزیون یا مانیتور مخصوص گیمینگ بلند شوید. از تفاوت‌های بین گیمرها و استریمرها می‌توان به گروهی بازی کردن گیمرها و پخش نکردن بازی برای دیگران اشاره کرد. بیشتر پرو گیمرها معمولا گروه تشکیل می‌دهند و به صورت گروهی به جنگ تیم‌های دیگر می‌روند اما استریمرها معمولا به صورت تکی این کار را انجام می‌دهند.

تفاوت گیمر و استریمر
یک دختر گیمر

البته یک پرو گیمر می‌تواند استریمر هم باشد و برخی از بازی‌ها را استریم کند، اما مطمئن باشید بازی‌های مهم را استریم نخواهد کرد و دوست دارد قبل از هر کسی زودتر تمامش کند تا به سراغ بازی بعدی برود. خوره‌های بازی نیازی به تحسین و تمجید دیگران ندارند بلکه دوست دارند این نیاز به بازی کردن را در خود برطرف نمایند.

استریمرها

همانطور که از اسم آن‌ها پیداست، آن‌ها بازی‌هایشان را استریم می‌کنند. بیشتر استریمرها برای کسب درآمد از این راه رو به استریم کردن بازی می‌آورند، از این رو بازی‌های ترند روز و معروف را بیشتر بازی می‌کنند که مخاطبین زیادی دارد. برای مثال دو بازی Among Us و Ghost of Tsushima که جزو بهترین بازی های سال 2020 هستند ومعروف شدند، استریمرها میان این دو بازی بیشتر به بازی Among Us پرداختند چون مخاطبانش از تمام اقشار مردم بود که می‌خواستند گیم پلی این بازی را ببینند اما گیمرها که عاشق گرافیک بالای بازی هستند از بازی‌هایی چون Ghost of Tsushima و The Last of Us part 2 استقبال کردند. تفاوت گیمرها و استریمرها را دقیقا می‌توان همین موضوع بیان نمود.

بهترین استریمر
تفاوت میان گیمرها و استریمرها

یک استریمر شاید گیمر خوبی هم نباشد و به اصطلاح نوب باشد، اما توانایی اجرای نمایشش این موضوع را پوشش می‌دهد. استریمرها معمولا در اجرای شو و نمایش موفق هستند و می‌توانند مخاطبان زیادی را جلب خود کنند، چون علاوه بر حرف، تصویر خودشان را هم در حین بازی نشان می‌دهند و دائما در حال صحبت کردن با مخاطبان هستند، در صورتی که یک گیمر اگر به صورت گروهی بازی نکند، شاید بعد از چندین ساعت، یک کلمه هم حرف نزند. استریمرها گاهی از لوازم برند ریزر هم استفاده می‌کنند تا حرفه‌ای‌تر جلوه پیدا کنند.

پلتفرم‌هایی مانند توییچ و یوتیوب لایو به استریمرها این اجازه را داد تا بتوانند راحت‌تر کسب درآمد کنند و بیشتر پرو گیمرها هم رو به این راه آوردند. استریمرهای ایرانی خوبی نیز در توییچ و یوتیوب فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها حتی در تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران هم عضویت دارند.


نتیجه‌گیری

نمی‌توان به هر کسی که بازی می‌کند، لقب گیمر یا استریمر داد، بلکه استریمرها و گیمرها تفاوت‌های خاص خودشان را دارند. یک گیمر می‌تواند استریمر هم باشد، اما معمولا استریمرها به دنبال کسب درآمد از یوتیوب و توییچ هستند و گیمرها دوست دارند به مسابقات بین‌المللی بروند و در آن‌جا به شکست حریفان بپردازند. گیمرها برای دلشان بازی می‌کنند و به چیز دیگری اهمیت نمی‌دهند و به نوعی خوره‌ی بازی هستند، اما استریمرها معمولا بازی‌های معروف پر مخاطب را بازی می‌کنند. شما از کدام دسته هستید، استریمر یا گیمر؟

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بهترین استریمر های زن دنیا را هم بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید